ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ποιος είχε φτιάξει αυτό το κακάσχημο αυτοκίνητο;

AURORA-SAFETY-CAR (5)

Το Aurora είναι ένα από τα που άσχημα αυτοκίνητα που έχουν σχεδιαστεί ποτέ και είναι το δημιούργημα ενός καθολικού ιερέα, του Alfred A. Juliano, ο οποίος σκόπευε να το κατασκευάσει από το 1957 έως το 1958…

AURORA-SAFETY-CAR (4)Τελικά η Aurora Motor Company δεν μπόρεσε να φτιάξει παρά μόνο ένα, το οποίο κόστισε 30.000 δολάρια, ποσό ιδιαίτερα υψηλό για τα δεδομένα της εποχής και κυρίως για τις οικονομικές δυνατότητες του ιερέα. Όσο για τον εμπνευστή του, τον ιερέα Juliano, συνέκρινε τον εαυτό του με την Preston Tucker, καθώς όπως έλεγε πως τον κυνήγησε τόσο η General Motors όσο και η εφορία των ΗΠΑ (IRS) έπειτα από καταγγελίες της καθολικής εκκλησίας για κατάχρηση δωρεών πιστών. Πέθανε το 1989 από εγκεφαλική αιμοραγία, ενώ το Aurora βρέθηκε μετά από χρόνια παρατημένο στην αυλή ενός φανοποιείου, αγοράστηκε από ένα Βρετανό συλλέκτη, τον Andy Saunders, ο οποίος το αναπαλαίωσε, το παρουσίασε αρχικά στο Goodwood και στην συνέχεια το εκθέτει στο μουσείο Beaulieu.

AURORA-SAFETY-CAR (3)Σύμφωνα με τα πλάνα του οποίου τo Aurora βασιζόταν μεν σε πλαίσιο Buick το οποίο όμως μπορούσε να συνδυαστεί με κινητήρες Chrysler, Lincoln και Cadillac. Το αμάξωμά του ήταν κατασκευασμένο από φάιμπεργκλας, τα παράθυρά του ήταν πλαστικά, ενώ η δικαιολογία για την κακόγουστη θολωτή οροφή του ήταν η προσπάθεια να μην έρθουν σε (σκληρή) επαφή μαζί της τα κεφάλια των επιβατών στην περίπτωση μιας σύγκρουσης.

AURORA-SAFETY-CAR (2)Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία ασφαλείας του Aurora ήταν η τοποθέτηση της ρεζέρβας μπροστά ώστε να λειτουργεί σαν στοιχείο απορρόφησης ενέργειας, ενώ μπορούσε να κατέβει μέχρι την άσφαλτο χωρίς να χρειαστεί ο οδηγός ή οι επιβάτες να κάνουν κάτι. Παράλληλα υπήρχαν και υδραυλικοί γρύλοι ενσωματωμένοι στο αμάξωμα, με έλεγχο από το ταμπλό, που διευκόλυναν στην αλλαγή ελαστικού. Όσο για τον τεράστιο και κακάσχημο εμπρός προφυλακτήρα ήταν, πέρα από το περίβλημά του, κατασκευασμένος από αφρώδες, απορροφητικό υλικό.

Επιπλέον στοιχεία ασφαλείας που ήταν πρωτοποριακά για την εποχή ήταν οι ζώνες, τα ρολ μπαρ, πλευρικές ενισχύσεις σε περίπτωση σύγκρουσης, η επένδυση για το ταμπλό και η σπαστή κολώνα τιμονιού, ενώ σε περίπτωση που ο οδηγός αντιλαμβανόταν την ενδεχόμενη σύγκρουση μπορούσε να γυρίσει ανάποδα το κάθισμά του, αλλά και αυτό του συνοδηγού. Το Aurora ήταν αδύνατο να προσχωρήσει, πόσο μάλλον να πετύχει, καθώς πέρα από τη σοκαριστική εξωτερική του εμφάνιση είχε και δομικά προβλήματα, καθώς η βάση του προερχόταν μεν από την Buick αλλά από κει και πέρα είχαν χρησιμοποιηθεί πολλά ξύλινα στοιχεία.

Με τη συνεργασία του carzine.gr

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button