Το γαλλικό supermini ανανεώθηκε στα σημεία και υποδέχεται το νέο 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας BlueHDi…
Παλαιότερα ένα μοτέρ με χωρητικότητα στα 1.600 κ.εκ. ίσως και να τρόμαζε κάτω από το καπό ενός αυτοκινήτου πόλης. Ωστόσο, στην μικρότερή του εκδοχή, από πλευράς ισχύος, ο εξαιρετικός πετρελαιοκινητήρας (που αντικαθιστά τον 1.400άρη των 68 ίππων) τα καταφέρνει περίφημα, αφού προσφέρει καλές ρεπρίζ και το κλασικό ντίζελ τράβηγμα από χαμηλά (μέγιστη ροπή στα 230 Nm). Σε αυτό συνδράμει και η σχετικά κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου με τις πέντε σχέσεις, από το οποίο θα θέλαμε λίγο πιο σαφή κουμπώματα.
Φυσικά, το κυριότερο που αναζητά ο υποψήφιος αγοραστής από την βασική ντίζελ έκδοση του 208, είναι τρία πράγματα: οικονομία, οικονομία και οικονομία! Εδώ, μέχρι και ο πιο απαιτητικός θα μείνει ικανοποιημένος αφού το 208 της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 5,5 λτ./100 χλμ. μέσα στην πόλη, ενώ με νορμάλ ρυθμό και κίνηση εκτός των τειχών, η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί κοντά στα 5 λτ./100 χλμ.
photos: nmarinopoulos
Η σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης εξασφαλίζει τα απαιτούμενα επίπεδα άνεσης και μόνο στα δύσκολα κομμάτια θα αντιδράσει ξερά ο πίσω άξονας. Οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές, ενώ η ποιότητα κύλισης πολύ καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο νέας γενιάς BlueHDi είναι από τα πιο ήσυχα ντίζελ μοτέρ που θα συναντήσετε, συνδράμοντας παράλληλα και σε ένα ευχάριστο… ηχητικά ταξίδι.
Σχετικά με το αισθητικό τομέα, οι αλλαγές στο «νέο» 208 εντοπίζονται όπως σε ένα τυπικό facelift (επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, μεγαλύτερη μάσκα, προβολείς ομίχλης, φωτιστικά σώματα), ενώ στο μινιμάλ εσωτερικό υπάρχει μία νέα touch-screen που υποστηρίζει λειτουργία MirrorScreen και πλήρη αναπαραγωγή ενός smartphone. Φυσικά, το μικρό σε διάμετρο τιμόνι παραμένει, στο πλαίσιο του i-cockpit όπου ο οδηγός βλέπει τον πίνακα οργάνων πάνω από αυτό (το τιμόνι). Προσωπικά, αυτή η διάταξη δεν με έχει βολέψει ιδιαίτερα με την στεφάνη να μου κόβει μέρος από το οπτικό μου πεδίο προς τα όργανα.
Εν κατακλείδι, το 208 συνεχίζει να στέκεται στο επίκεντρο αποτελώντας μια σικ επιλογή και ταυτόχρονα με κόμπακτ διαστάσεις για ευελιξία στην πόλη. Οι ικανοποιητικοί χώροι, όπως και ο καλός κινητήρας του δεν αποθαρρύνουν για μακρινά ταξίδια με σύμμαχο την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σημαντική είναι η πολύ χαμηλή εκπομπή CO2, ενώ παρά την κάπως τσιμπημένη τιμή πώλησης (από 15.380€ με απόσυρση), υπάρχει το κίνητρο με το πρόγραμμα «4×4» (4 χρόνια άτοκη χρηματοδότηση, εγγύηση μηχανικών μερών, οδική βοήθεια, σέρβις).
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT
Peugeot 208 1.6 BlueHDi 75 – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.560 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 88,3 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 55 kW (75 PS) / 3.500 rpm | |||
Ροπή | 230 Nm (23,4 kgm) / 1.560 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 13,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 171 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 5,4 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 4,2 / 3,5 / 3,0 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 925 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 90 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 5 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy, 185/65 R15 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.973 x 1.739 x 1.460 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.465/1.450 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.538 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 285-1.076 lt | |||
Απόβαρο | 1.150 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.380€ (10.930€ με απόσυρση) |