Seat Ibiza 1.4 TDI [test drive]

Seat Ibiza TDI caroto test drive 2015 (4)

Στην διακριτικά ανανεωμένη του εκδοχή το Ibiza αποκτά νέο, ντίζελ, ενδιαφέρον χάρη στην προσθήκη του γνωστού τρικύλινδρου με τους 90 ίππους…

Τις περισσότερες φορές στο άκουσμα μοντέλων της Seat έρχονται στο νου συγκεκριμένες… σταθερές, όπως είναι η καλή τιμή πώλησης, τα ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά και ένας αποδοτικός κινητήρας (του ομίλου VW). Όπως είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1.4 TDI που περνά και κάτω από το καπό του φρεσκαρισμένου Ibiza ·αυτή την φορά δίχως συμπτώματα δυσλειτουργίας στις χαμηλές rpm (ίσως να θυμάστε την περίπτωση με το VW Polo). Στην περίπτωση της Seat υπάρχει αναβάθμιση του λογισμικού και ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά, αλλά και λίγο πιο τραχιά από όσο θα έπρεπε.

Πέραν τούτου όμως, το ζητούμενο δεν είναι άλλο από την χαμηλή κατανάλωση. Και εδώ, το Ibiza με το νέο του μοτέρ τα καταφέρνει περίφημα μιας και για όσο διάστημα το είχαμε στα χέρια μας, αυτή κυμάνθηκε στα περίπου 5,0-5,5 lt/100 km. Και μη νομίζετε πως τα 90 άλογα είναι λίγα… Κάθε άλλο, τα 230 Nm της ροπής είναι διαθέσιμα από χαμηλά προσφέροντας καλές ρεπρίζ, ενώ η μακριά 5η δεν σε προβληματίζει τόσο, ώστε να να αναζητήσεις μία 6η (φυσικά, αυτό δεν σημαίνει πως αν υπήρχε δεν θα ήταν ευπρόσδεκτη)…

photos: nmarinopoulos

Από εκεί και πέρα το Ibiza είναι αυτό που ξέραμε, δηλ. ένα καλοστημένο και ευχάριστο οδηγικά supermini που έχει βελτιωθεί στα σημεία. Η ακρίβεια του τιμονιού έχει γίνει καλύτερη χάρη στη νέα ρύθμιση του (αν και στις χαμηλές ταχύτητες θα ήθελα λίγο περισσότερο «βάρος»), ο νέος συνδυασμός ελατηρίων/αμορτισέρ/αντιστρεπτικής προσφέρει καλύτερη άνεση (η ρύθμισή της είναι λίγο πιο μαλακή και ραφιναρισμένη), ενώ γενικότερα το Ibiza είναι ένα αυτοκίνητο που δεν προβληματίζει… εντός ή εκτός πόλεως.

Αισθητικά η γνώριμη εικόνα του διαχρονικού best seller της Seat δεν έχει διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό, μια και το καινούργιο look προσδιορίζεται κυρίως από τους προβολείς, που ενσωματώνουν πλέον και LED φώτα ημέρας. Σαφώς πιο εκτεταμένες είναι οι επεμβάσεις στο εσωτερικό, το οποίο πια διαθέτει νέα σχεδίαση και κυρίως μαλακά πλαστικά, που δείχνουν εμφανώς πιο ποιοτικά σε σχέση με αυτά του προκατόχου του. Παράλληλα, υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες προσωποποίησης, μεγαλύτερη οθόνη trip-computer στον πίνακα οργάνων, ενώ έχουν αναβαθμιστεί οι δυνατότητες διασύνδεσης χάρη και στην touch-screen οθόνη που μπορεί να μην είναι μεγάλη, αλλά την κάνει την δουλειά της.

Έτσι, το ανανεωμένο Ibiza διαθέτει το σύστημα MirrorLink, με το οποίο στοιχεία του συνδεδεμένου smartphone απεικονίζονται στην οθόνη στην κεντρική κονσόλα, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικού ελέγχου μέσω της Seat ConnectApp. Κατά τα άλλα, οι χώροι δεν έχουν μεταβληθεί και παραμένουν ικανοποιητικοί για τα μέτρα και τα δεδομένα της κατηγορίας, τόσο σε ό,τι αφορά τους επιβάτες όσο και τις αποσκευές. Με αυτά και… αυτά, το Seat Ibiza αποτελεί μία τίμια πρόταση, με οικονομικό κινητήρα που ξεκινά από 13.517€ (με απόσυρση + έκπτωση).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Seat Ibiza 1.4 TDI – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.422 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 3.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9 sec
Τελική ταχύτητα 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,1 / 3,6 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 865 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 93 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen Nblue HD, 185/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.061×1.693×1.445 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.465/1.457 mm
Μεταξόνιο 2.470 mm
Χώρος αποσκευών 292-938 lt
Απόβαρο 1.155 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.700€ (13.517€ με απόσυρση)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close