ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C4 1.6 e-HDi 115 SST [test drive]

Citrroen C4 Hdi caroto test drive 2015 (1)

Μετά από ένα αναζωογονητικό φρεσκάρισμα, το μικρομεσαίο της Citroen επιστρέφει δριμύτερο, με ισχυρά του σημεία την άνεση και την οικονομία στην κατανάλωση…

Αυτά, βεβαίως, υπήρχαν και πριν το facelift. Απλά τώρα συνοδεύονται από ένα πιο φρέσκο αμάξωμα, με αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού. Ξεκινώντας από έξω προς τα μέσα, το ανανεωμένο C4 διαθέτει μία ελαφρά πιο δυναμική, “business” εμφάνιση, χάρη στα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα με LED ημέρας, στους προφυλακτήρες και σε μερικές ακόμα πινελιές που πρόσθεσαν οι σχεδιαστές της γαλλικής εταιρίας.

Εντός, πάλι, πέρα από τις νέες επενδύσεις και μερικές ακόμα μικρολεπτομέρειες, η μεγάλη αλλαγή εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί πλέον μία ευκρινή οθόνη αφής 7 ιντσών. Μέσω αυτής μπορεί κανείς να χειρίζεται το ηχοσύστημα, τον υπολογιστή ταξιδίου, το σύστημα πλοήγησης, καθώς και άλλες, δευτερεύουσες λειτουργίες. Χάρη σε αυτήν “ελάφρυνε” λίγο το ταμπλό από διακόπτες και κουμπιά, αποκτώντας μία πιο “καθαρή” σχεδίαση. Στην πράξη, πάντως, το σύστημα multimedia απαιτεί ένα μικρό διάστημα εξοικείωσης, καθώς ο χειρισμός του μπορεί να μην είναι για όλους απόλυτα ξεκάθαρος.

Κατά τα άλλα, το εσωτερικό του C4 δεν παύει να είναι από τα πιο φιλόξενα της κατηγορίας. Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, ενώ και οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Αντίστοιχα, το διαμέρισμα των αποσκευών είναι πλήρως αξιοποιήσιμο και με μεγάλο άνοιγμα. Όσο για τη χωρητικότητά του, αγγίζει τα 408 λίτρα με το κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού στη θέση της ρεζέρβας.

photos – nmarinopoulos

Στο δρόμο δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η γαλλική πρόταση έχει ως πρώτη προτεραιότητα να μεταφέρει τον οδηγό και τους επιβάτες της με τη μέγιστη δυνατή άνεση. Η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων απορροφά με επιτυχία κάθε είδους ανωμαλία του οδοσρτώματος, προσφέροντας πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το μόνο μεμπτό έχει ίσως να κάνει με τα απότομα φρεναρίσματα, όπου το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου παρουσιάζει έντονα φαινόμενα βύθισης.

Οι κλίσεις στις στροφές κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα. Όσο για την οδική συμπεριφορά, είναι ουδέτερη έως ελαφρά υποστροφική. Δεν θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση τον οδηγό, ούτε όμως και θα τον τσιγκλήσει εύκολα να ανεβάσει ρυθμούς. Στα θετικά ανήκουν η μεγάλη ακαμψία του πλαισίου αλλά και τα αποδοτικά φρένα. Το σύστημα διεύθυνσης, με τη σειρά του, είναι ακριβές, χωρίς όμως πολλή πληροφόρηση. Επίσης και το τιμόνι είναι σχετικά μεγάλο σε διάμετρο.

Ένα ακόμα θετικό στοιχείο του αυτοκινήτου έχει να κάνει με τον κινητήρα και συγκεκριμένα με το dieselτων 1.6 λίτρων και 115 ίππων που διαθέτει η συγκεκριμένη έκδοση. Ιδιαίτερα πολιτισμένος και αθόρυβος, προσφέρει από χαμηλά τη ροπή του, έχοντας όμως ένα πολύ μικρό κενό ισχύος στο ρελαντί και ένα ακόμα μικρό σκαλοπάτι λίγο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. Αυτά όμως είναι λεπτομέρειες μπροστά στη συνολικά πολύ καλή εικόνα του.

Πέρα από τις ικανοποιητικές επιδόσεις που προσφέρει στο αυτοκίνητο, διατηρεί και μία ρεαλιστικά χαμηλή κατανάλωση, η οποία εύκολα μπορεί να πέσει κάτω από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτό βοηθάει και το σχετικά καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση μηχανικό εξάρι κιβώτιο.

Τι άλλο θα μπορούσε να ζητήσει κανείς; Πρακτικά λίγα πράγματα, αφού το ανανεωμένο C4 δεν υστερεί σε κάτι. ‘Ανετο, πρακτικό και οικονομικό στη χρήση του, μπορεί να καλύψει επιτυχώς τις μεταφορικές ανάγκες όσων διανύουν πολλά χιλιόμετρα και δεν θέλουν να ιδρώνουν πίσω από το τιμόνι.

Citroen C4 1.6 e-HDi 115 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 84 kW (115 PS) /3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,2 / 3,8 / 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1.090 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 98 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.329×1.789×1.489 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.522/1.515 mm
Μεταξόνιο 2.608 mm
Χώρος αποσκευών 408-1.183 lt
Απόβαρο 1.280 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 22.040€ (απο 19.610€ με αποσυρση + εκπτωση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!