Νέες δοκιμές EuroNCAP σε συστήματα αποφυγής πεζών [vid]

Μία νέα δοκιμή ασφαλείας εγκαινίασε το EuroNCAP, που στοχεύει στην αξιολόγηση συστημάτων αποφυγής πεζών, που επεμβαίνουν αυτόματα στο σύστημα πέδησης.

Euro NCAP Adds Autonomous Pedestrian Detection Test-12Τα αυτόνομα συστήματα αναγνώρισης πεζών όσο πάνε και εισέρχονται στη ζωή μας. Ολοένα και περισσότερες εταιρίες παρουσιάζουν μοντέλα εξοπλισμένα με ραντάρ, αισθητήρες και εξελιγμένο λογισμικό, που είναι σε θέση να σκανάρουν το δρόμο μπροστά και να εντοπίζουν πεζούς και άλλα αντικείμενα που πιθανά κινούνται σε τροχιά σύγκρουσης, σε σχέση με την πορεία του οχήματος.

Euro NCAP Adds Autonomous Pedestrian Detection Test-04Αυτά τα συστήματα είναι πολλά υποσχόμενα, καθώς ένας άνθρωπος, ενήλικας ή παιδί, αποτελεί «μαλακό στόχο» για τις λαμαρίνες ενός αυτοκινήτου. Δεκάδες χιλιάδες θύματα καταγράφονται ετησίως από τέτοιου είδους ατυχήματα, νούμερο που μπορεί να μειωθεί δραστικά με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Αναφορικά με το EuroNCAP, αποφάσισε να εισάγει μία νέα δοκιμή, που θα αξιολογεί αυτά ακριβώς τα συστήματα, δίνοντας παράλληλα την ώθηση σε ακόμα περισσότερους κατασκευαστές να εξοπλίσουν ανάλογα τα μοντέλα τους. Η δοκιμή αυτή περιλαμβάνει τρία διαφορετικά σενάρια, κλιμακούμενης δυσκολίας. Σε αυτά, τα οχήματα με τα αυτόνομα συστήματα ανίχνευσης πεζών καλούνται να αναγνωρίσουν ένα ομοίωμα ενός ενήλικα και ενός παιδιού, που διασχίζουν το δρόμο, τόσο σε ανοικτό πεδίο, όσο και βγαίνοντας ξαφνικά πίσω από παρκαρισμένα οχήματα.

euroNCAP_AEBΓια να πετύχει ένα αυτοκίνητο καλή βαθμολογία στη συγκεκριμένη δοκιμή θα πρέπει να ακινητοποιηθεί αυτόματα προτού ακουμπήσει τις ειδικές κούκλες, ενώ κινείται με ταχύτητα 40 χλμ./ώρα. Εάν η αρχική ταχύτητα κυμαίνεται μεταξύ 40-60 χλμ./ώρα τότε πόντους συγκεντρώνει αυτό που θα καταφέρει να μειώσει όσο το δυνατό περισσότερο την ταχύτητα του μέχρι τη στιγμή της σύγκρουσης -ιδανικά κάτω από τα 40 χλμ./ώρα- ώστε η επαφή με τον πεζό να επιφέρει τον ελάχιστο δυνατό τραυματισμό.

Μεταξύ των πρώτων οχημάτων που πήραν μέρος σε αυτή τη δοκιμή ήταν μία Mercedes C-Class, ένα Ford Mondeo, ένα Volvo V40 και ένα VW Passat. Στο video που παραθέτουμε θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες γύρω από τη σχεδίαση και την υλοποίηση της όλης διαδικασίας.

Euro NCAP Adds Autonomous Pedestrian Detection Test-01

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close