ΔΟΚΙΜΕΣ

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D 4WD [test drive]

Mitsubishi ASX 1.6  D-ID caroto test drive 2015 (4)

Το ASX με τον κινητήρα diesel των 1,6 lt έχει αναλάβει το δύσκολο έργο να αντικαταστήσει την πολύ καλή έκδοση 1.8 Di-D. Μα είναι δυνατό να αντικαθιστάς έναν κινητήρα 150 ίππων με έναν μόλις 114 ίππων;

Κι όμως οι Ιάπωνες το έκαναν, δείχνοντας πως για το κοινό στο οποίο απευθύνονται η χαμηλότερη κατανάλωση, οι λιγότεροι ρύποι και η καλύτερη τιμή αγοράς είναι στοιχεία πιο σημαντικά από τις επιδόσεις. Κατ’ αρχάς το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης ανήκει στην ανανεωμένη έκδοση του ASX.

Μπορεί εξωτερικά να μην το δείχνει, αλλά διαθέτει βελτιώσεις σε αρκετά σημαντικά σημεία, όπως π.χ. στην πίσω ανάρτηση, στο κιβώτιο ταχυτήτων, στις επενδύσεις του εσωτερικού κ.ά. Στην καμπίνα των επιβατών οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερα ενήλικα άτομα, όμως η σκουρόχρωμες επιλογές και ο αρκετά συντηρητικός σχεδιασμός παραμένουν. Πάντως η ποιότητα των (σκληρών) πλαστικών και η συναρμογή τους δείχνουν εξαιρετικές.

Το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δεν είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει, τόσο αισθητικά όσο και σε τρόπο λειτουργίας. Παιδευτήκαμε αρκετά μέχρι να βρούμε την πληροφορία και τις ρυθμίσεις που ψάχναμε και δεν καταφέραμε ποτέ να συνδέσουμε ένα iPhone με το σύστημα Bluetooth… Ωστόσο, με Android παίζει μια χαρά και μετά από κάποιο διάστημα εξοικειώνεσαι με τον τρόπο λειτουργίας του…

photos: gkaragiorgakis

Ο κινητήρας 1.6 Di-D είναι γνώριμος από τον όμιλο PSA (Peugeot-Citroen). Αποδίδει 114 PS στις 3.600 rpm και έχει μέγιστη ροπή 270 Nm. Διακρίνεται για την προθυμία και την ευστροφία του από τις χαμηλές στροφές, όπως επίσης και για την αθόρυβη λειτουργία του (σε συνδυασμό με τις ενισχύσεις των ανθρώπων της Mitsubishi). Καταφέρνει να κινεί τα 1.445 κιλά του ASX με αξιοπρέπεια (0-100 km/h σε 11,5 sec. Τελική ταχύτητα 180 km/h), έχοντας βεβαίως και τη βοήθεια του βελτιωμένου 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

Οδηγώντας για αρκετές ώρες σε αυτοκινητόδρομο (Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα) με ταχύτητες 120-140 km/h είχαμε πολύ ποιοτικό κι αθόρυβο ταξίδι. Μόνο κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι από τους ογκώδεις καθρέφτες φτάνουν στο εσωτερικό, όμως δεν είναι τόσο έντονοι ώστε να ενοχλούν. Κινούμενοι με σταθερή ταχύτητα στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής πετύχαμε κατανάλωση περίπου στα 7,0-7,5 lt/100 km. Αυτή η τιμή δεν είναι άσχημη για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, ωστόσο δεν σας κρύβουμε ότι περιμέναμε κάτι καλύτερο από έναν κινητήρα diesel 1,6 lt.

Η αναβαθμισμένη πίσω ανάρτηση κάνει εξαιρετική δουλειά κι εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση (εντός κι εκτός δρόμου) χωρίς να στερεί το πάντα αξιόλογο κράτημα του ASX. Η επιλογή του συστήματος τετρακίνησης γίνεται πλέον με κουμπί, αντί για περιστροφικό διακόπτη και ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στην κίνηση μόνο εμπρός, την επιλεκτική τετρακίνηση (4WD Auto) και το κλείδωμα της τετρακίνησης σε ποσοστό 50-50 εμπρός-πίσω (4WD Lock).

Η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι αρκετά καλή (€24.860) για αυτά που προσφέρει. Αν για εσάς η τετρακίνηση δεν προσθέτει αξία στις μετακινήσεις σας, μπορείτε να επιλέξετε τη σαφώς πιο συμφέρουσα δικίνητη έκδοση η οποία κοστίζει €2.300 λιγότερα. Εν ολίγοις, οι άνθρωποι της Mitsubishi έκαναν και πάλι πολύ καλή δουλειά με το ASX, το οποίο εξακολουθεί να είναι ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας του. Μπορεί να έχει ελαφρώς υποδεέστερες επιδόσεις από τον προκάτοχό του, όμως αυτό για πολλούς πιθανώς δεν αποτελεί πρόβλημα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MITSUBISHI

Mitsubishi ASX 1.6 Di-D 4WD  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 84 kW (114 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,6 / 5,0 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 800 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 132 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueler H/P Sport, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.295×1.770×1.625 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.525/1.530 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 419-1219 lt
Απόβαρο 1.445 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.860€ (με απόσυρση, από 22.560€ το ASX 4×2)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!