Φορώντας το νέο, τρικύλινδρο σύνολο των 1.5 λίτρων, η βασική έκδοση της Σειράς 1 θέτει ως προτεραιότητα την οικονομία, χωρίς όμως να ξεχνάει τις καταβολές της…
Μία από τις αλλαγές που έφερε η σχετικά πρόσφατη ανανέωση της Σειράς 1 έχει να κάνει με την κατάργηση της μικρής 114i. Λίγο η αναιμική ισχύς των 102 ίππων, λίγο η κατάληξη «14», που ακουγόταν κάπως, έκαναν τη Βαυαρική φίρμα να αναθεωρήσει την αριθμοδότηση της γκάμας. Έτσι λοιπόν η 116i επανήλθε ως βασική έκδοση, έχοντας όμως ένα καινούριο, ελαφρά ισχυρότερο κινητήρα στα σπλάχνα της.
Μη φανταστείτε μεγάλη διαφορά. Μόλις 7 ίπποι, ίσα να αγγίξουν στο σύνολο τους 109. Παρόλα αυτά, με τη βοήθεια ενός χαμηλής συμπίεσης turbo, το νέο μοτέρ των 1.5 λίτρων δεν δυσκολεύεται να κινήσει αξιοπρεπώς τα 1.375 κιλά του αυτοκινήτου. Ροπάτο από πολύ χαμηλά, δεν θα ταλαιπωρήσει τον οδηγό στα συνεχή σταμάτα/ ξεκίνα της πόλης. Παράλληλα είναι και αρκετά ελαστικό, ώστε να μη χρειάζεται να καταφεύγει κανείς συνεχώς στον πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα.
Για τρικύλινδρο σύνολο θα έλεγε κανείς ότι διαθέτει μία αξιοσημείωτα πολιτισμένη λειτουργία. Είναι γραμμικό, με χαμηλή ηχητική υπογραφή και σχεδόν ανύπαρκτους κραδασμούς, αν εξαιρέσει κανείς τις στιγμές που επεμβαίνει το start/stop. Παράλληλα, καταφέρνει να διατηρεί την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα. Από επιδόσεις, βέβαια, κρίνεται απλά ως ικανοποιητικό και δεν θα ενθουσιάσει. Η έλλειψη μάλιστα ισχύος γίνεται ακόμα πιο εμφανής αν αναλογιστεί κανείς την εξωτερική εμφάνιση και το συνδυασμό πλαίσιο/ αναρτήσεις, που είναι πλασμένα για να διαχειρίζονται σαφώς μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις.
photos: nmarinopoulos
Κατά τα άλλα, η 116i δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τις μεγαλύτερες εκδόσεις της σειράς της. Όμορφη και φροντισμένη στις λεπτομέρειες, τόσο εκτός, όσο και εντός, αποπνέει όλο τον premium χαρακτήρα που θα περίμενε κανείς από μια BMW. Υλικά πολύ καλής ποιότητας, δυναμικός σχεδιασμός, υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και μία οδηγοκεντρική γενικότερα φιλοσοφία, που κάνει ξεκάθαρο ότι όλα περιστρέφονται γύρω από αυτόν που κρατάει το τιμόνι.
Πράγματι, ο οδηγός νιώθει πως βρίσκεται στο επίκεντρο όλων. Καθισμένος σε ένα εξαιρετικό κάθισμα, που ρυθμίζει ακόμα και την πλευρική στήριξη με ακρίβεια, μπορεί να φέρει τα πάντα στα μέτρα του, ώστε να νιώσει ένα με το αυτοκίνητο. Στο εσωτερικό του θα βολευτούν τρεις ακόμα επιβάτες, με έναν τέταρτο να δυσκολεύει κάπως τα πράγματα. Είναι και το τρίθυρο αμάξωμα που δεν βοηθά εδώ πολύ…
Σε ο,τι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά, κλίνει σαφώς προς το δυναμισμό και ας μην υποστηρίζεται αυτός από τον κινητήρα. Η διάθεση τεσσάρων οδηγικών modes (Eco, Comfort, Sport και Sport+) μεταβάλλει σε ένα βαθμό το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με βάση τις ορέξεις του οδηγού. Οι αναρτήσεις, παρότι ελαφρά σφιχτές και με περιορισμένες κλίσεις, καταφέρνουν να διαχειρίζονται περίφημα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Μάλιστα, σε σχέση με την 118i που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα, δείχνει πιο ισορροπημένη, πράγμα που προφανώς έχει να κάνει με τα ελαστικά που φοράει (205/55 R16 έναντι των χαμηλοπρόφιλων 245/35 R18).
Στο δια ταύτα η 116i, αν και αποτελεί την εισαγωγική έκδοση της Σειράς 1, καταφέρνει να διατηρεί τις αξίες και τη φιλοσοφία της φίρμας. Απευθύνεται, ωστόσο, περισσότερο σε αυτόν που αποζητά ποιότητα σε χαμηλή τιμή, παρά σε κάποιον που επιθυμεί το πλήρες πακέτο-και με αυτό εννοούμε τις επιδόσεις.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW
BMW 116i 3-door – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.499 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 82,0 x 94,6 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος | |||
Ισχύς | 80 kW (109 PS) / 4.500-6.000 rpm | |||
Ροπή | 180 Nm (18,3 kgm) / 1.250 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 195 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,9 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,3 / 5,0 / 4,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 52 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 702 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 116 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Turanza ER500 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.329 x 1.765 x 1.421 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.535/1.569 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.690 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 360-1.200 lt | |||
Απόβαρο | 1.375 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.650€ (με όφελος απόσυρσης από 21.270€) |