ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi A1 Sportback 1.0 TFSI [test drive]

Audi 1.0 TFSI caroto test drive 2015 (16)

Μία νέα, εισαγωγική έκδοση για το μικρό μοντέλο της παρουσίασε η Audi, η οποία εφοδιάζεται με ένα καινούριο, τρικύλινδρο TFSI, που δίνει έμφαση στην κατανάλωση.

Μήπως ψάχνετε κάποιο μικρό αυτοκίνητο για αστική κυρίως χρήση; Θέλετε να έχει premium χαρακτήρα και να αναβαθμίζει το κύρος σας, χωρίς όμως να βάλετε, σε βάθος χρόνου, βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πετύχετε κάτι τέτοιο; Εάν η απάντηση στις δύο προηγούμενες ερωτήσεις είναι καταφατική, τότε το συγκεκριμένο Α1 θα μπορούσε να αποτελέσει μία ενδιαφέρουσα πρόταση για σας.

Για την όψη του δεν έχουμε να πούμε πολλά, αφού από όποια οπτική γωνία και να το δεις, οι σχεδιαστικές γραμμές της Audi, δεν κρύβονται. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για το εσωτερικό. Αυστηροί χρωματισμοί, ποιοτικά υλικά και διακόπτες, γερμανική εργονομία και πολυτέλεια ελαφρά συμπυκνωμένη, ώστε να χωρέσει σε ένα super mini. Για το ίδιο το αυτοκίνητο, ωστόσο, έχουμε γράψει και άλλες φορές. Το ζητούμενο, στην προκειμένη περίπτωση, είναι το πώς τα πάει με το νέο του κινητήρα.

Σε αντίθεση με το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.2 λίτρων που αντικαθιστά, ο νέος 1.0 TFSI έχει μικρότερη χωρητικότητα και του λείπει και ένας κύλινδρος. Τις όποιες απώλειες όμως, τις αναπληρώνει χάρη στο σύστημα άμεσου ψεκασμού που διαθέτει, αλλά και στο turbo του, που στην πράξη δείχνει αρκετά εύστροφο. Σύμφωνα με τους αριθμούς, αποδίδει 95 ίππους και 160 Nm ροπής, τιμές ικανές να μετακινήσουν αξιοπρεπώς το αμάξωμα των 1.090 κιλών, μαζί με 1-2 επιβάτες (άντε και 2 ακόμα άτομα στα πίσω καθίσματα, αν είναι μικροκαμωμένοι).

photos: nmarinopoulos

Στην πράξη, η πρώτη επαφή είναι θετική. Η δύναμη και η λειτουργία του κινητήρα δεν θα ξετρελάνουν κανένα, από την άλλη όμως δεν δίνουν και λιγότερα από όσα θα περίμενε ένας συνειδητοποιημένος οδηγός. Μέχρι τις 1.500 σ.α.λ. υπάρχει μία ελαφρά υστέρηση στο γκάζι. Από εκεί και πάνω, όμως, η ισχύς αποδίδεται γραμμικά, ενώ υπάρχει αρκετή σβελτάδα για να κινηθεί κανείς άνετα, παντού. Από άποψης θορύβου και κραδασμών, θα πούμε ότι δεν είναι το καλύτερο τρικύλινδρο μοτέρ που έχουμε δοκιμάσει.

Παρόλα αυτά όμως, σε καμία περίπτωση δεν φτάνει να γίνει ενοχλητικό. Όσο για το μεγαλύτερό του πλεονέκτημα, θα πρέπει να διανύσει κανείς αρκετά χιλιόμετρα για να το εντοπίσει. Προφανώς, μιλάμε για την κατανάλωση. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, Ο TFSI του ενός λίτρου δεν χρειάζεται περισσότερα από 6,5 λίτρα καυσίμου/ 100 χλμ. τιμή πολύ καλή για βενζινοκινητήρα. Αν μάλιστα ο οδηγός το επιδιώξει, μπορεί να δει και καλύτερες τιμές ενώ, αντιθέτως, αν έχει βαρύ πόδι, δεν θα δει πολύ χειρότερες.

Σε αυτό βοηθάει το -κάπως μακρύ- κιβώτιο των πέντε σχέσεων, το οποίο προσφέρει θετική αίσθηση κατά τις αλλαγές. Μία έκτη σχέση σίγουρα θα έδινε κάτι παραπάνω στον αυτοκινητόδρομο, θα ανέβαζε όμως και το κόστος, οπότε για την αποστολή του αυτοκινήτου, μάλλον ήταν σωστή η επιλογή του συγκεκριμένου. Κατά τα άλλα, η οδική συμπεριφορά του Α1 παραμένει αυτή ενός τυπικού Audi. Σφιχτή αίσθηση, άκαμπτο πλαίσιο, αναρτήσεις που παρακολουθούν με ακρίβεια το δρόμο -απορροφώντας τις περισσότερες ανωμαλίες του- και ένα ακριβές τιμόνι, που δίνει αρκετή πληροφόρηση. Στην πόλη μπορεί να μην είναι το πιο άνετο της αγοράς, προσφέρει όμως την απαραίτητη ποιότητα κύλισης. Σε πιο σβέλτους ρυθμούς, πάλι, εμπνέει εμπιστοσύνη στον οδηγό και δικαιολογεί το επιπλέον κόστος, σε σχέση με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας.

Και εδώ κάπου εμφανίζεται το μεγάλο ερωτηματικό. Ναι μεν οικονομικό στη χρήση και ποιοτικότερο από τη συντριπτική πλειοψηφία του ανταγωνισμού, αξίζει όμως να μείνεις εδώ η καλύτερα να πληρώσεις κάτι παραπάνω, ώστε να πας σε μία ισχυρότερη έκδοση και να απολαμβάνεις όλο το πακέτο; Ο καθένας, φυσικά, είναι ελεύθερος να επιλέξει τη δική του χρυσή τομή, μεταξύ κόστους και επιδόσεων.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων Audi

Audi A1 Sportback 1.0 ΤFSI – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 76,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 70 kW (95 PS) / 5.000-5.500 rpm
Ροπή 160 Nm (16,3 kgm) / 1.500-3.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1 sec
Τελική ταχύτητα 186 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,2 / 4,4 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 703 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 97 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental PremiumContact2, 215/45 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3.973 x 1.746 x 1.422 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.477/1.471 mm
Μεταξόνιο 2.469 mm
Χώρος αποσκευών 270-920 lt
Απόβαρο (μαζί με οδηγό 75kg) 1.165 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.200€ (με απόσυρση απο 16.240€)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button