ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz CLA 180 Shooting Brake [test drive]

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake caroto test drive 2015 (25)

Οι καμπύλες δεν είναι κάτι που έλειπε από τη CLA. Όσο περισσότερες όμως, τόσο το καλύτερο. Ότι ακριβώς ισχύει και με τους διαθέσιμους χώρους…

Μία ακόμα πρόταση, βασισμένη στη μικρή της πλατφόρμα, έρχεται να προσθέσει η Mercedes στη γκάμα της. O λόγος για τη CLA Shooting Brake, μία station wagon εκδοχή του ομώνυμου μοντέλου, με έντονα σπορτίφ σχεδιασμό και μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους, παρότι διατηρεί τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις.

Οπτικά, το εντυπωσιακό τόξο που σχηματίζει η οροφή, σε συνδυασμό με τα πλευρικά νεύρα και το αρμονικό “σβήσιμο” του πίσω μέρους, αναδύουν έναν έντονο δυναμισμό, πράγμα που σπάνια απαντάμε σε όχημα της κατηγορίας των station wagon (που “θεωρητικά” δεν είναι ακριβώς τέτοιο αλλά σίγουρα βρίσκεται πιο κοντά σε αυτά, σαν φιλοσοφία). Οι πίσω κολώνες, ομολογουμένως, μαζί με το τόξο που σχηματίζουν τα αντίστοιχα παράθυρα, περιορίζουν την περιμετρική ορατότητα του οδηγού. Μπρος στα κάλλη όμως…

Περνώντας στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις από την τετράθυρη, κουπέ CLA, όχι τουλάχιστον σε θέματα ποιότητας και αισθητικής. Εκεί που υπάρχει διαφορά είναι στην άνεση και στους προσφερόμενους χώρους. Λόγω της σχεδίασης της οροφής, ο χώρος που διατίθεται πλέον για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι σαφώς καλύτερος.

Αντίστοιχα και το διαμέρισμα των αποσκευών έχει κερδίσει 25 λίτρα σε χωρητικότητα (495 πλέον) μέχρι την εταζέρα, τα οποία μπορούν να ανέλθουν στα 1.394 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το άνοιγμα της ηλεκτρικής πέμπτης πόρτας ίσως δεν είναι το μεγαλύτερο δυνατό, παρόλα αυτά όμως αποκαλύπτει έναν ευρύχωρο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο.

photos: nmarinopoulos

Η μικρή έκδοση της δοκιμής, CLA 180, είναι εφοδιασμένη με ένα 1.600άρη κινητήρα, συνολικής απόδοσης 122 ίππων, με ροπή 200 Nm. Τα νούμερα αυτά, παρότι φαντάζουν λίγα, είναι σε θέση να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα τη Shooting Brake σε μόλις 9,3 δλ. Αν μάλιστα ο οδηγός μείνει στο γκάζι, θα δει λίγο αργότερα και τα 210 χλμ. της τελικής. Καθόλου άσχημα για βασική έκδοση.

Φυσικά, δεν είναι μόνο τα νούμερα που παίζουν ρόλο αλλά και ο πολιτισμένος χαρακτήρας του συγκεκριμένου συνόλου. Ήσυχο, χωρίς κραδασμούς και με μία γραμμική συμπεριφορά, κερδίζει γρήγορα όποιον καθίσει πίσω από το τιμόνι. Αν μάλιστα συνοδεύεται και από το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρίας, ακόμα καλύτερα. Οι επιλογές που προσφέρει το συγκεκριμένο θα καλύψουν κάθε απαίτηση, αν και στη σειριακή διαμόρφωση δεν δίνει την ελευθερία για απόλυτο χειροκίνητο έλεγχο που θα θέλαμε.

Καθισμένος σε ένα όμορφο αλλά κάπως σκληρό, δερμάτινο κάθισμα, ο οδηγός δεν έχει ιδιαίτερα βαρύ έργο. Το flat bottom τιμόνι μεταφέρει με σχετική ακρίβεια τις εντολές του, παρότι η πληροφόρηση που γυρνά στα χέρια του είναι κάπως αόριστη. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων φροντίζουν να διατηρούν τις κλίσεις στις στροφές σε λογικά πλαίσια, απορροφώντας παράλληλα με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τελικά, η ευθυβολία του οχήματος, σε συνδυασμό με την προσφερόμενη ποιότητα κύλισης, εξασφαλίζουν άνετες μετακινήσεις, είτε εντός, είτε εκτός πόλης, ανεξαρτήτως φορτίου.

Εν κατακλείδι, η CLA 180 Shooting Brake μπορεί να αποτελέσει μία πολύ σοβαρή επιλογή για όσους αγαπούν το προχωρημένο design και ταυτόχρονα αναζητούν αυξημένους χώρους και ποιότητα για τις μετακινήσεις τους. Το μόνο δίλημμα έχει να κάνει με την τιμή, που είναι σχετικά τσιμπημένη, αλλά και με το γεγονός ότι όποιος έχει να τα δώσει, λογικά θα κοιτάξει σοβαρά και την αμέσως επόμενη έκδοση CLA 200 Shooting Brake, με τον ίδιο κινητήρα, αλλά με turbo και 156 ίππους.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 90 kW (122 PS) / 5.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.250-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,7 / 5,8 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 568 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 225/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.630 x 1.777x 1.435 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.549/1.547 mm
Μεταξόνιο 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 495-1.394 lt
Απόβαρο 1.430 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 31.050 € (με απόσυρση 29.620€, τιμή με μηχανικό 6άρι κιβώτιο)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!