ΔΟΚΙΜΕΣ

Honda Civic Sport 1.6 i-DTEC [test drive]

Honda Civic Sport  caroto test 2015 (22)

Θέλοντας να δώσει κάτι από το σχεδιαστικό DNA του Type-R και στις απλές εκδόσεις του Civic, η Honda προχώρησε σε μία ενδιαφέρουσα αισθητική ανανέωση του μικρομεσαίου της μοντέλου…

Εδώ φυσικά αναφερόμαστε στην έκδοση Sport, που έκανε πρόσφατα την εμφάνισή της. Ομολογουμένως από το Civic δεν έλειπε η τεστοστερόνη, φαίνεται όμως ότι οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρίας αποφάσισαν να δώσουν κάτι παραπάνω, στην προκειμένη περίπτωση. Επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, πιο άγριοι προφυλακτήρες, αεροτομή, πλευρικά σπόιλερ και ειδικής σχεδίασης μαύρες ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών, έρχονται να απογειώσουν τον ήδη έντονο δυναμισμό του μοντέλου. Σε βαθμό που αν το αντιπαραβάλλει κανείς με τα περισσότερα hot hatch της αγοράς, το Civic κερδίζει. Και ας παραμένει στα σπλάχνα του ένα απλό diesel 1.600 κ.εκ.

Πριν όμως περάσουμε στα του κινητήρα, ας ρίξουμε μία ματιά στο εσωτερικό. Οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν ορισμένες μικροαλλαγές, στον χρωματισμό της ταπετσαρίας, σε μερικά φιλέτα χρωμίου και, κυρίως, σε αυτό που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Στην έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών, του συστήματος Honda Connect. Η συγκεκριμένη, ομολογουμένως, αποτελεί μία σημαντική προσθήκη στο ανανεωμένο μοντέλο. Πέρα από το ηχοσύστημα, περιλαμβάνει το Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας, άφθονες θύρες επικοινωνίας όχι όμως και σύστημα πλοήγησης, που διατίθεται με επιπλέον χρέωση.

Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν σοβαρές διαφοροποιήσεις. Η θέση οδήγησης παραμένει άνετη και με καλή πλευρική στήριξη. Ο πίνακας οργάνων χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο επίπεδα, με τις διάφορες οθόνες να θυμίζουν κάτι από θάλαμο διακυβέρνησης αεροσκάφους. Η εργονομία είναι καλή, όπως ανάλογα και η πρακτικότητα. Αντίστοιχα και οι χώροι επαρκούν και με το παραπάνω για έως και 5 επιβάτες, που θα ταξιδέψουν άνετα, κουβαλώντας μαζί τους περισσότερα από 400 λίτρα αποσκευών!

photos: nmarinopoulos

Περνώντας μπροστά, στο διαμέρισμα του κινητήρα, διατηρείται ο γνωστός 1.6 i-DTEC των 120 ίππων και 300 Nm. Πέρα από ένα μικρό “γρέζι” στη λειτουργία του και μία υστέρηση κάτω από τις 1.500 σ.α.λ. δύσκολα θα του προσάψει κανείς κάτι άλλο. Δεν παύει να είναι ένα από τα ισχυρότερα και πιο εξελιγμένα σύνολα της αγοράς, με άφθονη ισχύ και πολύ λογική κατανάλωση. Χάρη μάλιστα στην προσθήκη ενός νέου καταλύτη και φίλτρου μικροσωματιδίων, είναι ακόμα πιο “καθαρός”, από ότι μέχρι πρότινος. Στη γενικότερη καλή εικόνα της κίνησης συμβάλλει και το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, που διαθέτει σωστή κλιμάκωση και συνοδεύεται από έναν ακριβή επιλογέα.

Στο δρόμο τώρα, το ανανεωμένο Civic διατηρεί ένα σπορτίφ χαρακτήρα, ενέχοντας περιορισμένες κλίσεις στις στροφές και γενικότερα ένα ελαφρά σφιχτό setup στις αναρτήσεις του. Στις ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν θα πει κανείς ότι κοπανάει, από την άλλη όμως δεν συμπεριφέρεται και σαν μαγικό χαλί, παρότι συνολικά διατηρεί μία καλή ποιότητα κύλισης. Στα θετικά ανήκει και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης -που έχει βελτιωθεί στα σημεία- αλλά και τα φρένα, που δείχνουν πολύ αποδοτικά και έχουν καλή αίσθηση.

Συνολικά το ανανεωμένο Honda Civic (ειδικά στην έκδοση Sport της δοκιμής) μπορεί κάλλιστα να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο ολοκληρωμένου αυτοκινήτου της κατηγορίας. Δυναμικό σε σχεδίαση, με ικανοποιητικό εξοπλισμό, μεγάλους χώρους, έναν εξαιρετικό κινητήρα και καλή οδική συμπεριφορά, δείχνει να διαθέτει όλο το πακέτο. Εκεί, δυστυχώς, που τα χαλάει λίγο είναι στο θέμα της τιμής, αφού τα 24.520 ευρώ είναι ελαφρά τσιμπημένα. Εάν, ωστόσο, δεν έχετε πρόβλημα με αυτό, τότε σε περίπτωση που ψάχνετε για μικρομεσαίο, αξίζει να του ρίξετε μια ματιά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda Civic 1.6 i-DTEC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.597 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 207 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,0 / 3,6 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1000 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 94 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4300x1770x1470 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1530/1530 mm
Μεταξόνιο 2605 mm
Χώρος αποσκευών 401-1378 lt
Απόβαρο 1310 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.950€ (24.520€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!