ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI DSG [test drive]

VW Crosspolo caroto test drive 2015 (6)

Ένα Polo που δεν έπρεπε να υπάρχει, ή το μοναδικό Polo που θα έπρεπε να υπάρχει; Υπάρχουν πολλά επιχειρήματα για το CrossPolo κι από τις δύο πλευρές…

Και αυτό διότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο χωρίς ξεκάθαρη ταυτότητα, αλλά με ξεκάθαρα οφέλη απέναντι στα «συμβατικά» αδέλφια του! Εξωτερικά ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα. Τα πλαϊνά προστατευτικά και οι μαύροι προφυλακτήρες, οι ράγες οροφής, οι ζάντες 17 ιντσών, αλλά και η αυξημένη κατά 1,5 cm απόσταση από το έδαφος (για τους πιο παρατηρητικούς) είναι στοιχεία που το κάνουν να διαφέρει. Όχι μόνο από τα άλλα Polo, αλλά κι από τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας του.

Τα παραπάνω φυσικά είναι σχεδιαστικά στοιχεία από τον κόσμο των crossover, όμως το CrossPolo δεν είναι crossover. Γι’ αυτό και δημιουργείται αυτή η σύγχυση, όπως και με όλες τις εκδόσεις Cross της VW. Όπως και να έχει, με αυτό το αυτοκίνητο δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να πας εκεί που πάει ένα τετρακίνητο, όμως μπορείς να κινηθείς χωρίς τύψεις, με άνεση σε χωματόδρομο και μάλλον δεν θα καταραστείς κάποιον δήμαρχο για το υπερμέγεθες σαμαράκι ή τη λακκούβα στην πόλη.

Τίποτα απ’ αυτά βεβαίως δεν θα συνέβαινε αν οι Γερμανοί δεν είχαν φροντίσει να τοποθετήσουν πιο μαλακή ανάρτηση στο CrossPolo. Αυτό σε γενικές γραμμές είναι καλό, καθώς προσφέρει αυξημένη άνεση στους επιβαίνοντες, ωστόσο αν οδηγήσεις λίγο πιο γρήγορα σε δρόμο με στροφές θα διαπιστώσεις ότι οι κλίσεις έχουν αυξηθεί. Στο εσωτερικό συναντούμε το γνωστό, αδιάφορο σχεδιαστικά αλλά ποιοτικό εσωτερικό με την άψογη συναρμογή και τους επαρκείς χώρους για μικρά αντικείμενα. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι μέτριοι και το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών (280 lt). Η εργονομία είναι εξαιρετική και η θέση οδήγησης πολύ καλή για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

photos: nmarinopoulos

Κάτω από το καπό του CrossPolo της δοκιμής μας βρίσκεται ο νέος 3κίλυνδρος κινητήρας diesel 1.4 TDI. Η απόδοσή του φθάνει τους 90 PS και η ροπή τα 230 Nm στις 1750 rpm. Μπορεί τα 11,9 sec για τα 0-100 km/h και τα 177 km/h τελικής ταχύτητας να μην εντυπωσιάζουν, όμως στην πράξη το γερμανικό μοτέρ είναι καλύτερο απ’ όσο περιμέναμε. Από τις πολύ χαμηλές στροφές είναι πρόθυμο και επιταχύνει το αμάξωμα των 1.316 κιλών με εξαιρετική σπιρτάδα. Κάπου μετά τις 4000 rpm ωστόσο η σβελτάδα αυτή χάνεται. Αν οδηγείς συνετά, χωρίς εξάρσεις, μπορείς να πετυχαίνεις μικτές καταναλώσεις κοντά στα 6,0 lt/100, τιμή ιδιαίτερα χαμηλή!

Το 7τάχυτο DSG συνεργάζεται απρόσμενα καλά με το μοτέρ. Αλλάζει ταχύτητες πολύ γρήγορα και πάντα στο σωστό χρόνο, «διαβάζοντας» ορθά τις συνθήκες κίνησης και το οδηγικό στιλ του οδηγού. Κι ενώ φτάνουμε στο τέλος του κειμένου της δοκιμής μας, ακόμη δεν έχετε διαβάσει για το γνωστό πρόβλημα όλων των Polo με το σύστημα Start/Stop. Μη χαίρεστε, δεν το έχουν φτιάξει ακόμη οι Γερμανοί, όμως οι Έλληνες αποφάσισαν να κάνουν κάτι πιο δραστικό: να το απενεργοποιήσουν από το δημοσιογραφικό CrossPolo που οδηγήσαμε! Επειδή θεωρούμε πως οι άνθρωποι το έκαναν για τη δική μας ασφάλεια (κι όχι για να μην έχουμε πάτημα για ένα αρνητικό σχόλιο), κρατάμε την ευχάριστη είδηση της υπόθεσης: γίνεται να απενεργοποιηθεί μόνιμα το Start/Stop στα Polo και αυτό είναι το πρώτο πράγμα που μάλλον θα πρέπει να ζητήσετε όταν το αγοράσετε!

Εν ολίγοις, το CrossPolo 1.4 TDI DSG είναι ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστά χαρίσματα και ιδιαίτερη εμφάνιση. Κάποιους θα τους βολέψει περισσότερο από ένα απλό Polo, άλλοι θα βρουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του περιττά. Όλοι όμως θα συμφωνήσουν ότι αυτό το μοντέλο είναι αφενός αξιόλογο και αφετέρου ακριβό (€20.580). Περί ορέξεως…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN

Volkswagen CrossPolo 1.4 TDI BMT DSG – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.422 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 3.300 rpm
Ροπή 230 Nm (23,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 177 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,9 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 726 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο DSG-7
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση ContiPremiumContact 2, 215/40 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.987×1.698×1.474 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.460/1.459 mm
Μεταξόνιο 2.459 mm
Χώρος αποσκευών 280-952 lt
Απόβαρο 1.316 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 20.580€ (19.150€ με απόσυρση, από 17.500€ με μηχανικό 6άρι κιβώτιο)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button