NEA

Euro NCAP, μέχρι και 2-στερη αξιολόγηση είχαν τα νέα λιωσίματα [vid]

Ο EuroNCAP στην τελευταία σειρά δοκιμών του εξέτασε συνολικά 15 μοντέλα, 11 από τα οποία πήραν την ανώτατη διάκριση των 5 αστεριών…

Πρόκειται για τα Opel Astra και Renault Megane, που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν εμπορικά και στην Ελλάδα, αλλά και το Talisman των Γάλλων, τη Mercedes GLC, τη BMW X1, τις Jaguar ΧΕ και XF, το Infiniti Q30, τα Kia Optima και Sportage και το Lexus RX. Για κάθε ένα από τα παραπάνω οι μηχανικοί του EuroNCAP είχαν κάποιες επιμέρους παρατηρήσεις, οι οποίες όμως δεν επηρέασαν το τελικό τους αποτέλεσμα.

Στα 4 αστέρια έμειναν τα Mini Countryman και Nissan Navara, το πρώτο για σχετικά αυξημένες καταπονήσεις στην περιοχή του θώρακα για οδηγό και όσους κάθονται πίσω στη μετωπική σύγκρουση, για πολύ σκληρή εμπρός κολώνα που κόβει πόντους στην προστασία των πεζών, ενώ απώλειες υπήρχαν και στην προστασία των παιδιών όταν αυτά μετακινούνται στη θέση του συνοδηγού.

Τα σημεία κριτικής στο νέο πικ-απ της Nissan, το Navara στη διπλοκάμπινη έκδοxή του ήταν και πάλι οι καταπονήσεις στην περιοχή του θώρακα για οδηγό και όσους κάθονται πίσω στη μετωπική σύγκρουση που είναι αυξημένες, ενώ το ίδιο ισχύει και για τον αυχένα όσων κάθονται πίσω σε μια σύγκρουση από πίσω. Αντίθετα καλά ήταν τα αποτελέσματα του Navara στη προστασία των πεζών.

Στα 3 αστέρια περιορίστηκε η ανανεωμένη εξωτερικά αλλά ίδια από κάτω BMW Z4, κυρίως λόγω της μη ξεκάθαρης απεικόνισης της λειτουργίας του αερόσακου του συνοδηγού της και του εξοπλισμού ασφαλείας της που υπολείπεται αρκετά από τα σύγχρονα δεδομένα.

Μεγάλη έκπληξη ήταν τα 2 μόνο αστέρια με τα οποία αξιολογήθηκε η Lancia Ypsilon, καθώς στη μετωπική σύγκρουση ο κίνδυνος για τους επιβάτες της ήταν ιδιαίτερα μεγάλος. Επιπρόσθετα μετά τη σύγκρουση έπιασε φωτιά στο χώρο του κινητήρα, μιας και σημειώθηκε ανάφλεξη των υγρών φρένων από βραχυκύκλωμα της μπαταρίας. Η Lancia δήλωσε πως θα εξετάσει το θέμα, ενώ επιπρόσθετα σημεία κριτικής ήταν το πολύ σκληρό καπό και η εξίσου σκληρή κάτω βάση του παρμπρίζ, καθώς και η μη ξεκάθαρη απεικόνιση της κατάστασης του αερόσακου του συνοδηγού, αν δηλαδή είναι ενεργοποιημένος ή όχι.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button