NEA

Porsche 911 GT3: τρίτωσε το κακό για τους ιδιοκτήτες

911 GT3 manual copy

H 911 GT3 με το φλογερό ταμπεραμέντο, κυριολεκτικά και μεταφορικά, θα βρεθεί για μία ακόμα φορά στο προσκήνιο. Ο λόγος; Πληροφορίες θέλουν την επόμενη γενιά της διαθέσιμη και με χειροκίνητο κιβώτιο.

2015 Porsche 911 GT3 RS Geneva (5)Η Porsche 911 GT3 είναι ένα ονειρεμένο αυτοκίνητο για τους περισσότερους από εμάς. Από τη φράση αυτή, μάλλον εξαιρούνται οι ιδιοκτήτες της. Από τη συνολική παραγωγή της τελευταίας γενιάς της (991), η οποία ξεπέρασε τις 3.000 μονάδες, σχεδόν οι μισές είχαν πουληθεί πριν καν δημοσιευθούν επίσημα οι τεχνικές προδιαγραφές της. Χαστούκι πρώτο για τους ιδιοκτήτες, η νέα 911 GT3 θα ήταν αποκλειστικά διαθέσιμη με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Όντας κάτοχος αυτοκινήτου με PDK, μπορώ να διαβεβαιώσω ότι οι «οδηγάρες» μπορεί να στεναχωρήθηκαν, στην πράξη όμως το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι εκπληκτικό. Ειδικά στη GT3, στην οποία το λογισμικό ήταν βελτιωμένο, το PDK ήταν ότι καλύτερο υπήρχε σε αυτοκίνητο παραγωγής, ίσως με την εξαίρεση 3-4 υπεραυτοκινήτων.

Πριν καν συμπληρωθεί ένας χρόνος από την κυκλοφορία της 911 GT3, ήρθε η πρώτη μεγάλη απογοήτευση. «Παρακαλούμε παρκάρετε το αυτοκίνητό σας και οδηγείστε κάτι πιο ασφαλές» έγραφε η επιστολή που έλαβαν οι περίπου 800 ιδιοκτήτες της σε όλο τον κόσμο από την  Porsche. Λόγω κινδύνου φωτιάς στον κινητήρα, η γερμανική εταιρεία αποφάσισε ν’ αντικαταστήσει τους κινητήρες σε όλα τα αυτοκίνητα που είχε πουλήσει. Μόνο που μέχρι να βρεθεί η λύση του προβλήματος και να ολοκληρωθεί η διαδικασία της ανάκλησης, κάποιοι τυχεροί-γκαντέμηδες είχαν για αρκετούς μήνες στο γκαράζ τους μια 911 GT3 και δεν μπορούσαν να την οδηγήσουν. Η Porsche  χρύσωσε κάπως το χάπι στους Αμερικάνους ιδιοκτήτες, προσφέροντάς τους ως αποζημίωση 2.000 δολάρια το μήνα για όσους μήνες το αυτοκίνητό τους περέμεινε ακινητοποιημένο. Οι υπόλοιποι έλαβαν απλά μια επιστολή με παρηγορητικά λόγια!

Porsche 911 GT3 fire in Switzerland (2)Πριν από μερικούς μήνες, η Porsche προχώρησε σε νέα ανάκληση της 911  GT3 και στην εκ νέου αντικατάσταση του κινητήρα της. Αυτή τη φορά τα αυτοκίνητα που επηρεάστηκαν ήταν σαφώς λιγότερα, ωστόσο το γεγονός αποδεικνύει μια πρωτόγνωρη προχειρότητα για τα δεδομένα στα οποία μας είχε συνηθίσει η γερμανική εταιρεία.

Τώρα, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Car & Driver, οι ιδιοκτήτες της 911 GT3 θα δεχτούν ένα νέο πλήγμα. Η νέα γενιά του μοντέλου, η οποία θα παρουσιαστεί στους επόμενους 18 μήνες, θα είναι διαθέσιμη ξανά με χειροκίνητο κιβώτιο (και με PDK). Δεν μιλάμε για την 911 R, τη φημολογούμενη έκδοση με κινητήρα από GT3 και χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά για τη νέα GT3. Πάνω που (ίσως) άρχισαν να «χωνεύουν» το γεγονός ότι δεν θα υπάρξει ξανά GT3 με χειροκίνητο κιβώτιο, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για το αντίθετο.

Η 911 GT3 είναι από τα λίγα αυτοκίνητα η αξία των οποίων αυξάνεται μετά τη λήξη της παραγωγής τους. Την αγοράζεις, τη χαίρεσαι για μερικά χρόνια και μετά την πουλάς παραπάνω απ’ όσο την απέκτησες. Για ρίξτε μια ματιά στις τιμές των μεταχειρισμένων 997 GT3, των λεγόμενων τελευταίων με χειροκίνητο κιβώτιο και θα καταλάβετε. Η είδηση αυτή είναι ενδεχόμενο να επηρεάσει σημαντικά την αξία μεταπώλησης της τελευταίας έκδοσης (991) της  GT3. Δεν θα μας κάνει καθόλου εντύπωση εάν σε 3-4 χρόνια οι τιμές πώλησής τους είναι χαμηλότερες από εκείνες των αμέσως προηγούμενων (997) GT3.

Σύμφωνα πάντα με το αμερικάνικο περιοδικό, η νέα GT3 θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και όχι το κιβώτιο επτά σχέσεων της 991 που έχει δεχτεί ουκ ολίγες κριτικές.

Το ζουμί είναι, εσύ τι θα επέλεγες; Θεωρώ πως το PDK είναι η καλύτερη επιλογή για όλες τις 911, συμπεριλαμβανομένης της Turbo, οι οποίες προορίζονται για καθημερινή χρήση. Για ένα αυτοκίνητο όμως με ειδικό σκοπό, όπως είναι η GT3, θεωρώ πως είναι καλύτερα να υπάρχει και η επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου. Το μέλλον, και κυρίως τα στοιχεία των πωλήσεων, θα δείξουν ποια άποψη είναι η επικρατέστερη.

Νίκος Α. Μαρινόπουλος

Είτε το πιστεύετε, είτε όχι, στον χώρο του αυτοκινήτου υπάρχουν δύο Ν.Μ. Ώρα να σμίξουν δημοσιογραφικά και οι δρόμοι μας, στο καλύτερο site για την τεχνολογία και την αυτοκίνηση!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button