ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 308 1.6 BlueHDI ΕΑΤ6 VS 3008 1.6 BlueHDI [test drive]

Peugeot 308 - 3008 BlueHDi caroto test drive 2015 (31)

Πως μπορεί κανείς να συγκρίνει δύο μοντέλα διαφορετικών κατηγοριών; Είναι απλό, δεν μπορεί! Στην προκειμένη περίπτωση, η όλη κουβέντα γίνεται για τον κινητήρα τους…

Στην πράξη, η εξέλιξη ενός και μόνο κινητήρα απαιτεί περισσότερο χρόνο και χρήμα από αυτή ενός νέου μοντέλου αυτοκινήτου. Και αυτό είναι απόλυτα λογικό, αν σκεφτεί κανείς την πολυπλοκότητα και το τεχνολογικό επίπεδο στο οποίο βρίσκονται τα σύγχρονα μηχανικά σύνολα. Έτσι λοιπόν, κρατώντας ως κοινό παρονομαστή το νέο 1.6 BlueHDI της Peugeot, αποφασίσαμε να ξετυλίξουμε το κουβάρι από την άλλη πλευρά, να δούμε δηλαδή κατά πόσο αυτός καλύπτει τις ανάγκες και απαιτήσεις δύο διαφορετικών τύπων αυτοκινήτων.

Αυτό τουλάχιστον ήταν το αρχικό σκεπτικό, που έδειχνε ενδιαφέρον… Και πιθανότατα θα κατέληγε σε χρήσιμα συμπεράσματα, αν δεν είχαμε να κάνουμε με έναν από τους καλύτερους -και ισχυρότερους- πετρελαιοκινητήρες της κατηγορίας. Στην πράξη, ο 1.6 BlueHDI «φόρεσε» και τα δύο αμαξώματα, αντί να τον φορέσουν αυτά. Ανάδειξε τα χαρακτηριστικά τους, αναβάθμισε την όλη εμπειρία του οδηγού και, τελικά, ανέβασε τον πήχη, σε κάθε περίπτωση.

Ξεκινώντας από τους αριθμούς, οι 120 ίπποι ισχύος και τα 300 Nm ροπής φέρνουν το σύνολο της γαλλικής εταιρίας στις κορυφαίες θέσεις του ανταγωνισμού. Το σκήπτρο όμως δεν το διεκδικεί μόνο στα νούμερα αλλά και στο χαρακτήρα. Εξαιρετικά πολιτισμένος και γραμμικός, εμφανίζει ένα ελαφρό σκαλοπάτι ισχύος στις 1.500 σ.α.λ. και συνεχίζει να δίνει ακόμα και στις στροφές του κόφτη.

Κάτω από το καπό του 308, που αντικειμενικά έχει καλύτερη ηχομόνωση, η ηχητική υπογραφή του κινητήρα είναι πραγματικά μηδαμινή. Δεν υπάρχει τίποτα που να διαταράσσει την ηρεμία του εσωτερικού. Το 3008, με τη σειρά του, όντας παλαιότερης κοπής, εισάγει περισσότερο θόρυβο στο σαλόνι των επιβατών, που και πάλι όμως, σε καμία περίπτωση δεν φτάνει να γίνει ενοχλητικός.

photos: nmarinopoulos

Στην προκειμένη περίπτωση, το 308 έχει ένα ακόμα πλεονέκτημα, το οποίο έχει να κάνει με το νέο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ΕΑΤ6. Πρόκειται για ένα κιβώτιο έξι σχέσεων, με μονάδα ελέγχου υψηλής επεξεργαστικής ισχύος και βελτιώσεις σε πολλούς επιμέρους τομείς. Το αποτέλεσμα; Οι αλλαγές του γίνονται πραγματικά ανεπαίσθητα, εξασφαλίζει ελαφρά μείωση της κατανάλωσης, ενώ προσφέρει και 3 διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με τις συνθήκες. Πέρα από τη βασική διαμόρφωση υπάρχει η σπορ, που βελτιώνει τους χρόνους των αλλαγών και κρατάει πιο ψηλά τις στροφές. Εκεί όμως που το κιβώτιο δείχνει να μην έχει αντίπαλο είναι στη διαμόρφωση για ολισθηρό οδόστρωμα. Σε αυτήν, επιλέγει να ξεκινήσει με 3η το αυτοκίνητο, ενώ η ομαλότητα με την οποία εμπλέκει και διαχειρίζεται τη ροπή του κινητήρα, είναι το κάτι άλλο.

Κατά τα άλλα, καθένα από τα δύο μοντέλα ακολουθεί τις επιταγές της κατηγορίας του. Το μεν 308 προσφέρει ένα άνετο εσωτερικό, με μοντέρνο, μίνιμαλ σχεδιασμό. Τα υλικά που χρησιμοποιεί είναι υψηλής ποιότητας, ενώ και ο εξοπλισμός του κρίνεται επαρκέστατος. Το μεγαλύτερο, ίσως, μειονέκτημα, έχει να κάνει με την εργονομία. Και αυτό γιατί η διαχείριση όλων των επιμέρους συστημάτων από μία -ευμεγέθη ομολογουμένως- οθόνη αφής, δεν είναι τόσο βολική. Ναι για το ηχοσύστημα, ναι για το σύστημα πλοήγησης και το τηλέφωνο, καταλήγει όμως υπερβολή και η ένταξη ολόκληρου του συστήματος κλιματισμού σε αυτό.

Το εσωτερικό του 3008, με τη σειρά του, δεν κρύβει ότι βασίζεται σε προγενέστερη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρίας. Με προσθήκες όμως, όπως το HUD (Head Up Display), καλύπτει επαρκώς το όποιο κενό. Θετική είναι και η ύπαρξη του Grip Control όπου, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ 5 διαφορετικών οδηγικών προφίλ. Σαφώς πιο άνετο, πιο πρακτικό, με περισσότερους χώρους για μικροαντικείμενα και με καλή περιμετρική ορατότητα αποτελεί, τελικά, μία ενδιαφέρουσα πρόταση για την κατηγορία των πολυμορφικών.

Αυτό ακριβώς είναι και το δεύτερο κοινό των δύο αυτοκινήτων. Πέρα από τον κινητήρα, αμφότερα πλασάρονται υψηλά στην κατηγορία που ανήκουν, προσφέροντας υψηλή ποιότητα κύλισης και άνεση, για όσους τα επιλέξουν.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 308 1.6 BlueHDI ΕΑΤ6 3008 1.6 BlueHDI
Κυβισμός 1.560 cc 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0×88,3 mm 75,0×88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 3.500 rpm 88 kW (120 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,5 kgm) / 1.750 rpm 300 Nm (30,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,6 sec 12,0 sec
Τελική ταχύτητα 196 km/h 183 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,7 lt/100 km 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,0 / 3,5 / 3,3 lt/100 km 4,6 / 4,1 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 929 km 1.000 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 92 g/km 108 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear EfficientGrip,
205/55 R16
Goodyear EfficientGrip,
205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.253×1.804×1.477 mm 4.365×1.837×1.639 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.557 mm 1.532/1.527 mm
Μεταξόνιο 2.620 mm 2.613 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt 432-1.1241 lt
Απόβαρο 1.255 kg 1.495 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 24.070€
(22.270€ με απόσυρση)
από 22.870€
(21.070€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button