ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi [test drive]

Ford Mondeo Wagon TDCi caroto test drive 2015 (1)

Μπορεί τα SW αμαξώματα να μην έχουν μεγάλη πέραση στη χώρα μας, το συγκεκριμένο όμως δεν παύει να αποτελεί μία πολύ σοβαρή πρόταση, για οικογενειάρχες και όχι μόνο.

Είναι γεγονός ότι για παλαιότερες γενιές του εν λόγω μοντέλου, ολόκληρος ο αυτοκινητιστικός τύπος εκθείαζε την αίσθηση που προσέφεραν, καθώς και τις οδηγικές αρετές τους. Στην προκειμένη περίπτωση δεν μπορούμε να κάνουμε το ίδιο, από άποψης χαρακτήρα. Mε το χέρι όμως στην καρδιά, στεκόμαστε μπροστά σε ένα σαφώς πιο ολοκληρωμένο μοντέλο, που σίγουρα θα καλύψει με το παραπάνω τις απαιτήσεις του μέσου οδηγού. Οπτικά έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέρνο αμάξωμα που δεν κρύβει τον όγκο του. Αντιθέτως, τον εκμεταλλεύεται όμορφα, ώστε να δώσει μία νότα κύρους και δυναμισμού. Σε αυτήν ακριβώς τη λογική κυμαίνεται και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό είναι ευρύχωρο, ικανό να μεταφέρει με άνεση 5 ενήλικες με 525 λίτρα αποσκευών και παράλληλα έτσι σχεδιασμένο, ώστε να δίνει μία αίσθηση πολυτέλειας. Σε βαθμό που δεν συναντάμε συνήθως στην κατηγορία.

Τον πρώτο λόγο,  αναμφισβήτητα, έχει η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών, που δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα, προσφέροντας, μεταξύ άλλων, πληροφορίες για το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο. Αντίστοιχα «βαρύ» δείχνει και το τιμόνι, που φέρει πάνω από 20 διαφορετικά κουμπιά, για διάφορες λειτουργίες. Για τους λάτρεις των ηλεκτρονικών, την εικόνα συμπληρώνει η ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων.

Η εργονομία στο εσωτερικό είναι πολύ καλή. Αντίστοιχα και η πρακτικότητα, χάρη στους άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Όσο για την ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών, δείχνει ανάλογη των περιστάσεων. Εδώ αξίζει να σημειωθεί και μία ιδιαιτερότητα που θα ανακαλύψουν οι πίσω επιβάτες. Το εν λόγω όχημα φέρει πίσω ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένους αερόσακους, που μεγιστοποιούν την προσφερόμενη ασφάλεια όσων κάθονται πίσω. Αναφορικά με τον οδηγό, δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση για το σωματότυπό του θέση οδήγησης. Το κάθισμα είναι άνετο, ενώ προσφέρει επαρκή πλευρική στήριξη. Όσο για την πλευρική ορατότητα, είναι σχετικά ικανοποιητική.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο τα 1.514 κιλά του αυτοκινήτου δεν περνάνε απαρατήρητα, κρύβονται όμως επαρκώς πίσω από το χαρακτήρα και την ελαστικότητα του πετρελαιοκίνητου συνόλου των 1.6 λίτρων. Παρότι αποτελεί το πιο αδύναμο diesel σύνολο της γκάμας, το συγκεκριμένο μοτέρ είναι αρκετά γραμμικό και προσφέρει άφθονη ροπή από χαμηλά. Αν κάποιος το πιέσει, θα καταλάβει γρήγορα ότι δεν επαρκεί για να ζορίσει το εξαιρετικό πλαίσιο και τις αναρτήσεις.

Παρόλα αυτά, υπό κανονικές συνθήκες, θα καλύψει και με το παραπάνω τις υποχρεώσεις του. Στα θετικά του ανήκει ο πολιτισμένος χαρακτήρας και η απουσία κραδασμών. Αντίστοιχα και η ηχητική του υπογραφή είναι μικρή, γεγονός που βασίζεται κυρίως στην πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Όσο για την κατανάλωσή, κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα. Παρά τον πρωταρχικά οικογενειακό προσανατολισμό, το Mondeo Wagon διατηρεί έναν ενδιαφέροντα -στα πρότυπα της Ford- οδηγικό χαρακτήρα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και προσφέρει αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Οι αναρτήσεις είναι καλορυθμισμένες και όσο σφιχτές χρειάζεται, ώστε να απορροφούν μεν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, διατηρώντας όμως περιορισμένες τις κλίσεις στις στροφές.

Το φόρτε του δείχνει να είναι ο ανοικτός δρόμος, όπου καταπίνει τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία, διατηρώντας παράλληλα τους επιβάτες ξεκούραστους. Και στις στροφές όμως δεν λέει όχι, προσφέροντας μία ουδέτερη συμπεριφορά και συνάμα οδηγική ευχαρίστηση, σε βαθμό που ξεπερνά το μέσο όρο της κατηγορίας. Με δεδομένο το δυναμικό παρουσιαστικό, τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα αλλά και με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, το Mondeo Wagon μπορεί να δικαιολογήσει τόσο την τιμή, όσο και τη θέση του στην κατηγορία. Και αν, όπως είπαμε και στην αρχή, τα station wagon αμαξώματα δεν έχουν πολλή πέραση στη χώρα μας, αυτοί οι λίγοι οπαδοί της κατηγορίας, αξίζει σίγουρα να ρίξουν μια ματιά στο συγκεκριμένο.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 84 kW (115 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφoδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,9 / 4,3 / 4,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 805 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 114 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiEcoContact 5, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.867×1.852×1.501 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.599/1.595 mm
Μεταξόνιο 2.850 mm
Χώρος αποσκευών 525-1.630 lt
Απόβαρο 1485 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 25.065€ (23.635€ με οφελος αποσυρσης + προωθητική ενέργεια)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button