ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz C180 BlueTec [test drive]

Mercedes C180 BlueTec caroto test drive 2016 (14)

Φορώντας το μικρότερο diesel σύνολο της γκάμας, η εν λόγω πρόταση καταφέρνει να διατηρεί το συνολικά καλό χαρακτήρα της C-Class, χωρίς εμφανείς ελλείψεις σε ισχύ…

Κρίνοντας από τα νούμερα, μπορεί κανείς να διατηρεί τις επιφυλάξεις του, αφού ένα αυτοκίνητο με βάρος σχεδόν 1,5 τόνο δύσκολα θα κινηθεί σβέλτα από ένα σύνολο μόλις 116 ίππων. Στην πράξη, ομως, η τεχνολογία βοηθά πολύ τα πράγματα. Ας ξετιλύξουμε όμως το κουβάρι από την αρχή. Η νέα C180 BlueTEC  δεν εφοδιάζεται με κάποιο σύγχρονο μηχανικό σύνολο της Mercedes αλλά, αντιθέτως, με ένα μοτέρ της Renault, που χρησιμοποιεί και η Nissan για το Qashqai.

Γιατί έγινε αυτό; Μπορούμε να σκεφτούμε αρκετούς λόγους, θα παραμείνουμε όμως σε αυτόν που λέει ότι το συγκεκριμένο σύνολο βρίσκεται πραγματικά στην αιχμή της τεχνολογίας και μπορεί να κοιτάξει στα μάτια οτιδήποτε άλλο υπάρχει στην αγορά. Καταρχήν, διαθέτει εντυπωσιακές καμπύλες ισχύος και ροπής, κάτι που στην πράξη μεταφράζεται σε αρκετή δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών. Το τράβηγμα ξεκινά από πολύ χαμηλά και ανεβαίνει γραμμικά, χωρίς εξάρσεις αλλά και πτώσεις στην ισχύ, μέχρι και την περιοχή του κόφτη.

Ανεξαρτήτως, δε, στροφών και φορτίου, οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ και ο θόρυβος είναι σχεδόν ανύπαρκτος, χάρη και στην προσεγμένη δουλειά που έχουν κάνει οι Γερμανοί μηχανικοί σε θέματα ηχομόνωσης. Η συνεργασία του συνόλου με το εφτάρι αυτόματο 7G-TRONIC δείχνει αρμονική, αφού οι αλλαγές πραγματοποιούνται πολύ στρωτά και δεν χρειάζεται συνεχής εναλλαγή σχέσεων -είτε αυτόματα, είτε χειροκίνητα- για να κινηθεί κανείς αξιοπρεπώς. Η ελαστικότητα του κινητήρα φροντίζει για αυτό.

photos: nmarinopoulos

Στο δρόμο η C180 BlueTEC δεν βάζει φωτιά, κινείται όμως αξιοπρεπώς. Ιδανικό περιβάλλον γι αυτή ο ανοικτός δρόμος, όπου καταπίνει τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία. Και στο σταμάτα/ ξεκίνα, όμως, των μεγαλουπόλεων, δεν δείχνει να προβληματίζεται. Οι καλοδουλεμένες αναρτήσεις κάνουν πολλή δουλειά στον τομέα της απορρόφησης των κραδασμών, δίνοντας μία δεμένη αίσθηση και παράλληλα προσφέροντας την ποιότητα κύλισης που θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο μοντέλο.

Η διαθέσιμη πρόσφυση, σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο, απαιτούν πολλούς περισσότερους από τους 116 ίππους του κινητήρα για να έρθουν στα όριά τους. Πράγμα καλό, στην προκειμένη περίπτωση. Αντίστοιχα το τιμόνι, δείχνει να έχει το σωστό βάρος και αίσθηση. Χάρη στο σύστημα Agility Control ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, μέσω ενός διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ένα από τα 4 προγράμματα οδήγησης, Eco, Comfort, Sport και Sport+, που επεμβαίνουν στο γκάζι και στο «βάρος» του τιμονιού. Αυτά δεν κάνουν τεράστια αλλαγή αλλά, στις λεπτομέρειες, μπορεί κανείς να δει διαφοροποιήσεις.

Κατά τα άλλα, η εν λόγω C180 δεν παύει να ανήκει στην οικογένεια της C-Class, με ο,τι αυτό συνεπάγεται. Ανοίγοντας την πόρτα αντικρύζει κανείς ένα όμορφο σαλόνι, με προσεγμένο διάκοσμο, ποιοτικά υλικά, ιδιαίτερη εργονομία και αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού. Οι χώροι -συμπεριλαμβανομένου του πορτ μπαγκαζ- είναι επαρκείς για τις ανάγκες μίας οικογένειας.

Έτσι, καταλήγουμε στό γεγονός ότι, μπορεί να στερείται ισχύος, αυτό όμως δεν την κάνει λιγότερο Mercedes ή λιγότερο Premium από ότι είναι. Η όποια έλλειψη θα φανεί σε όσους επιλέξουν να την πιέσουν και όχι σε αυτόν που θα την επιλέξει για τις καθημερινές του μετακινήσεις και για τα ταξίδια του. Ο μόνος, ίσως, σοβαρός αντίλογος, έχει να κάνει με το κόστος κτήσης. Με μία τιμή ελαφρά πάνω από τις 37.000 ευρώ, ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της C180 BlueTEC θα είναι πιθανά είτε η αντίστοιχη –σημαντικά φθηνότερη- βενζινοκίνητη έκδοση, είτε η –ελαφρά ακριβότερη- C200 BlueTEC, που όμως προσφέρει υψηλότερες τιμές ισχύος και ροπής. Περι γούστου, βέβαια…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz C 180 BlueTEC – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,0×79,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 3.000-4.600 rpm
Ροπή 280 Nm (28,5 kgm) / 1.500-2.800 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6 sec
Τελική ταχύτητα 204 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 4,2 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 602 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 117-109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με τέσσερις συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact 5, 225/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.686×1.810×1.442 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.588/1.570 mm
Μεταξόνιο 2.840 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Απόβαρο 1.485 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 38.850€ (37.420€ με απόσυρση)

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button