NEA

Πως το λογισμικό της Volkswagen παραποιούσε τις μετρήσεις;

VW-SCANDAL-1

Στην υπόθεση εμπλέκεται και η Bosch με της οποίας τα αντιρρυπαντικά συστήματα είναι εξοπλισμένα τα ύποπτα μοντέλα των VW και Audi. Και αν πρόκειται για κάθε δίλιτρο TDI με τον κωδικό EA 189, τότε μιλάμε για παγκόσμιας έκτασης σκάνδαλο που φτάνει τα 11.000.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο!

VW admits to cheating on emissions tests halts sales of 2.0 TDI carsΗ Bosch διαχωρίζει την θέση της και δηλώνει πως απλά κατασκεύαζε όλα τα απαιτούμενα εξαρτήματα και λογισμικά, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Volkswagen. Επίσης, την θέση αυτή ενισχύουν και οι Αμερικάνοι της EPA και πως το ύποπτο software είχε προγραμματιστεί από τον ίδιο τον όμιλο της Volkswagen και πως υπάρχει σε πολύ περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με αυτά τα οποία αφορά η τρέχουσα έρευνα των αρχών των ΗΠΑ. Συνολικά κυκλοφορούν ανά τον κόσμο 11.000.000 οχήματα του ομίλου VW που κινούνται από το συγκεκριμένο κινητήρα με τον κωδικό ΕΑ 189!

VW-SCANDAL-3-EA-189-ENGINEΤο ερώτημα που προκύπτει από τα παραπάνω είναι πως μπορούσε το λογισμικό να διακρίνει, α) αν το αυτοκίνητο κινείται κανονικά στο δρόμο, ή β) αν υποβάλλεται σε κάποιου είδους μέτρηση ρύπων. Το καθοριστικό στοιχείο εδώ είναι ότι οι μετρήσεις γίνονται σχεδόν αποκλειστικά στο δυναμόμετρο. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως από τους τέσσερις τροχούς του αυτοκινήτου κινούνται μόνο οι δύο (οι κινητήριοι). Επιπρόσθετα, σε αυτές τις περιπτώσεις και παρά τη λειτουργία του κινητήρα δεν υπάρχει μεταβολή στο στίγμα του GPS, ενώ παρόλο που ο κινητήρας ανεβάζει στροφές οι ενδείξεις από τον αισθητήρα επιτάχυνσης είναι μηδενικές. Οπότε, αν ισχύουν όλα ή τα περισσότερα από τα παραπάνω, το λογισμικό αναγνωρίζει πως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα το αυτοκίνητο να υποβάλλεται σε κάποια μέτρηση. Και τότε επιλέγει το πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα που εξασφαλίζει τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, που είναι σύμφωνες με τις ισχύουσες προδιαγραφές!

Αξιοσημείωτο είναι πως δεν είναι η πρώτη φορά που ο όμιλος VW έχει εμπλακεί σε κάποιο σκάνδαλο. Έχουν προηγηθεί αυτό με τα επαγγελματικά ταξίδια για σεξ των στελεχών της, η απαγόρευση αγορών από μη υπηκόους των χωρών στις οποίες οι τιμές των αυτοκινήτων ήταν πιο χαμηλές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η υπόθεση βιομηχανικής κατασκοπείας με την πρόσληψη του Lopez που εργαζόταν πριν στην Opel.

VW-SCANDAL-2-WINTERKORNΣτο παρασκήνιο. Το σκάνδαλο των παραποιημένων εκπομπών ρύπων που εμπλέκεται ο όμιλος της Volkswagen, μπορεί να έχει και επιπτώσεις στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας της. Κι αυτό γιατί οι τελευταίες φήμες από τη Γερμανία αναφέρουν πως την Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου θα αποχωρήσει από τη θέση του ο Martin Winterkorn, ο οποίος, όπως έχουμε γράψει, υπερίσχυσε πριν μερικούς μόλις μήνες στο παιχνίδι κορυφής με τον πατριάρχη του ομίλου Ferdinand Piech. Παρόλο που η Volkswagen διέψευσε επίσημα ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν πρέπει να αποκλειστεί τίποτα, ειδικά αν οι εξελίξεις είναι ακόμα πιο επιβαρυντικές για το γερμανικό όμιλο. Ως πιθανός διάδοχος του Winterkorn προαλείφεται ο επικεφαλής της Porsche, ο 62χρονος Matthias Mueller, το όνομα του οποίου είχε ακουστεί έντονα και κατά τη διάρκεια της διαμάχης Winterkorn και Piech, με το δεύτερο να τον προωθεί. Προφανώς ο Piech τρίβει τώρα τα χέρια του και ας χάνει ως συνιδιοκτήτης του ομίλου πάρα -μα πάρα πολλά- χρήματα. Οι κακές γλώσσες πάντως λένε πως θα ήταν ικανός να έχει βοηθήσει να αποκαλυφθεί το σκάνδαλο…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!