O νέος υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος PureTech ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του γαλλικού μικρομεσαίου…
Το ενδιαφέρον στο μοντέλο της δοκιμής μας μονοπωλεί ο τρικύλινδρος 1.200άρης βενζινοκινητήρας, για πολλούς και διάφορους λόγους. Και αυτό, διότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό μηχανικό σύνολο που μπορεί να βάλει τα γυαλιά ακόμη και στους αντίστοιχους 1.500άρηδες ίδιας διάταξης (δηλ. της BMW). Ναι, τόσο καλό είναι αυτό το μοτέρ (εδώ στην έκδοση με τα 130 άλογα, υπάρχει και μικρότερη με 110) που σε κερδίζει με την γραμμική του και ροπάτη λειτουργία του από τις χαμηλές rpm.
Για του λόγου το αληθές, η ροπή των 230 Nm προσφέρεται από τις 1.750 rpm και απλώνεται στρωτά μέχρι και στις υψηλότερες προσφέροντας εξαιρετικές ρεπρίζ. Πολύ καλή είναι και η κλιμάκωση του κιβωτίου δίχως να κρεμάει καμία σχέση -και με σωστά μακριά 6η-, ενώ πέρα από δυνατός, ο τούρμπο PureTech (με άμεσο ψεκασμό) είναι και εντυπωσιακά οικονομικός με μέση κατανάλωση στα περίπου 7,0-7,5 lt/100 km (πολύ κακή τιμή για την ισχύ του μοτέρ).
photos: nmarinopoulos
Από εκεί και πέρα το μοτέρ δένει όμορφα με το υπόλοιπο σασί που σε κερδίζει με τον γλυκό του τρόπο. Η ανάρτηση είναι τόσο μαλακή όσο χρειάζεται για να εξασφαλίζει την άνεση στους επιβάτες και τόσο σφιχτή όσο πρέπει ώστε το 308 να είναι ευχάριστο οδηγικά και δίχως να είναι πλαδαρό. Το τιμόνι -με την μικρή διάμετρο και την i-cockpit θέα- είναι άμεσο και με καλή ακρίβεια, ενώ τα φρένα είναι θετικά σε αίσθηση και σε αποτελεσματικότητα.
Το 308 κινείται σβέλτα στις στροφές, αλλά ο αυτοκινητόδρομος θεωρείς πως είναι το φόρτε του, χάρη στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την απουσία αεροδυναμικών θορύβων (θα ήθελα όμως όταν ψεκάζουν τα πιτσιλιστήρια να μην περνά νερό, όταν τα παράθυρα είναι κατεβασμένα). Γενικότερα, το γαλλικό hatch προσφέρει ένα αθόρυβο και ποιοτικό διάκοσμο που κυριαρχεί η μινιμάλ άποψη. Σχεδόν τα πάντα εκτελούνται από την οθόνη αφής, υπάρχουν μόνο οι απαραίτητοι διακόπτες και στην κεντρική κονσόλα μην προσπαθήσετε άδικα να τραβήξετε την ασημένια ρίγα νομίζοντας π.χ. πως υπάρχει ένας κρυφός χώρος…
Εν κατακλείδι, μοτέρ σαν το PureTech (αλλά και τους BlueHDi) μας θυμίζουν πόσο καλοί έχουν γίνει οι Γάλλοι κατασκευαστές στο engineering και πόσο καλύτεροι μπορούν να γίνουν οι βενζινοκινητήρες (στους πετρελαίου είναι εξπέρ με εξαιρετικά μοτέρ). Ειδικά σε μία εποχή που το πράγμα για τους ντίζελ έχει στραβώσει και πως θα γίνονται όλο και ακριβότεροι. Και αν είχαμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε δύο αντίστοιχες εκδόσεις του Peugeot 308 (σ.σ. κίνητρο αποτελούν ο πλούσιος εξοπλισμός και το πρόγραμμα Peugeot 4×4), μάλλον θα επέλεγα την πιο ραφιναρισμένη PureTech…
Διαβάστε περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.199 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρiκύλινδρος | |||
Ισχύς | 96 kW (130 PS) /5.600 rpm | |||
Ροπή | 230 Nm (23,4 kgm) / 1.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,6 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 207 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 7,3 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,9 / 4,0 / 4,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 53 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 726 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 109 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Goodyear EfficientGrip, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.253×1.804×1.457 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.551/1.546 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.620 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 420 lt | |||
Απόβαρο | 1.165 kg | |||
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 21.900€ (20.940€ με απόσυρση) |