Smart ForTwo Electric Drive [test drive]

smart electric drive elpedison test drive 2015 (15)

Πως θα περιγράφατε το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης; Να είναι όσο το δυνατό μικρότερο, πιο οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον; Εάν ψάχνετε κάτι τέτοιο και σε τιμή ευκαιρίας, η Smart έχει τη λύση.

Η συγκεκριμένη έκδοση του fortwo βασίζεται στη 2η γενιά του αυτοκινήτου. Εντάξει, ήδη έχει κυκλοφορήσει η 3η γενιά, που είναι συνολικά καλύτερη, σαν και πιο νέα. Εδώ όμως έχουμε μία σημαντική διαφοροποίηση. Δεν αναφερόμαστε σε κάποια συμβατική version αλλά σε μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Τι σημαίνει αυτό; Λίγο έως πολύ, η λέξη κλειδί είναι «οικονομία». Όση εξέλιξη και να κρύβει ένας σύγχρονος κινητήρας εσωτερικής καύσης, δύσκολα θα φτάσει τα περίπου 1,5 ευρώ που καίει το συγκεκριμένο, ανά 100 χλμ! Και αυτά όχι σε βενζίνη αλλά σε ρεύμα, αφού αρκούν μερικές ώρες φόρτισης σε μία κοινή οικιακή πρίζα για να προσδώσουν θεωρητική αυτονομία 145 χιλιομέτρων, αρκετή για μερικές μέρες ξέγνοιαστης -και αθόρυβης- μετακίνησης στην πόλη.

Εμφανισιακά δεν αλλάζει σε τίποτα από τα απλά fortwo. Η, μάλλον, αλλάζει σε κάτι. Σε ένα διακριτικό σκίτσο πρίζας, στην πίσω κολώνα, σημάδι ότι πρόκειται για ηλεκτρικό όχημα και στα λιγότερο διακριτικά λογότυπα της Elpedison, με τα οποία είναι ντυμένο το μικρό του αμάξωμα. Τα τελευταία κάθε άλλο παρά τυχαία τοποθετήθηκαν εκεί, καθώς μετά από συμφωνία της Mercedes-Benz με την εν λόγω εταιρία ηλεκτρικής ενέργειας, το fortwo Electric Drive διατίθεται σε μία σημαντικά χαμηλότερη τιμή, της τάξης των 18.500 ευρώ!

photos: nmarinopoulos

Με καθημερινή χρήση η απόσβεση αυτού του ποσού μπορεί να γίνει γρήγορα, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο, οικονομικότερο μεν στην αγορά αλλά πολύ πιο κοστοβόρο στη χρήση όχημα. Όσο για περιορισμούς στη λειτουργία του, ο μόνος που μπορεί να αναφερθεί έχει να κάνει με το χρόνο φόρτισης, που απαιτεί γύρω στις 5-6 ώρες για να γεμίσει τελείως τον συσσωρευτή των 17,6 kWh του αυτοκινήτου. Εάν, ωστόσο, προνοεί κανείς να το φορτίζει το βράδυ, ή σε ώρες που δεν το χρησιμοποιεί, στο σπίτι ή στο γραφείο, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Αντίστοιχα, με επιπλέον κόστος διατίθεται και ένα wallbox φόρτισης, που περιορίζει αυτό το χρόνο.

Αναφορικά με τον ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί, είναι ονομαστικής απόδοσης 75 ίππων και προσφέρει 130 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα παντού, αφού εδώ δεν υπάρχουν οι γνωστοί περιορισμοί των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει ότι, ανά πάσα στιγμή, από στάση ή εν κινήσει, εάν ο οδηγός πατήσει βαθιά το δεξί πεντάλ, θα νιώσει μία επιτάχυνση που, απλά, δεν έχει καμία σχέση με αυτή των συμβατικών Smart.

Η σβελτάδα και η διαθέσιμη ισχύς ανήκουν σίγουρα στα θετικά του αυτοκινήτου. Το κοντέρ με άνεση ξεπερνά τα 100 χλμ./ωρα, σε περίπου 11 δλ. έναντι σχεδόν 15 δλ. που απαιτεί η αντίστοιχη συμβατική εκδοχή. Η κίνηση με ταχύτητες γύρω στα 120 χλμ./ώρα είναι απόλυτα εφικτή, σε υψηλές ταχύτητες όμως αποφορτίζεται γρηγορότερα ο συσσωρευτής. Αντίστοιχα, λόγω του ηλεκτρικού του υποβάθρου, η χρήση του -πολύ καλού σε απόδοση- κλιματισμού, μπορεί να περιορίσει κατά 25% περίπου την αυτονομία!

Κατά τα άλλα, στο δρόμο δεν διαφέρει από ένα νορμάλ αυτοκίνητο, με μόνη διαφορά την εντονότερη πέδηση του κινητήρα, στη φάση επαναφόρτισης, όταν δηλαδή αφήνει κανείς το γκάζι ή κατά το φρενάρισμα. Τα περίπου 150 επιπλέον κιλά του δεν γίνονται πουθενά εμφανή, ούτε στην επιτάχυνση αλλά ούτε και στην επιβράδυνση του οχήματος. Σε μεγάλες ταχύτητες και πλευρικούς ανέμους παρουσιάζει μία μικρή τάση για «πλεύση», αυτό όμως είναι λογικό και δεν ξεφεύγει από κάποια επίπεδα ώστε να τίθεται κάποιο θέμα. Οι αναρτήσεις του είναι μεν άνετες, αλλά δεν θα δυσκολευτούν να «τερματίσουν» περνώντας πάνω από μία μεγάλη ανωμαλία της ασφάλτου… Εντός πόλης πάλι, στρίβει, ελίσσεται και παρκάρει, όπως μόνο ένα Smart γνωρίζει…

Με τα πολλά, δεν ξέρουμε εάν θα το συστήναμε σαν πρώτο και μοναδικό όχημα για κάποιον οδηγό, στα σίγουρα όμως αποτελεί μία πολύ σοβαρή επιλογή για όποιον πραγματοποιεί συγκεκριμένες καθημερινές μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον. Και φυσικά αυτός θα πρέπει να διαθέτει κλειστό παρκινγκ, αφού το να πετάει μπαλαντέζες από το μπαλκόνι, δεν είναι φρόνιμη ιδέα…

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close