ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDi [test drive]

Citroen C3 Picasso BlueHDI 100 PS caroto test drive 2015 (21)

Οι Γάλλοι, ομολογουμένως, ξέρουν από πολυμορφικά οχήματα. Και το συγκεκριμένο επιβεβαιώνει τον κανόνα, όντας ένα από τα πιο ικανά της κατηγορίας του…

Μπορεί στην ελληνική αγορά τα πολυμορφικά να μην πλασάρονται ψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών, δεν παύουν όμως να προσφέρουν σαφώς περισσότερα πλεονεκτήματα, σε σχέση με τις υπόλοιπες, πιο συμβατικές κατηγορίες. Πάρτε για παράδειγμα το Citroen C3 Picasso. Ναι, υπάρχει και το απλό C3, με σχεδόν ίδιες διαστάσεις και πιθανά πιο εύπεπτο παρουσιαστικό. Αξίζει όμως να μπει κανείς μέσα και στα δύο, για να εκτιμήσει τις αρετές του πρώτου.

Γιατί, όπως και να το κάνουμε, με μήκος στα 4 μέτρα, αντίστοιχο ενός τυπικού supermini, δεν βρίσκεις εύκολα άφθονους χώρους για έως και 5 επιβάτες, μαζί με 500 λίτρα αποσκευών. Και τη διαφορά δεν την κάνει απλά η ευρυχωρία αλλά, κυρίως, η προσοχή στη λεπτομέρεια. Τραπεζάκια προσαρμοσμένα στις πλάτες των καθισμάτων για τους πίσω επιβάτες, κουρτίνες ενσωματωμένες στα πλαίσια των πίσω παραθύρων, χώροι για μικροαντικείμενα και άλλα πραγματάκια που συνήθως περνάνε στα ψιλά, μπορούν να κάνουν τη διάκριση ανάμεσα σε μία τυπική “μεταφορά” και στην άνετη μετακίνηση μίας οικογένειας.

Σε ό,τι αφορά στον οδηγό, θα βρει εύκολα την ιδανική στο σωματότυπό του θέση οδήγησης. Το κάθισμα είναι πολύ άνετο, χωρίς όμως ιδιαίτερη πλευρική στήριξη. Οι διπλές μπροστινές κολώνες, σε συνδυασμό με τα μεγάλα, περιμετρικά παράθυρα, προσφέρουν εξαιρετική ορατότητα, προς όλες τις κατευθύνσεις. Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ, με μέτρια αίσθηση αλλά καλή απόκριση. Αντίστοιχα και ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει σχετικά λαστιχένια αίσθηση, αλλά καλή κλιμάκωση.

photos: nmarinopoulos

Γενικά, δεν χρειάζεται κανείς να οδηγήσει το C3 Picasso για να αντιληφθεί ότι ο προσανατολισμός του κλίνει προς την άνεση. Αν το κάνει, όμως, θα εκτιμήσει αυτή τη φιλοσοφία της Citroen, όπως και τις αρετές του συγκεκριμένου. Ξεκινώντας από τις αναρτήσεις, είναι πολύ μαλακές και επιτρέπουν στο αμάξωμα να πάρει κλίσεις που, ευτυχώς, δεν γίνονται υπερβολικές. Παράλληλα, όμως, καταπίνουν κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος και μάλιστα με περισσή ευκολία. Για να πάρετε μια γεύση, σκεφτείτε πως ότι λακκούβα και να σημαδέψει κανείς, περισσότερο θα την αντιληφθεί σαν ήχο, παρά θα τη νιώσει σαν κραδασμό στη σπονδυλική του στήλη.

Κατά τα άλλα, το ίδιο το setup των αναρτήσεων δεν εμπνέει για ακρότητες. Φυσικά, αν κάποιος επιλέξει να κινηθεί πιο σβέλτα, να ανακαλύψει ότι οι αντιδράσεις του αυτοκινήτου είναι αρκετά προοδευτικές και δεν θα προβληματίσουν. Αν πάλι το παρακάνει, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να επέμβει -όχι πάντα διακριτικά. Για όσους λοιπόν ψάχνετε για οδηγικές συγκινήσεις, θα πρέπει να κοιτάξετε αλλού. Αντιθέτως, αν προτεραιότητα είναι η ποιότητα κύλισης, δύσκολα θα βρείτε ανταγωνιστή να το κοιτάει στα μάτια.

Θετική είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας, που παρά τη μεγάλη μετωπική επιφάνεια του αμαξώματος, φιλτράρει αξιοπρεπώς τους αεροδυναμικούς θορύβους καθώς και κάθε εξωτερικό θόρυβο, συμπεριλαμβανομένου αυτού του κινητήρα. Αναφορικά με τον τελευταίο, από άποψης επιδόσεων δεν θα πούμε ότι ενθουσιάζει, κάνει όμως καλά τη δουλειά του. Οι 100 ίπποι που αποδίδει είναι απλά επαρκείς για τη μετακίνηση των 1.240 κιλών του αυτοκινήτου. Το μοτέρ όμως δείχνει εύστροφο από χαμηλά, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζει μία απροβλημάτιστη κίνηση, τόσο στον αστικό ιστό, όσο και στον ανοικτό δρόμο. Αντίστοιχα και η κατανάλωσή του κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, όχι πολύ χαμηλά αλλά ούτε και ψηλά. Όσο για τη λειτουργία του, δεν παρατηρούνται ενοχλητικοί κραδασμοί που θα αλλοίωναν τη γαλήνια ατμόσφαιρα που απολαμβάνει ο οδηγός.

Εν κατακλείδι, το C3 Picasso είναι ένα μοντέλο με ευχάριστο εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό, που θέτει ως πρώτη προτεραιότητα την όσο το δυνατό πιο άνετη μετακίνηση του οδηγού και των επιβατών του. Οικογένειες και ταξίδια δείχνουν να είναι το φόρτε του, δεν θα πει όμως όχι και στην καθημερινή ρουτίνα της πόλης. Πιο απλά, θα λέγαμε πως είναι ένα πολυμορφικό που τιμά την κατηγορία του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN

Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 73 kW (100 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 254 Nm (25,8 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common Rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,1 sec
Τελική ταχύτητα 179 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 3,9 / 3,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 833 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 101 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό, 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza RE050 205/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.078 x 1.730 x 1.621 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.472/1.470 mm
Μεταξόνιο 2.540 mm
Χώρος αποσκευών 500-1.506 lt
Απόβαρο 1.240 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.950€ (17.395€ με απόσυρση και Green Bonus)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!