Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, η Suzuki βγάζει το “Grand” από το Vitara και το μεταμορφώνει σε ένα πρακτικό και trendy SUV, με αστικό προσανατολισμό…
Για το 0,9% του -αντρικού κατά κανόνα- πληθυσμού που πραγματικά περίμενε από τη Suzuki ένα νέο, ικανό off roader, το οποίο και θα αξιοποιούσε μακριά από άσφαλτο και χωματόδρομους, λυπούμαστε. Για όλους τους άλλους τα νέα είναι μάλλον καλά, αφού το νέο Vitara δείχνει να έχει πιάσει ακριβώς τον παλμό της εποχής.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, αναδύει ένα δυναμισμό, τον οποίο και συνδυάζει με ένα μοντέρνο, νεανικό πρόσωπο. Καταφέρνει μάλιστα να ξεγελάσει οπτικά για το μέγεθός του, δείχνοντας μεγαλύτερο από ότι είναι. Ενδεικτικά, με 4,17 μέτρα μήκος, είναι μικρότερο από τα περισσότερα μικρομεσαία οχήματα της αγοράς, χωρίς ωστόσο αυτό να συνεπάγεται κάτι για τους διαθέσιμους χώρους.
Το εσωτερικό του είναι φιλόξενο και μπορεί κάλλιστα να εξυπηρετήσει έως και 5 ενήλικες, χωρίς ιδιαίτερες υποχωρήσεις ως προς την άνεση. Αντίστοιχα και το διαμέρισμα των αποσκευών, με 375 λίτρα χωρητικότητα και εργονομικό σχεδιασμό, βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας. Σε ο, τι αφορά τα χρησιμοποιούμενα υλικά, δείχνουν αξιοπρεπή, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζουν σε ποιότητα και υφή.
Περνώντας στη θέση του οδηγού, η αίσθηση είναι σίγουρα θετική. Το άνετο, υπερυψωμένο κάθισμα, σε συνδυασμό με τα μεγάλα παράθυρα, προσφέρουν πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Και μέσα όμως η θέα κάθε άλλο παρά άσχημη είναι, χάρη στην κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 7 ιντσών, που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Τηλέφωνο, ηχοσύστημα, σύστημα πλοήγησης και διάφορες άλλες λειτουργίες διαχειρίζονται από εδώ, μέσω ενός εύκολου και πρακτικού interface.
photos: nmarinopoulos
Αλλάζοντας τώρα θέμα, η συγκεκριμένη έκδοση της δοκιμής εφοδιάζεται με το diesel κινητήρα των 1.6 λίτρων της εταιρίας. Άλλη εναλλακτική σε πετρέλαιο δεν προσφέρεται, πιθανά όμως και να μη χρειάζεται, αφού με 120 ίππους ισχύος και με 320 Nm ροπής προσφέρει όλη τη δύναμη που χρειάζεται για να κινήσει με άνεση τα 1.325 κιλά του αυτοκινήτου.
Στις πολύ χαμηλές στροφές παρατηρείται μία ελαφρά υστέρηση, αυτό όμως δεν ενοχλεί. Εκείνο που θα ενοχλήσει λίγο είναι η τραχύτητα της λειτουργίας του και ο θόρυβος που παράγει, τα οποία δεν φτάνουν σε σημείο να κουράσουν, δεν περνάνε όμως και απαρατήρητα. Στα θετικά θα πρέπει να αναφέρουμε την καλή απόκριση του δεξιού πεντάλ -ειδικά όταν επιλεγεί το πρόγραμμα sport- και τη λογική κατανάλωση, που μπορεί εύκολα να διατηρηθεί γύρω στα 6,5 λίτρα/ 100 χλμ.
Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, θα λέγαμε ότι είναι αυτή που θα περίμενε κανείς από ένα -όχι Grand- Vitara. Βασισμένο σε μία κοντύτερη έκδοση του πατώματος του SX4 S-Cross, δείχνει να διαθέτει ένα σαφώς πιο ασφάλτινο προσανατολισμό. Η άνεση που προσφέρει είναι πολύ καλή, καθώς καταφέρνει να διαχειρίζεται επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, ενώ η γενικότερη ουδέτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου παραπέμπει περισσότερο σε συμβατικό μοντέλο και όχι σε SUV. Το τιμόνι δεν πρόκειται να μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, παραμένει όμως ακριβές στις κινήσεις του. Αντίστοιχα και τα φρένα δείχνουν καλά σε αίσθηση και απόκριση.
Η εν λόγω έκδοση εφοδιάζεται και με το AllGrip, σύστημα τετρακίνησης της Suzuki. Αυτό, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα Snow που μπορεί να επιλέξει κανείς από τον περιστροφικό επιλογέα στη βάση του ταμπλό και με το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού, δίνουν λίγο από το “άρωμα” των παλαιότερων Grand Vitara. Οι αναρτήσεις λειτουργούν καλά και εκτός δρόμου, ενώ θετική είναι και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, των 18,5 εκατοστών. Παρόλα αυτά, τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά θέτουν τα όρια στο που μπορεί να φτάσει εκτός ασφάλτου. Που είναι πιθανά μακρύτερα από πολλά άλλα ανταγωνιστικά SUV…
Συνοψίζοντας, το νέο Vitara έχει κάτι από την off road χάρη των προκατόχων του, στοχεύοντας όμως ξεκάθαρα στις σημερινές ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Διαθέτει αρκετά χαρίσματα, ενώ τα αρνητικά του δεν είναι αρκετά για να τα χρησιμοποιήσει κανείς εναντίον του. Όσο για την τιμή, δείχνει λογική για τα όσα προσφέρει και για το επίπεδο εξοπλισμού που παρέχει. Με άλλα λόγια -και με 5 χρόνια εγγύηση- αποτελεί μία επιλογή που αξίζει κανείς να εξετάσει εάν αναζητά ένα τέτοιο όχημα.
Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4WD – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.598 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,5 x 80,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 88 kW (120 PS) / 3.750 rpm | |||
Ροπή | 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφoδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 12,4 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,7 / 4,2 / 4,0 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 47 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 701 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 111 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiEcoContact 5, 215/55 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.175×1.775×1.610 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.535/1.505 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.500 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 375-1.120 lt | |||
Απόβαρο | 1.325 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 25.920€ (24.490€ με απόσυρση, από 21.190€ το 4×2) |