BLOGΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Βόλτα με το… μοντέλο, τέλος! [blog]

top model 1

Αν Jay Leno (γνωστός show-man και συλλέκτης) άκουγε τα όσα σχεδιάζουν στο ΥΠΟΙΚ, τότε μάλλον θα αναθεωρούσε όταν είχε πει πως «είναι πιο φτηνό να έχεις 35 αυτοκίνητα και μια γυναίκα, απ’ ότι 35 γυναίκες και ένα αυτοκίνητο»!

Όπως ίσως να έχετε ακούσει, στην κυβέρνηση εξετάζουν έμμεση αύξηση των τελών κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων με το χιλιόμετρο. Στην Ολλανδία είχε μελετηθεί και δοκιμαστεί παλαιότερα ένα σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας βάσει των χιλιομέτρων που διανύει ένας οδηγός -για την ακρίβεια το αυτοκίνητο του- τον χρόνο. Ο υπολογισμός, αυτός, θεωρητικά γίνεται με την χρήση ενός συστήματος εντοπισμού του στίγματος του αυτοκινήτου μέσω GPS και με αυτό τον τρόπο θα μπορούσε να υπολογιστεί η θέση και κατά συνέπεια η διανυθείσα απόσταση. Για παράδειγμα, για 15.000 km και με ένα συντελεστή x0,02, ο οδηγός/χρήστης θα όφειλε 300€.

Άλλωστε, αυτή την έννοια έχουν τα τέλη κυκλοφορίας, όχι για να φορολογείται το αυτοκίνητο βάσει ρύπων ή κυβισμού, αλλά το πόσο χρησιμοποιεί κάποιος το οδικό δίκτυο. Ωστόσο, προσέξτε μια μικρή λεπτομέρεια, το ολλανδικό μοντέλο δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην πράξη… αλλά στην Ελλάδα θα μπορούσε! Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζεται το ΥΠΟΙΚ και επειδή σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς δεν υπάρχει η δυνατότητα υποστήριξης πλατφόρμας, σκαρφίστηκε το εξής απλό: να φορολογήσει τα καύσιμα!

Με αυτό τον τρόπο οι φωστήρες της κυβέρνησης θέλουν μια πιο δίκαιη μεταχείριση επειδή θα πληρώνει περισσότερο, όποιος καίει και περισσότερη βενζίνη; Συγνώμη, αλλά η αύξηση στην τιμή της βενζίνης δεν αφορά και τα μικρά εισοδήματα; Δηλ. στην κυβέρνηση νομίζουν πως όποιος μετακινείται περισσότερο με το αυτοκίνητό του το κάνει απλά και μόνο από χόμπι;

Όπως εξήγησε, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, τα τέλη κυκλοφορίας θα μειωθούν, αλλά θα επιβληθεί ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και θα συνδεθεί με τη βενζίνη. «Εξετάζουμε να υπάρχει ένα μικρό τέλος κυκλοφορίας σε όλους και να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με τη βενζίνη. Άλλο αυτός που έχει ένα αμαξάκι να πηγαίνει στη δουλειά του κι άλλο εκείνος που κάνει πολλά χιλιόμετρα. Σκεφτόμαστε να υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα ειδική σήμανση για να βλέπουμε τα πάντα, αν έχει πληρώσει τα τέλη, αν είναι ασφαλισμένο κ.λπ.» είπε ο υπουργός.

Πολύ αισιόδοξο ακούγεται κάτι τέτοιο για το πιστέψει κανείς (η μείωση στα τέλη φυσικά και δεν μπορεί να είναι τέτοια για να αντισταθμίσει την ετήσια κατανάλωση σε καύσιμο κανενός!), ειδικά αυτές τις μέρες που ακούμε για το περίφημο περιουσιολόγιο πως ο νους σου να μην πάει σε ένα ακόμη καθαρά φοροεισπρακτικό μέτρο; Μπορεί το κρασί, να μην το είπαμε κρασάκι και να την γλύτωσε από έξτρα φόρο, αλλά τα καύσιμα μάλλον δεν θα την γλυτώσουν, σύμφωνα με τα όσα σχεδιάζει η κυβέρνηση για την φορολογία των αυτοκινήτων για το 2016. Στο Βιλαμπάχο ακόμη τρίβουν, κάποιοι ίσως και να ξύνουν…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button