Ford Mustang Fastback 2.3 Ecoboost [test drive]

Ford Mustang Ecoboost caroto test drive 2015 (28)

Αυτό το ωραίο παραμύθι θα μπορούσε να αρχίζει με το «μια φορά και έναν καιρό, υπήρχαν τα pony cars»…

ford mustang 2009Όσα χρόνια και αν περάσουν, υπάρχουν ορισμένα αυτοκίνητα που δεν μπορείς να ξεχάσεις. Ένα από αυτά είναι της διπλανής φωτογραφίες και θυμάμαι την έκπληξή μου όταν το είχα πρωτοδηγήσει. Φουλ πισωκίνητο κα με στήσιμο για ατελείωτες πάντες, το Mustang ήταν ο ορισμός της… βαρβατίλας (ok, του brutal αν σας αρέσει περισσότερο). Σχεδιαστικά θύμιζε παλιές αμερικάνικες ταινίες και κάτι από Ντιούκς, η ποιότητα κατασκευής θα μπορούσε να συγκριθεί ακόμη και με… «ματίζ», το στήσιμο με τον πίσω άκαμπτο άξονα μαρτυρούσε το πρωτόγονο DNA του, ενώ ο τρίλιτρος V6 έπινε τον άμπακο (ούτε συζήτηση για τον V8). Όλα αυτά στα 50 χρόνια πορείας…

Για να φτάσουμε στο σήμερα και στην 6η γενιά, η οποία στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης σπάει τα αμερικάνικα δεσμά και λανσάρεται επίσημα και στην Ευρώπη. Στην διάθεση μας είχαμε τη νέα Mustang για μερικές ώρες, αρκετές για να αντιληφθώ πόσο αμερικάνικο εξακολουθεί να δείχνει αυτό το Ford και πόσο ευρωπαϊκό οφείλει να είναι. Και αυτή την εποχή η Ευρώπη στον αυτοκινητιστικό χάρτη έχει ταυτιστεί με το downsizing. Κάτι που επηρέασε και την Mustang, μιας και ιστορικά είχε να μπει τετρακύλινδρο μοτέρ κάτω από το καπό της από το 1979 και την 3η της γενιά!

Φυσικά, οι καιροί είναι δύσκολοι για την κλασική Mustang με τον πεντάλιτρο V8, οπότε ο νέος τετρακύλινδρος των 2,3 lt με τα 317 άλογα έρχεται να κουμπώσει την κατάλληλη στιγμή (και δεν μιλάμε για ένα τυχαίο μοτέρ, αλλά για το ίδιο με του νέου Focus RS). Χρόνος δεν υπάρχει πολύς, κατευθείαν πίσω από το σχετικά μεγάλο, αλλά πολύ ωραίο σε πιάσιμο τιμόνι. Το μάτι πέφτει στα στρόγγυλα all time classic όργανα με την οθόνη πολλαπλών ενδείξεων να δένει μια χαρά. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια είναι η αναγραφή ground speed, η οποία ίσως να εναρμονίζεται με του αεροπορικού τύπου διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Η οποία είναι αρκετά φαρδιά και φιλοξενεί την μεγάλη οθόνη του SYNC 2 με όλες τις σύγχρονες δυνατότητες διασύνδεσης και ψυχαγωγίας, ενώ όπου υπάρχει σκληρό γυμνό πλαστικό σε ορισμένα σημεία, μάλλον χρειάστηκε να κάνω τα στραβά μάτια. Δεν υπάρχει αμφιβολία όμως πως αυτό είναι η ποιοτικότερη Mustang που έχει κατασκευαστεί ποτέ (ακόμη και ανά εποχή). Τώρα, αν υπάρχει χώρος για πίσω επιβάτες; Θεωρητικά, ναι. Στη πράξη δεν θα μπορούσα να καθίσω ούτε για πέντε λεπτά…

photos: nmarinopoulos

Τα μπάκετ της Recaro αγκαλιάζουν όμορφα το σώμα, γυρίζω το διακόπτη και η καρδιά της Mustang παίρνει μπροστά. Στρωτά και όμορφα, όχι άγαρμπα και λιγότερο φασαριόζικα (τι κρίμα…). Ξεκινώ χαλαρά και απολαμβάνω την brutal εικόνα με το βλέμμα να γλιστρά πάνω από το μακρύ φουσκωμένο καπό. Ανάλογα  με το πρόγραμμα κίνησης (Normal, Sport Plus, Track, Snow/Wet) η χαρτογράφηση του μοτέρ αλλάζει. Μία μικρή υστέρηση στο γκάζι (στο Normal) προφανώς και δένει ρομαντικά με την κλασική συνταγή των κάπως ράθυμων χαμηλά V8, αλλά κατά τα υπόλοιπα ο Ecoboost με την twin-scroll υπερτροφοδότηση είναι στρωτός και δυνατός. Και με αρκετά καλή χροιά, όσο ανεβαίνουν οι στροφές, προσεγγίζοντας εκείνη μίας πολυκύλινδρης διάταξης. Την δύναμη των 317 αλόγων, το μοτέρ την ξεδιπλώνει γλυκά και γίνεται πιο έντονη όταν πιέσεις τέρμα το γκάζι για να ωθηθούν τα 1.700+ κιλά. Από εκεί και πέρα ευχάριστη έκπληξη αποτελεί ο 6άρις επιλογέας με το σφιχτό κούμπωμα από θέση σε θέση, ενώ τίποτε το μεμπτό δεν υπάρχει για την ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα με την μεταβλητή υποβοήθηση.

Στην ευθεία η Mustang δείχνει όσο αμερικάνικη χρειάζεται και η γνησιότητά της αποτυπώνεται μέχρι και το καπό που ταλαντώνεται όσο η ταχύτητα ανεβαίνει. Όσο για την κατανάλωση αυτή λογικά θα πρέπει σε νορμάλ ρυθμούς να κυμαίνεται στα 11-12 lt/100 km. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, αρκετά σφιχτή για καθημερινή χρήση. Αλλά εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα καθημερινό αυτοκίνητο, αλλά με μία μάστανγκ που θα την χαρείς όσο περισσότερο την μαστιγώνεις (εννοείται με το ESP στην θέση off). Η αλήθεια είναι πως δεν το παρακάναμε, κυρίως επειδή το αυτοκίνητο της δοκιμής μας το είχαμε για μερικές ώρες στην διάθεση μας και οφείλαμε να μην το πουσάρουμε (μιας και ήταν το ίδιο που παρουσιάστηκε στην έκθεση «Αυτοκίνηση»). Εννοείται πως θα φερθούμε… ανάλογα όταν θα έχουμε στην διάθεσή μας και το κανονικό μοντέλο της δοκιμής μας. Και όπως θα αντιληφθήκατε, το ωραίο μας παραμύθι θα έχει και συνέχεια… 🙂

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Mustang Fastback 2.3 Ecoboost – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.264 cc
Διάμετρος x διαδρομή 87,6 x 94,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 233 kW (317 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 432 Nm (44,0 kgm) / 3.000 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,8 sec
Τελική ταχύτητα 234 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 11,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 10,1 / 8,0 / 6,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 59 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 517 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 179 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Εγκάρσιοι και διαμήκεις σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 255/40 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.784 x 1.916 x 1.381 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.582 / 1.655 mm
Μεταξόνιο 2.720 mm
Χώρος αποσκευών 408 lt
Απόβαρο 1.655 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 42.000€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close