Η εμφατική X4 δεν κρύβει καμία έκπληξη διότι πολύ απλά είναι αυτό που δείχνει. Με άλλα λόγια μία μικρογραφία της ακόμη πιο εμφατικής X6…
Δεν χρειάζεται να αναζητήσει κανείς τον λόγο ύπαρξης της X4. Από την μία υπάρχει η ολόφρεσκια X1, η πιο ώριμη X3 και αρκετά ψηλότερα η X5 με την X6. Κάπου εκεί ανάμεσα έρχεται να μπει σφήνα η X4, ως μία σχετικά μικρότερη και ελαφρώς φτηνότερη εναλλακτική στα κουπέ SUV. Έχουμε πει πολλάκις πως το επόμενο πεδίο δράσης των κατασκευαστών θα είναι τα crossover και ειδικά στα μεγάλα κουπέ SUV η BMW ξέρει πολύ καλά πως παίζεται στο παιχνίδι. Στο κάτω-κάτω, την αρχή έκανε η X6…
Και στην BMW πιστεύουν πως μία ανάλογη συνέχεια μπορεί να έχει η Χ4 των περίπου 4,7 μέτρων σε μήκος, των 1.805+ κιλών και του χαρακτηριστικού παρουσιαστικού με τα φαρδιά μετατρόχια και την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος. Θα ήταν ψέματα αν έλεγε κανείς πως δεν γοητεύετε από το όλο σύνολο, που βρίσκεται και 204 mm πάνω από το έδαφος για να περνά πάνω από αρκετά εμπόδια. Και παρά την απόσταση αυτή, η X4 στρίβει όπως μία σπορ BMW, τουλάχιστον πολύ καλύτερα από την X3 που την κάνει να φαίνεται νωθρή μπροστά της…
photos: nmarinopoulos
Για τον όγκο της, η X4 είναι αυτό που περιμένεις. Ένα σβέλτο crossover με εξαιρετική σε ρύθμιση ανάρτηση, την «ασφάλτινη» τετρακίνηση να δουλεύει ρολόι και τα ηλεκτρονικά να κάνουν μια χαρά την δουλειά τους, αφού σε οριακές καταστάσεις η λειτουργία torque vectoring τιθασεύει την υποστροφή. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή δεδομένου της κάπως σφιχτής ρύθμισης που σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί. Στο ταξίδι η X4 κινείται σαν βέλος με απόλυτη σταθερότητα και τις καλές ρεπρίζ που προσφέρει ο δίλιτρος ντίζελ των 190 PS.
Το εκπληκτικό 8άρι σαζμάν της ZF κάνει και εδώ μια χαρά την δουλειά του με ομαλές και σβέλτες αλλαγές και την κατανάλωση να κυμαίνεται στα περίπου 8,5 lt/100 km. Καθόλου άσχημα για ένα κουπέ SUV των κοντά δύο τόνων που προσφέρει όλα τα κομφόρ για άνετες και σβέλτες μετακινήσεις. Από εκεί και πέρα, ο διάκοσμος είναι ο γνωστός ποιοτικός και άρτια εργονομικός που συναντάς σε κάθε μοντέλο της BMW, κανένα χωροταξικό θέμα για τους πίσω, ενώ βολικά είναι και τα 500 lt του πορτμπαγκάζ.
Φτάνοντας στην τιμή πώλησης, εδώ χρειάζεται γερό πορτοφόλι αφού το μοντέλο της δοκιμής μας με όλο τον έξτρα εξοπλισμό ξεφεύγει αρκετά από την τιμή των 53.950€ για την xDrive20d. Αυτή είναι προφανώς και η πιο συμφέρουσα πρόταση απέναντι στην βενζινοκίνητη δίλιτρη xDrive20i των 184 PS, με το αυξημένο κόστος χρήσης, τουλάχιστον από πλευράς τιμής καυσίμου. Φυσικά, αυτό δεν θα πτοήσει όποιον διαθέτει το μπάτζετ για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο σαν την X4…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW
BMW X4 xDrive 20d – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.995 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,0 x 90,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 140 kW (190 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 400 Nm (40,8 kgm) / 1.750-2.250 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 212 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,5 / 5,4 / 5,0 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 67 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 779 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 143 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Pilot Sport3, 275/40 R19 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.671 x 1.881 x 1.624 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.616/1.632 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.810 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 500-1.400 lt | |||
Απόβαρο | 1.805 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 53.950€ (με όφελος απόσυρσης από 51.150€) |