ΔΟΚΙΜΕΣ

Mini Clubman Cooper Auto [test drive]

Mini Clubman Cooper caroto test drive 2016 (3)

Η πορεία του Clubman συνεχίζεται στη νέα της φάση προτάσσοντας το επιμηκυμένο αμάξωμα, τους μεγαλύτερους χώρους και όπως πάντα το αυθεντικό Clubman στιλ…

Ως μάρκα, η γκάμα της Mini θα έλεγα πως όσο περνούν τα χρόνια αποκτά ένα πιο οικογενειακό προφίλ. Έτσι, μετά το πεντάθυρο MINI και μερικούς μήνες πριν το λανσάρισμα ενός μεγαλύτερου και πιο ευρύχωρου ολοκαίνουργιου Countryman, έρχεται να μπει σφήνα το μακρύτερο ΜΙΝΙ (εδώ ως μοντέλο) με ύψος στα 1,44 μέτρα. Για να έχετε μία εικόνα, μιλάμε για ένα φαρδύτερο αμάξωμα -στα 1,80 μέτρα, +7 εκ. από το απλό MINI-, αλλά το σημαντικότερο έχει να κάνει με τα +27 εκ. στο μήκος του, ανεβάζοντας το στα 4,253 μέτρα. Όσο περίπου ενός Peugeot 308…

Αισθητικά, το όλο σύνολο φυσικά και υιοθετεί την μάσκα του κλασικού σύγχρονου ΜΙΝΙ με την ειδοποιό διαφορά να εντοπίζεται στο πίσω μέρος και με τα φωτιστικά σώματα να είναι ενσωματωμένα στην «δίφυλλη» πόρτα. Για την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών ανοίγει πρώτα το ένα μέρος της πόρτας και μετά το άλλο, προσφέροντας 360 πρακτικά λίτρα για τις αποσκευές. Σχετικά με τους επιβάτες, χάρη στα +10 εκ. στο μεταξόνιο υπάρχει άνετος χώρος για τα γόνατων των πίσω, ενώ οι μπροστά θα αντικρίσουν το γνώριμο ταμπλό με το στροφόμετρο να μοιάζει σα προέκταση του ταχύμετρου και την μεγάλη στρόγγυλη οθόνη να κυριαρχεί στο μέσο. Φυσικά, υπάρχουν και μερικά στοιχεία διαφοροποίησης, όπως οι αεραγωγοί, που στο Clubman δεν είναι στρόγγυλοι.

photos: nmarinopoulos

Το Clubman Cooper της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον τρικύλινδρο 1.500άρη βενζινοκινητήρα που αποδίδει 136 άλογα και εδώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το τελευταίο έχει ομαλές αλλαγές, αλλά δεν θα τις έλεγες και γρήγορες. Εδώ, μην περιμένετε «διπλοσύμπλεκτες» αλλαγές, καθώς το κιβώτιο ταιριάζει με την ήπιο χαρακτήρα του Clubman. Ναι, αυτό το ΜΙΝΙ μπορεί να παραμένει οδηγοκεντρικό, αλλά έχει και ένα από τα πιο μαλακά σε set-up προβάλλοντας τον πιο family προσανατολισμό του. Και παρόλο που στρίβει σβέλτα στις στροφές, ο πρόσθετος όγκος και τα παραπάνω κιλάκια (κοντά στους 1,4 τόνους μαζί με τον οδηγό!) γίνονται αισθητά στο όριο (και σε σχέση με τα τρίθυρα ή πεντάθυρα ΜΙΝΙ).

Το μοτέρ προσφέρει καλές επιδόσεις,  η κατανάλωση καυσίμου είναι λίγο μεγαλύτερη (στα περίπου 9 λτ./100 χλμ.) από ότι θα περίμενες (προφανώς λόγω του βαρύτερου αμαξώματος και της αυτόματης μετάδοσης), ενώ η μειωμένη πρόσφυση των κινητήριων τροχών προφανώς να οφείλεται στα ταλαιπωρημένα λάστιχα. Η ποιότητα κύλισης θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη, αλλά η μαλακή ανάρτηση ανάγει το Clubman ως ένα άνετο MINI.

Άλλωστε, αυτός είναι και ο σκοπός του συγκεκριμένου μοντέλου να εξασφαλίζει άνετες μετακινήσεις, δίχως μεγάλους συμβιβασμούς στο τομέα της πρακτικότητας και παράλληλα απολαμβάνοντας μια τυπική ΜΙΝΙ απόλαυση στον δρόμο. Όλα αυτά, αρκεί να διαθέτει κανείς από 23.470 ευρώ (η τιμή αφορά στην βασική έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο και με απόσυρση). Όσα δηλαδή θα μπορούσε να διαθέσει κανείς για να αποκτήσει ένα κόμπακτ SUV ή ένα crossover. Αλλά όταν τον πρώτο λόγο έχει το lifestyle, ίσως να έχει και το Clubman…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MINI

Mini Clubman Cooper 1.5 Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.400 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.250 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,1 / 5,1 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 551 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 118 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SP Sport, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.253 x 1.800 x 1.441 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.564/1.565 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 360-1.250 lt
Απόβαρο 1.395 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 24.900€ (23.470€ με απόσυρση)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button