Οι καμπύλες δεν είναι κάτι που έλειπε από τη CLA. Όσο περισσότερες όμως, τόσο το καλύτερο. Ότι ακριβώς ισχύει και με τους διαθέσιμους χώρους…
Μία ακόμα πρόταση, βασισμένη στη μικρή της πλατφόρμα, έρχεται να προσθέσει η Mercedes στη γκάμα της. O λόγος για τη CLA Shooting Brake, μία station wagon εκδοχή του ομώνυμου μοντέλου, με έντονα σπορτίφ σχεδιασμό και μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους, παρότι διατηρεί τις ίδιες εξωτερικές διαστάσεις.
Οπτικά, το εντυπωσιακό τόξο που σχηματίζει η οροφή, σε συνδυασμό με τα πλευρικά νεύρα και το αρμονικό “σβήσιμο” του πίσω μέρους, αναδύουν έναν έντονο δυναμισμό, πράγμα που σπάνια απαντάμε σε όχημα της κατηγορίας των station wagon (που “θεωρητικά” δεν είναι ακριβώς τέτοιο αλλά σίγουρα βρίσκεται πιο κοντά σε αυτά, σαν φιλοσοφία). Οι πίσω κολώνες, ομολογουμένως, μαζί με το τόξο που σχηματίζουν τα αντίστοιχα παράθυρα, περιορίζουν την περιμετρική ορατότητα του οδηγού. Μπρος στα κάλλη όμως…
Περνώντας στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις από την τετράθυρη, κουπέ CLA, όχι τουλάχιστον σε θέματα ποιότητας και αισθητικής. Εκεί που υπάρχει διαφορά είναι στην άνεση και στους προσφερόμενους χώρους. Λόγω της σχεδίασης της οροφής, ο χώρος που διατίθεται πλέον για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι σαφώς καλύτερος.
Αντίστοιχα και το διαμέρισμα των αποσκευών έχει κερδίσει 25 λίτρα σε χωρητικότητα (495 πλέον) μέχρι την εταζέρα, τα οποία μπορούν να ανέλθουν στα 1.394 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το άνοιγμα της ηλεκτρικής πέμπτης πόρτας ίσως δεν είναι το μεγαλύτερο δυνατό, παρόλα αυτά όμως αποκαλύπτει έναν ευρύχωρο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο χώρο.
photos: nmarinopoulos
Η μικρή έκδοση της δοκιμής, CLA 180, είναι εφοδιασμένη με ένα 1.600άρη κινητήρα, συνολικής απόδοσης 122 ίππων, με ροπή 200 Nm. Τα νούμερα αυτά, παρότι φαντάζουν λίγα, είναι σε θέση να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ./ώρα τη Shooting Brake σε μόλις 9,3 δλ. Αν μάλιστα ο οδηγός μείνει στο γκάζι, θα δει λίγο αργότερα και τα 210 χλμ. της τελικής. Καθόλου άσχημα για βασική έκδοση.
Φυσικά, δεν είναι μόνο τα νούμερα που παίζουν ρόλο αλλά και ο πολιτισμένος χαρακτήρας του συγκεκριμένου συνόλου. Ήσυχο, χωρίς κραδασμούς και με μία γραμμική συμπεριφορά, κερδίζει γρήγορα όποιον καθίσει πίσω από το τιμόνι. Αν μάλιστα συνοδεύεται και από το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρίας, ακόμα καλύτερα. Οι επιλογές που προσφέρει το συγκεκριμένο θα καλύψουν κάθε απαίτηση, αν και στη σειριακή διαμόρφωση δεν δίνει την ελευθερία για απόλυτο χειροκίνητο έλεγχο που θα θέλαμε.
Καθισμένος σε ένα όμορφο αλλά κάπως σκληρό, δερμάτινο κάθισμα, ο οδηγός δεν έχει ιδιαίτερα βαρύ έργο. Το flat bottom τιμόνι μεταφέρει με σχετική ακρίβεια τις εντολές του, παρότι η πληροφόρηση που γυρνά στα χέρια του είναι κάπως αόριστη. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων φροντίζουν να διατηρούν τις κλίσεις στις στροφές σε λογικά πλαίσια, απορροφώντας παράλληλα με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τελικά, η ευθυβολία του οχήματος, σε συνδυασμό με την προσφερόμενη ποιότητα κύλισης, εξασφαλίζουν άνετες μετακινήσεις, είτε εντός, είτε εκτός πόλης, ανεξαρτήτως φορτίου.
Εν κατακλείδι, η CLA 180 Shooting Brake μπορεί να αποτελέσει μία πολύ σοβαρή επιλογή για όσους αγαπούν το προχωρημένο design και ταυτόχρονα αναζητούν αυξημένους χώρους και ποιότητα για τις μετακινήσεις τους. Το μόνο δίλημμα έχει να κάνει με την τιμή, που είναι σχετικά τσιμπημένη, αλλά και με το γεγονός ότι όποιος έχει να τα δώσει, λογικά θα κοιτάξει σοβαρά και την αμέσως επόμενη έκδοση CLA 200 Shooting Brake, με τον ίδιο κινητήρα, αλλά με turbo και 156 ίππους.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ
Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.595 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 83,0 x 73,7 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Θέση κινητήρα | κατά τον εγκάρσιο άξονα | |||
Ισχύς | 90 kW (122 PS) / 5.000 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 1.250-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,4 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,8 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,7 / 5,8 / 4,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 568 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 124 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Goodyear Eagle F1, 225/40 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.630 x 1.777x 1.435 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.549/1.547 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.699 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 495-1.394 lt | |||
Απόβαρο | 1.430 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 31.050 € (με απόσυρση 29.620€, τιμή με μηχανικό 6άρι κιβώτιο) |