ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai i20 1.1D [test drive]

Hyundai i20 Diesel CRDi caroto test drive 2015 (10)

Μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις είναι το νέο i20 το οποίο αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές με τον μικρότερο ντίζελ της κατηγορίας…

Όταν μιλάμε για ντίζελ τον πρώτο λόγο έχει το μειωμένο κόστος χρήγσης και στην περίπτωση του τρικύλινδρου της Hyundai η άποψη αυτή ενισχύεται ακόμη περισσότερο. Με χωρητικότητα στα 1.120 cc μπορεί να είναι από τους μικρότερους πετρελαιοκινητήρες που υπάρχουν στην αγορά, αλλά στην πράξη αποδεικνύεται τουλάχιστον ισάξιος των προσδοκιών. Αποδίδει 75 άλογα και παρά την τρικύλινδρη διάταξη του είναι αρκετά ήσυχος, δίχως το διακριτικό του κροτάλισμά να διαπερνά την πολύ καλή ηχομόνωση της ποιοτικής καμπίνας. Στην καλή εικόνα που παρουσιάζει το «μοτεράκι» του i20 συμβάλλει και το μηχανικό 6άρι κιβώτιο με την καλή αίσθηση, τόσο σε ακρίβεια όσο και σε αίσθηση.

Φυσικά, μην περιμένετε το i20 της δοκιμής μας να βάζει φωτιά στη άσφαλτο, καθώς στις υψηλές ταχύτητες και με πλήρες φορτίο, λογικό είναι να ζορίζεται κάπως και να προδίδει το μέγεθος του. Εκεί, θα θέλαμε λίγη περισσότερη δύναμη. Ωστόσο, οι επιδόσεις του παραμένουν αξιοπρεπείς (μην σας παραπλανά το 0-100) με την κατανάλωση να κυμαίνεται στα 5,5 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες (παρότι δεν υπάρχει σύστημα start/stop). Ο πίνακας οργάνων με την ψηφιακή οθόνη είναι ευκρινής και ευανάγνωστος προσφέροντας τις απαιτούμενες πληροφορίες ενός trip computer.

Αυτό που αποσπά μόνο θετικά σχόλια είναι η εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι Κορεάτες στο set-up της ανάρτησης. Η οποία φιλτράρει αποτελεσματικότατα τις κακουχίες του οδοστρώματος και με τέτοιο τρόπο που θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας. Το ίδιο ισχύει και για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο ήσυχο εσωτερικό. Το τιμόνι έχει σωστό «βάρος» και καλή ακρίβεια, ενώ κοντά στο όριο το i20 αντιδρά προβλέψιμα και φιλικά με τυπικές υποστροφικές τάσεις. Εδώ να πούμε πως υπάρχει και το ESP για να βάζει την τάξη όποτε χρειαστεί.

photos: nmarinopoulos

Αυτά, όσον αφορά στην εικόνα του i20 στον δρόμο. Τώρα, από αισθητικής πλευράς η νέα γενιά σαφώς και δείχνει πιο κομψή με ταυτόχρονα μία ώριμη άποψη, η οποία εν μέρει οφείλεται και στις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις με το μήκος να έχει αυξηθεί κατά 4 εκ., ενώ το αμάξωμα είναι φαρδύτερο και ελαφρώς χαμηλότερο με καλύτερη αεροδυναμική. Στο μεταξόνιο έχουν προστεθεί 4,5 εκ. και όπως είναι φυσικό οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι και πιο άνετοι. Ειδικά στα πίσω καθίσματα, οι επιβάτες θα βολευτούν πολύ πιο άνετα -σε σχέση με το απερχόμενο i20-, ενώ ο χώρος για τις αποσκευές έχει αυξηθεί στα 326 lt, μία από τις μεγαλύτερες τιμές σε supermini.

Το νέο ταμπλό διακρίνεται από την πολύ καλή ποιότητα και το προσεγμένο φινίρισμα των πλαστικών. Μπορεί να μην είναι από τα πιο εντυπωσιακά, αλλά η προσεγμένη εργονομία και η ευταξία της κεντρικής κονσόλας με τους μεγάλους διακόπτες σε κάνει να προσπερνάς τη νέα μόδα με τις μεγάλες οθόνες αφής. Πάντως, υπάρχει θήκη που μπορεί να υποδεχτεί ένα smartphone καθώς και πρακτικές θήκες υπάρχουν σε βολικά σημεία (π.χ. ακόμη και στην λαβή της πόρτας). Γενικότερα, ο διάκοσμος του i20 είναι ευρύχωρος και πρακτικός για να σου κάνει την ζωή ευκολότερη, δίχως φανφαρονισμούς και τυμπανοκρουσίες. Αυτό που θα θέλαμε είναι καλύτερη πλευρική στήριξη από τα καθίσματα.

Το i20 μας αρέσει. Μας αρέσει γιατί πέρα από έναν τίμιο και οικονομικό ντίζελ διαθέτει ένα set-up και χώρους που θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας. Έτσι και αλλιώς, όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, ένα αυτοκίνητο με τα προσόντα του i20 μπορεί από πολλούς να θεωρηθεί αναγκαστικά ως «οικογενειακό». Εδώ να πούμε πως κάθε Hyundai συνοδεύεται από 5ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη καθώς και με οδική βοήθεια και φυσικά η τιμή πώλησης (από 11.990€) σε συνδυασμό με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αποτελούν εξίσου σημαντικό κίνητρο για ένα πολύ καλό αυτοκίνητο.

Hyundai i20 1.1D – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.120 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 55 kW (75 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 180 Nm (18,4 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Turbo ντίζελ, common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 16,0 sec
Τελική ταχύτητα 159 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,8 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 909 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy Saver, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.035×1.734×1.474 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.520/1.519 mm
Μεταξόνιο 2.570 mm
Χώρος αποσκευών 326-1.042 lt
Απόβαρο 1.143 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.400€ (11.990€ με απόσυρση + προσφορά της αντιπροσωπείας)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!