Το Kuga μπορεί να κατεβαίνει ακόμη πιο χαμηλά σε κυβικά, αλλά δίχως να χάσει σε τίποτα από την αξία του ως ένα αξιόλογο τετρακίνητο SUV…
Πριν από περίπου δύο χρόνια είχαμε δοκιμάσει την προσθιοκίνητη έκδοση με τον 1.600άρη κινητήρα που πλέον έχει παραδώσει την σκυτάλη στον ολοκαίνουργιο επίσης τετρακύλινδρο των 1.500 cc (εδώ η δοκιμή της δίλιτρης ντίζελ). Ουσιαστικά, πρόκειται για το νέο μηχανικό σύνολο που έχουμε δοκιμάσει στο Mondeo και στο Focus και παρόλο που υπολείπεται κατά 100 cc αποδίδει 182 PS και 240 Nm ροπής. Είναι πολύ στρωτός και γραμμικός στο ανέβασμα των rpm και κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα, ενώ θα ζοριστεί μόνο όταν υπάρχει πλήρες φορτίο (επιβάτες +αποσκευές).
Εδώ να πούμε πως το Kuga με τα 182 άλογα συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 6άρι Powershift που διακρίνεται για τις ομαλές αλλαγές του. Εντάξει, μπορεί να μην είναι ότι πιο γρήγορο υπάρχει, αλλά είναι θετικό στην λειτουργία του και με καλό kick-down (αν ληφθεί υπόψη με το μοτέρ που συνδυάζεται). Πέρα από την εντελώς αυτόματη λειτουργία υπάρχει και η σειραϊκή χειροκίνητη που μπορεί να γίνει μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται πλάι και αριστερά του -ευχάριστου στο πιάσιμο- επιλογέα. Κάτι που ξενίζει αρχικά, αλλά εύκολα το συνηθίζεις και η αλήθεια είναι πως σπάνια θα το χρησιμοποιήσεις.
photos: nmarinopoulos
Από εκεί και πέρα η ροπή μεταφέρεται και στον πίσω άξονα μέσω ηλεκτροϋδραυλικού συμπλέκτη και γίνεται αντιληπτή κάθε φορά που οι εμπρός τείνουν να χάσουν την πρόσφυση τους. Στα κλειστά κομμάτια και στροφές γίνεται αντιληπτός και ο έλεγχος κατανομής στον μπροστινό άξονα με την λειτουργία torque vectoring να προσομοιώνει εκείνη ενός μπλοκέ και κόβει την ροπή από τον τροχό που σπινάρει. Από την άλλη, η τετρακίνηση είναι αποτελεσματική δίχως να έχει κανείς μεγαλύτερες απαιτήσεις από ένα family-SUV.
Κάπως έτσι θα χαρακτήριζα το Kuga με την μακριά σιλουέτα και τους καλούς χώρους, με το πορτμπαγκάζ να χωρά κοντά στα 500 lt και όταν τα καθίσματα πέσουν να μεταβάλλεται και να αυξάνεται η πρακτικότητα. Κατά τα υπόλοιπα, δεν έχει αλλάξει κάτι από το κομψό ταμπλό με τα χωστά όργανα, την πολλές θήκες για μικροαντικείμενα κ.λπ. Αυτό που μάλλον θα δούμε στην επόμενη ή στην facelift γενιά θα είναι λιγότεροι διακόπτες και μία μεγαλύτερη οθόνη αφής (όπως στο Mondeo ή ακόμη και στο Mustang!).
Η ανάρτηση είναι εξαιρετικά από πλευράς ανάρτησης και το Kuga απολαυστικό και ήσυχο στο ταξίδι. Τώρα, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 10 lt/100 km αλλά εδώ θα πρέπει να πούμε πως η τιμή δεν προκαλεί έκπληξη καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο SUV με μήκος στα 4,5 μέτρα, που ζυγίζει κοντά στα 1.700+ κιλά, με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο και μόνιμη τετρακίνηση. Για αυτό, άλλωστε, υπάρχει και η μικρότερο έκδοση 1.5 Ecoboost με τα 150 άλογα, με κίνηση μπροστά και μηχανικό κιβώτιο (εδώ οι τιμές πώλησης).
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Ford Kuga 1.5 Ecoboost AWD 182 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.498 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 79,0 x 76,4 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 134 kW (182 PS) / 6.000 rpm | |||
Ροπή | 240 Nm (24,4 kgm) / 1.600-5.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 10,1 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 200 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 10,0 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 10,2 / 7,7 / 6,3 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 60 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 600 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 171 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Hankook Dynapro HP, 235/55 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.524×1.838×1.689 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1563/1565 mm | |||
Μεταξόνιο | 2690 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 456-1.653 lt | |||
Απόβαρο | 1.682 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.043€ (με απόσυρση) |