ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz E200 NGT [test drive]

Mercedes-Benz E-Class Natural Gas caroto test drive 2015 (10)

Έχει αξία ένας κινητήρας που «τρέφεται» και με φυσικό αέριο για έναν «χιλιομετροφάγο» όπως η Mercedes-Benz E-Class; Φυσικά και έχει, όπως μας απέδειξε η έκδοση E200 NGT!

Μπορεί το φυσικό αέριο να μην είναι το πιο δημοφιλές καύσιμο στην ελληνική αγορά, όμως αισίως στη χώρα μας πλέον εισάγονται τέσσερα μοντέλα με εργοστασιακό κινητήρα βενζίνης/CNG (Audi A3, Seat Leon, Skoda Octavia και φυσικά η E200 της δοκιμής). Οι επενδύσεις σε πρατήρια καυσίμων με φυσικό αέριο δεν προχωρούν πολύ γρήγορα, ωστόσο εάν βρίσκεστε κοντά σε ένα από τα τρία πρατήρια της Αθήνας ή το ένα της Θεσσαλονίκης, η αγορά ενός μοντέλου που καίει και CNG αποτελεί μια εξαιρετική λύση!

Οι Γερμανοί της Mercedes-Benz πήραν τον δίλιτρο κινητήρα της απλής Ε200 και τον μετέτρεψαν ώστε να μπορεί να δέχεται το οικολογικό καύσιμο. Επιπτώσεις υπήρξαν μόνο στην ιπποδύναμη (156 PS, από τους 184 PS της συμβατικής έκδοσης), όμως το κέρδος στο κόστος χρήσης είναι σημαντικό. Με δεδομένο ότι η πραγματική κατανάλωση του CNG κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε λίγο κάτω από τα 6,5 kg/ 100 km, το κόστος σε καύσιμο είναι μικρότερο από 5 ευρώ/100 km και με λίγη προσπάθεια και εγκράτεια μπορεί να πέσει ακόμη και κάτω από τα 4 ευρώ/100 km! Αυτό φυσικά είναι επίτευγμα για ένα τόσο μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο (150 kg αυξημένο βάρος σε σύγκριση με τη συμβατική έκδοση!

photos: nmarinopoulos

Οι επιδόσεις είναι καλές (0-100 km/h σε 10,4 sec. Τελική ταχύτητα 220 km/h), ωστόσο δεν ενθουσιάζουν. Η E200 NGT, χάρη στον άφθονη ροπή του κινητήρα της (270 Nm, όση και στη συμβατική έκδοση), προσφέρει ικανοποιητική επιτάχυνση από τις πολύ χαμηλές στροφές μέχρι τις υψηλότερες. Το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus κάνει τη διαδικασία επιτάχυνσης τόσο «βελούδινη» που σχεδόν σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς αυτοκίνητο με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

Με τα περίπου 20 κιλά φυσικού αερίου (σε τρεις φιάλες που βρίσκονται στο πίσω μέρος) μπορείς να διανύσεις περίπου 300 km. Εάν εξαντληθεί το CNG, ο κινητήρας αλλάζει αυτόματα το καύσιμο σε βενζίνη, αλλά μέσα από το κεντρικό μενού μπορείς να επιλέγεις ποιο καύσιμο θέλεις να χρησιμοποιείς. Η αλήθεια πάντως είναι ότι με το φυσικό αέριο το συγκεκριμένο μοτέρ αποδίδει λίγο καλύτερα!

Σε σχέση με τη συμβατική E200, η NGT δεν έχει καμία σχεδιαστική διαφορά. Μόνο το λογότυπο στο πίσω δεξιά μέρος και ο μικρότερος κατά 140 lt χώρος αποσκευών (400 lt από 540 lt, λόγω των δεξαμενών του φυσικού αερίου) φανερώνουν πως αυτό το αυτοκίνητο διαφέρει. Στο εσωτερικό τοποθετούνται τα ίδια υλικά κορυφαίας ποιότητας και οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξίσου καλοί. Όπως και σε όλες τις εκδόσεις της E-Class, έτσι και σ’ αυτήν της δοκιμής μας η άνεση της ανάρτησης και η «από άλλο πλανήτη» ποιότητα κύλισης μας έκαναν να αναφωνήσουμε: «θα μου λείψει αυτό το αυτοκίνητο».

Η E200 NGT είναι αναμενόμενα ακριβή (57.700 ευρώ, δηλαδή 6.650 ακριβότερη από την συμβατική Ε200 με τους 184 ίππους). Ωστόσο η NGT διαθέτει αυτόματο κιβώτιο στο βασικό εξοπλισμό και αν την θέλετε για να διανύετε πολλά χιλιόμετρα, τότε η αγορά της έχει νόημα. Περιττό φυσικά να πούμε ότι προτιμώντας την E200 NGT αντί για τη συμβατική έκδοση μειώνετε και το ενεργειακό σας αποτύπωμα στον πλανήτη…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz E 200 NGT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.991 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 115 kW (156 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.250 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec
Τελική ταχύτητα 220 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής CNG: 6,5 kg/100 km, Βενζίνη: 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 4,3 / 3,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ CNG: 20 kg, Bενζίνης: 59 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) CNG+Βενζίνη: 1.045 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 116 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με τριπλούς συνδέσμους/Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy HP, 245/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4879 x 1854 x 1475 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1598/1614 mm
Μεταξόνιο 2874 mm
Χώρος αποσκευών 400 lt
Απόβαρο 1.795 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 57.700€ (με απόσυρση 54.900€)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!