NEA

Νέα Mercedes-Benz SLC από 40.600€

Mercedes-Benz SLC (R 172), 2015

Ανανεωμένη και με νέα ονομασία, η πρώην SLK διατίθεται ήδη στην ελληνική αγορά, για πρώτη φορά στα 1.600 κ.εκ.

Mercedes-Benz SLC, R 172, 2015Η βασική SCL 180 με τον τετρακύλινδρο των 1.600 κ.εκ. αποδίδει 156 άλογα και κοστίζει από 40.600 ευρώ. Ψηλότερα τοποθετούνται οι SLC 200 (από 50.100 ευρώ) και SLC 300 (από 66.750 ευρώ) με δίλιτρο επίσης turbo βενζινοκινητήρα που αποδίδει 184 και 245 άλογα, αντίστοιχα. Η SLC 43 εξοπλίζεται με έναν V6 τρίλιτρο των 367 ίππων και στοιχίζει από 92.200 ευρώ, ενώ η ντίζελ SLC 250d με κινητήρα 2,1 λίτρων αποδίδει 204 άλογα και κοστίζει από 59.400 ευρώ. Πέρα από το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων υπάρχει προαιρετικά διαθέσιμο το αυτόματο 9G-Tronic.

[accordion close=”1″ title=”H νέα Mercedes-Benz SLC – Νέο όνομα, νέα δυναμική“]Το Μάρτιο του 2016, 20 χρόνια μετά τη γέννηση της κατηγορίας, λανσάρεται ξανά το αρχετυπικό compact roadster με νέο όνομα, SLC, σημαντικά βελτιωμένη τεχνολογία και αναβαθμισμένη εμφάνιση. Η αλλαγή ονόματος είναι απόδειξη της παραδοσιακά στενής σχέσης που έχει με τη C-Class, από την οποία το roadster αντλεί μεγάλο μέρος της τεχνολογίας του. Η σειρά μοντέλων εμπλουτίστηκε με την κορυφαία σπορτίφ έκδοση Mercedes-AMG SLC 43 και τη βασική έκδοση SLC 180. Εμφανισιακά, δύο χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει μεταξύ άλλων είναι η μάσκα ψυγείου diamond του βασικού εξοπλισμού και το σύστημα φώτων LED Intelligent Light System (προαιρετικά).

Η νέα Mercedes-Benz SLC οφείλει να φανεί αντάξια της σπουδαίας κληρονομιάς της: η προκάτοχός της, η SLK, η οποία λανσαρίστηκε το 1996, απέκτησε φανατικούς οπαδούς σε όλο τον κόσμο και πέτυχε πωλήσεις της τάξεως των 670.000 αυτοκινήτων. Συνολικά αναβαθμισμένο και με εκδόσεις που κυμαίνονται από την υψηλόροπη και οικονομική SLC 250 έως την σπορτίφ Mercedes-AMG SLC 43 υψηλών επιδόσεων, το νέο μοντέλο έχει όλα όσα χρειάζονται, για να συνεχίσει αυτή την επιτυχημένη πορεία. Οι εκδόσεις SLC 250 d, SLC 300 και SLC 43 περιλαμβάνουν στο βασικό εξοπλισμό τους το σπορ/άνετο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G-TRONIC, το οποία προαιρετικά διατίθεται για τη νέα SLC 180 ισχύος 115 kW (156 hp) και την SLC 200.

Ola Källenius, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG, Mercedes-Benz Cars Sales & Marketing: “Το 1996 η Mercedes-Benz επαναπροσδιόρισε την κατηγορία των roadster με την καινοτόμα οροφή vario, και συνδύασε την απόλαυση της ανοικτής οδήγησης με την ασυμβίβαστη άνεση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Το compact roadster με το νέο όνομα παραμένει ένας ιδανικός συνδυασμός πάθους και ορθολογισμού, δελεάζοντας το συναίσθημα και τη λογική.”

Στο πλαίσιο του facelift, οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz ανέδειξαν περισσότερο την σπορ εμφάνιση του roadster. Το νέο μπροστινό τμήμα έχει γίνει ιδιαίτερα εντυπωσιακό με την έντονα κεκλιμένη μάσκα ψυγείου που επιμηκύνει το αεροδυναμικό καπό. Όλα τα μοντέλα SLC περιλαμβάνουν τη μάσκα ψυγείου diamond στο βασικό τους εξοπλισμό.

Με το DYNAMIC SELECT, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου μπορεί να αναπροσαρμόζεται αμέσως με το πάτημα ενός κουμπιού στις επιθυμίες του οδηγού, καθώς το σύστημα μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συστήματος διεύθυνσης και της ανάρτησης.

Η νέα σειρά μοντέλων συνοπτικά:

SLC 180 SLC 200 SLC 300 SLC 250 d SLC 43
Αριθμός κυλίνδρων/διάταξη 4 εν σειρά 4 εν σειρά 4 εν σειρά 4 εν σειρά 6/V
Κυβισμός (cc) 1595 1991 1991 2143 2996
Ονομαστική ισχύς
(kW/hp σε σ.α.λ.)
115/156 στις 5300 135/184 στις 5500 180/245 στις 5500 150/204
στις 3800
270/367 στις 5500-6000
Ονομαστική ροπή στρέψης
(Nm σε σ.α.λ.)
250 στις 1200-4000 300 στις 1200-4000 370 στις 1300-4000 500 στις 1600-1800 520 στις
2000-4200
Κατανάλωση σε μικτό κύκλο από (l/100 km) 5,6 – 5,8 (5,6  – 6,1) 6,1 – 6,6 (5,7 – 6,1 ) (5,8 – 6,2) (4,4 – 4,7) (7,8)
Εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο από (g/km) 127 – 134 (128 – 139) 142 – 154 (133 – 145) (134 – 144) (114 – 123) (178)
Κατηγορία αποδοτικότητας B (B) C (B) (B) (A) (D)
Επιτάχυνση
0-100 km/h (δευτ.)
7,9 (8,1) 7,0 (6,9) (5,8) (6,6) (4,7)
Τελική ταχύτητα (km/h) 226 (223) 240 (237) (250) (245) (250)

Σε παρενθέσεις τα στοιχεία για τις εκδόσεις με 9G-TRONIC.

Το σύστημα κίνησης: εξατομικευμένα χαρακτηκτηριστικά οδήγησης με το DYNAMIC SELECT

Το νέο βασικό μοντέλο είναι η SLC 180 με ισχύ 115 kW (156 hp). Οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 κατά NEDC είναι μόλις 5,6 l/100 km και 127 g/km, αντίστοιχα. Αμέσως μετά ακολουθούν η SLC 200 με ισχύ 135 kW (184 hp) και η SLC 300 με ισχύ 180 kW (245 hp), και οι δύο τετρακύλινδρο κινητήρα κυβισμού 1991 cc. Πρωταθλητής αποδοτικότητας παραμένει το πετρελαιοκίνητο μοντέλο ισχύος 150 kW (204 hp), η SLC 250 d, με εκπομπές CO2 της τάξεως των 114 g/km.

Driving Performance είναι η υπόσχεση της μάρκας AMG και η Mercedes-AMG SLC 43 την τηρεί πιστά και μάλιστα με εντυπωσιακό στυλ! Το νέο μοντέλο συνδυάζει έναν 3λιτρο V6 κινητήρα με δύο στροβιλοσυμπιεστές, 270 kW (367 hp) και 520 Nm, με μία τροποποιημένη έκδοση της σπορ ανάρτησης AMG -γνωστής από τη Mercedes-AMG SLK 55 – γεγονός που αντανακλάται πλήρως στις σπορ επιδόσεις της, αφού η SLC 43 επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 4,7 δεύτερα.

Οι SLC 180 και SLC 200 εξοπλίζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το αυτόματο κιβώτιο 9G-TRONIC με χαρακτηριστικά σπορ/άνετης οδήγησης είναι διαθέσιμο ως προαιρετικός εξοπλισμός για αυτά τα μοντέλα και περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό των SLC 250 d, SLC 300 και SLC 43.

Με το DYNAMIC SELECT, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου μπορεί να αναπροσαρμόζεται αμέσως με το πάτημα ενός κουμπιού στις επιθυμίες του οδηγού, καθώς το σύστημα μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συστήματος διεύθυνσης και της ανάρτησης. Τα πέντε προγράμματα μετάδοσης – “Comfort”, “Sport”, “Sport+”, “Eco” και “Individual” – επιλέγονται εύκολα με το διακόπτη DYNAMIC SELECT στην επάνω ζώνη χειριστηρίων του ταμπλό οργάνων. Το επιλεγμένο πρόγραμμα εμφανίζεται στην έγχρωμη οθόνη πολλαπλών λειτουργιών αλλά και ως στιγμιαίο μήνυμα στην οθόνη της κεντρικής μονάδας. Το DYNAMIC SELECT αποτελεί βασικό εξοπλισμό για τα μοντέλα SLC 300 και SLC 250 d. Στις SLC 180 και SLC 200 με 9G-TRONIC, η επιλογή προγράμματος μετάδοσης αποτελεί προαιρετικό εξοπλισμό. Η SLC 43 διαθέτει το σπορ σύστημα εξάτμισης AMG Sport ως βασικό εξοπλισμό και χρησιμοποιεί δύο ρυθμιζόμενα πτερύγια εξάτμισης για την προσαρμογή του ήχου με βάση το πρόγραμμα μετάδοσης που έχει επιλεγεί μέσω του DYNAMIC SELECT.

Οι οδηγοί που επιλέγουν το πακέτο Dynamic Handling (προαιρετικός εξοπλισμός), το οποίο περιλαμβάνει χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 mm, προσαρμοζόμενο σύστημα απόσβεσης, άμεσο σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα δυναμικής υποβοήθησης σε στροφές ESP®, μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν το DYNAMIC SELECT για να καθορίζουν τα χαρακτηριστικά απόσβεσης στα προγράμματα Comfort, Sport και Sport+. Εδώ, η δύναμη απόσβεσης προσαρμόζεται σε κάθε επιμέρους τροχό αυτόματα και συνεχώς στις τρέχουσες συνθήκες οδήγησης.

Με το σπορ σύστημα εξάτμισης, ο ήχος που παράγεται μπορεί να εντείνεται, καθώς η ακουστική προσαρμόζεται με τη βοήθεια ενός ενσωματωμένου πτερυγίου εξαγωγής σε συνδυασμό με τα προγράμματα μετάδοσης DYNAMIC SELECT. Η SLC 300 περιλαμβάνει το σπορ σύστημα εξάτμισης στο βασικό εξοπλισμό της, ενώ διατίθεται και για την SLC 200 σε συνδυασμό με 9G-TRONIC και το πακέτο AMG Line/Sports.

Συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας: ένα ολοκληρωμένο σύνολο

Ένα νέο χαρακτηριστικό της SLC είναι το σύστημα Ενεργής Υποβοήθησης Πέδησης του βασικού εξοπλισμού, γνωστό σε άλλες σειρές μοντέλων ως COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Εκτός από την προειδοποίηση εγγύτητας και την υποστήριξη στο φρενάρισμα με τη βοήθεια ραντάρ της προσαρμοζόμενης υποβοήθησης πέδησης, αυτό το σύστημα επιβραδύνει αυτόνομα το αυτοκίνητο προκειμένου να μειώνει το κίνδυνο πρόσκρουσης σε προπορευόμενο όχημα. Εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει όταν ανιχνευθεί κίνδυνος πρόσκρουσης, παρά την προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων και το διακοπτόμενο ηχητικό σήμα, το σύστημα ξεκινά αυτόματα να φρενάρει, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η ταχύτητα του οχήματος. Σε χαμηλές σχετικά ταχύτητες, η επέμβαση αυτή μπορεί να επαρκεί για την αποτροπή πρόσκρουσης σε προπορευόμενο όχημα που κινείται αργά, σταματά ή είναι ακινητοποιημένο. Το σύστημα υποβοήθησης νεκρής γωνίας ορατότητας και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας παραμένουν διαθέσιμα.

Για την καλύτερη δυνατή  ορατότητα σε επαρχιακούς δρόμους, αυτοκινητοδρόμους και σε στροφές, το προαιρετικό σύστημα LED Intelligent Light System προσαρμόζει το φωτισμό αυτόματα στις συνθήκες οδήγησης. Η τεχνολογία LED προσφέρει χαμηλή κατανάλωση, μεγάλη διάρκεια ζωής και ευχάριστο λευκό φως που προσεγγίζει το φως της ημέρας. Το LED Intelligent Light System περιλαμβάνει πέντε λειτουργίες φωτισμού: φωτισμό αυτοκινητοδρόμου, φωτισμό στροφών, ενεργό φωτισμό βάσει κάμερας, φωτισμό αλλαγής κατεύθυνσης και ενισχυμένο φωτισμό ομίχλης.

Η προσαρμοζόμενη υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων Plus είναι επίσης διαθέσιμη, πράγμα που σημαίνει ότι είναι δυνατή η συνεχής χρήση της μεγάλης σκάλας των φώτων χωρίς να θαμπώνονται οι οδηγοί των επερχόμενων οχημάτων αφού το σύστημα εξασφαλίζει πάντα τη βέλτιστη εμβέλεια των προβολέων. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να μένει συγκεντρωμένος στην οδήγηση χωρίς να χρειάζεται να αλλάζει συνεχώς μεταξύ της μεσαίας και της μεγάλης σκάλας των φώτων. Με τη βοήθεια μίας κάμερας τοποθετημένης πίσω από το παρμπρίζ, η προσαρμοζόμενη υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων Plus ανιχνεύει τα φώτα άλλων οχημάτων, για παράδειγμα στο αντίθετο ρεύμα ή προπορευόμενων, και προσαρμόζει αυτόνομα την εμβέλεια των προβολέων στις συνθήκες κυκλοφορίας. Ένας μηχανισμός στη μονάδα προβολέων καλύπτει μέρος του φωτεινού κώνου των προβολέων LED, όταν υπάρχουν άλλα οχήματα, ώστε να μη θαμπώνονται οι οδηγοί τους. Συνεπώς, ο οδηγός μπορεί να έχει διαρκώς αναμμένη τη μεγάλη σκάλα των προβολέων χωρίς να ενοχλεί ούτε να θέτει σε κίνδυνο άλλους χρήστες του δρόμου. Αυτή η λειτουργία είναι ενεργή σε ταχύτητες άνω των 30 km/h κατά την οδήγηση σε σκοτεινούς δρόμους χωρίς φωτισμό.

Η υποβοήθηση σημάτων κυκλοφορίας διατίθεται σε συνδυασμό με το σύστημα COMAND Online. Το σύστημα αναγνωρίζει τις πινακίδες ορίων ταχύτητας, απαγόρευσης εισόδου και απαγόρευσης προσπεράσεων και επισημαίνει στον οδηγό πού αρχίζουν και πού τελειώνουν αυτοί οι περιορισμοί. Εάν ο οδηγός επιχειρήσει να κινηθεί κατά παράβαση των σημάτων που έχουν ανιχνευθεί, εκπέμπεται οπτική και ηχητική προειδοποίηση.

Εάν η θέση του συνοδηγού είναι ελεύθερη ή ανιχνευθεί παιδικό κάθισμα, ο αερόσακος συνοδηγού απενεργοποιείται πλέον αυτόματα. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται ο τραυματισμός μικρών παιδιών λόγω της ενεργοποίησης του αερόσακου συνοδηγού. Η αξιόπιστη λειτουργία αναγνώρισης βασίζεται σε έναν αισθητήρα πίεσης.

Η είσοδος σε θέση στάθμευσης με όπισθεν και οι ελιγμοί είναι ασφαλέστεροι και ευκολότεροι με την προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας. Ενεργοποιείται αυτόματα μόλις επιλεγεί η όπισθεν και χρησιμοποιεί την οθόνη της κεντρικής μονάδας, για να δείχνει στον οδηγό την περιοχή πίσω από το αυτοκίνητο με δυναμικές βοηθητικές γραμμές. Η υποβοήθηση στάθμευσης PARKTRONIC με καθοδήγηση στάθμευσης, ως προαιρετικός εξοπλισμός, διευκολύνει σημαντικά τον εντοπισμό θέσης στάθμευσης και την στάθμευση σε παράλληλη θέση.

Εξοπλισμός άνεσης: η οροφή vario πιο εύχρηστη από ποτέ

Η οροφή vario της SLC συνδυάζει την απόλαυση της ανοικτής οδήγησης με την ασυμβίβαστη άνεση σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Ο χειρισμός της ηλεκτροϋδραυλικής οροφής έχει γίνει ακόμη απλούστερος. Εάν κατά το άνοιγμα ή κλείσιμο της οροφής χρειαστεί να ξεκινήσει το όχημα, η διαδικασία συνεχίζεται κανονικά μέχρι και ταχύτητα οδήγησης περ. 40 km/h. Ένα ακόμη νέο χαρακτηριστικό είναι το αυτόματο διαχωριστικό πορτμπαγκάζ (σε συνδυασμό με την προαιρετική λειτουργία άνεσης της οροφής vario ή KEYLESS-GO): όταν το διαχωριστικό βρίσκεται στην επάνω θέση, για αύξηση της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ, κατεβαίνει αυτόματα όταν ανοίγει η οροφή. Εάν δεν υπάρχει επαρκής χώρος για να κατέβει επειδή το πορτμπαγκάζ είναι γεμάτο αποσκευές, η οροφή δεν ανοίγει και εμφανίζεται το μήνυμα “Close boot separator” στον πίνακα οργάνων.

Ακόμη και με ανοικτή την οροφή, η SLC μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με τα κατάλληλα χαρακτηριστικά, ώστε να εξασφαλίζει τέλειες συνθήκες οδήγησης. Τα χαρακτηριστικά αυτά περιλαμβάνουν θερμαινόμενα καθίσματα και το AIRSCARF, το σύστημα θέρμανσης αυχένα για τον οδηγό και το συνοδηγό, ιδανικά σε συνδυασμό με ένα από τα δύο διαθέσιμα αλεξήνεμα. Το μικρό πλαϊνό παράθυρο πίσω από την πόρτα μπορεί πλέον να κλείνει ξεχωριστά, όταν είναι ανοικτή η οροφή, μειώνοντας τον αεροδυναμικό θόρυβο.

Ένα χαρακτηριστικό που παραμένει μοναδικό στην SLC είναι η πανοραμική οροφή vario με MAGIC SKY CONTROL – το κρύσταλλο της οροφής, το οποίο σκουραίνει με το πάτημα ενός κουμπιού. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να προσφέρει την αίσθηση ανοικτής οδήγησης ανά πάσα στιγμή, αλλά όταν χρειάζεται παρέχει ευπρόσδεκτη σκιά κάτω από τον ήλιο.

Στα κλασικά δυνατά σημεία της SLC περιλαμβάνεται επίσης το καλοσχεδιασμένο πορτμπαγκάζ της, το οποίο με χωρητικότητα 335 λίτρων κρατάει τα σκήπτρα στην κατηγορία.

Infotainment: διευρυμένες λειτουργίες για το COMAND Online

Ως σύστημα χειρισμού και ενδείξεων για πλοήγηση, τηλέφωνο, ήχο, εικόνα και διαδίκτυο, το σύστημα infotainment COMAND Online προσφέρει μία μεγάλη γκάμα νέων και διευρυμένων λειτουργιών:

  • Έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης (διαγώνιος 17,8 cm/7 ίντσες)
  • Γρήγορη, δυναμική πλοήγηση από σκληρό δίσκο με ρεαλιστικές προβολές τοπογραφικών χαρτών και δωρεάν ενημερώσεις για τρία χρόνια
  • Πρόσβαση στο διαδίκτυο όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και απεριόριστη χρήση των Mercedes‑Benz Apps και όταν κινείται (σε συνδυασμό με κατάλληλο κινητό τηλέφωνο)
  • DVD player
  • Διαδικτυακό ραδιόφωνο
  • Συνδεσιμότητα Bluetooth® με λειτουργία ανοικτής ακρόασης, λειτουργία ανάγνωσης για μηνύματα κειμένου και audio streaming για μουσική
  • Σύστημα φωνητικού ελέγχου LINGUATRONIC για ήχο, τηλέφωνο, πλοήγηση, αναζήτηση μουσικής και Mercedes-Benz Apps
  • 2 θύρες USB στο κεντρικό υποβραχιόνιο και μία υποδοχή κάρτας SD στην κεντρική μονάδα COMAND
  • Ενσωματωμένο Media Interface για σύνδεση iPod® ή iPhone®
  • Εισαγωγή επαφών από το κινητό τηλέφωνο στην κεντρική μονάδα
  • Cover Art: εμφάνιση εξώφυλλων  μουσικών άλμπουμ στο μενού μουσικής
  • Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης Mercedes-Benz
    • Βασικές υπηρεσίες Mercedes me connect, απομακρυσμένη ανάκτηση κατάστασης οχήματος μέσω Remote Online (δε διατίθεται ακόμη στην Ελλάδα)

Επίσης, αναβαθμίστηκε και το ηχοσύστημα Audio 20 CD. Διαθέτει πλέον μεγαλύτερη οθόνη (17,8 cm/7 ίντσες) και μπορεί να συνδυαστεί με το σύστημα πλοήγησης Garmin® MAP PILOT, όπου τα δεδομένα πλοήγησης εισάγονται με μία κάρτα SD. Επιπλέον, διατίθεται και βελτιωμένη καθοδήγηση στον προορισμό μέσω Live Traffic Information (δεν διατίθεται ακόμη στην Ελλάδα).

Εξωτερική σχεδίαση: μάσκα ψυγείου diamond και LED Intelligent Light System

Στο πλαίσιο του facelift, οι σχεδιαστές της Mercedes-Benz ανέδειξαν περισσότερο την σπορ εμφάνιση του roadster. Το νέο μπροστινό τμήμα έχει γίνει ιδιαίτερα εντυπωσιακό με την έντονα κεκλιμένη μάσκα ψυγείου που επιμηκύνει το αεροδυναμικό καπό. Όλα τα μοντέλα SLC περιλαμβάνουν τη μάσκα ψυγείου diamond στο βασικό εξοπλισμό. Στο βασικό μοντέλο είναι μαύρου χρώματος με μία γρίλια σε ασημί ιριδίου και διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου. Διαθέσιμη είναι και μία πιο ιδιαίτερη εμφάνιση σε συνδυασμό με την AMG Line ή το πακέτο Night: εδώ η μάσκα ψυγείου diamond έχει φινίρισμα χρωμίου και το χρώμα της γρίλιας είναι είτε ασημί ιριδίου (AMG Line) είτε γυαλιστερό μαύρο (πακέτο Night).

Άλλα χαρακτηριστικά του μυώδους, σπορ μπροστινού τμήματος είναι ο προφυλακτήρας με εντυπωσιακές εισαγωγές αέρα, δυναμικά περιγράμματα και κάτω ακμή από υψηλής ποιότητας χρώμιο, καθώς και οι χαρακτηριστικοί προβολείς. Τα φώτα πορείας ημέρας LED είναι ενσωματωμένα στα στα συγκροτήματα προβολέων. Οι φακοί κατασκευάζονται από διαυγές πολυκαρβονικό και διαθέτουν προστατευτική επίστρωση κατά των γρατζουνιών. Με το the LED Intelligent Light System (προαιρετικός εξοπλισμός), οι ακμές και άλλα μέρη του περιβλήματος των προβολέων έχουν μαύρο φινίρισμα, αποπνέοντας μία υψηλού επίπεδου αντιληπτή ποιότητα και έντονη αίσθηση βάθους.

Το προφίλ της SLC έχει όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός roadster με μακρύ καπό, καμπίνα επιβατών τοποθετημένη προς τα πίσω και κοντό πίσω τμήμα. Η σιλουέτα της κυριαρχείται από την ελαφρώς ανοδική γραμμή στη βάση των παραθύρων και την αεροδυναμική καμπύλη της οροφής, τους έντονα δυναμικούς θόλους των τροχών, τις σπορτίφ ζάντες αλουμινίου 16 έως 18 ιντσών και τις γρίλιες αερισμού στο μπροστινό φτερό. Διαθέτουν μάλιστα ένα πτερύγιο από γυαλιστερό χρώμιο που αποτελεί σαφή αναφορά στη θρυλική Mercedes-Benz 300 SL.

Δυναμικές αναλογίες καθορίζουν το πίσω τμήμα με τα μυώδη φτερά του. Ο πίσω προφυλακτήρας με το μαύρο διαχύτη, λεπτομέρειες χρωμίου και ενσωματωμένο πλαίσιο απόληξης σωλήνα εξάτμισης σηματοδοτούν το δυναμισμό της SLC. Τα συγκροτήματα πίσω φώτων, τα οποία είναι πλέον πιο μακρόστενα, διαθέτουν τεχνολογία LED και είναι οριζόντια χωρισμένα: τα επάνω και μεσαία φώτα είναι τα φώτα φρένων και πίσω φώτα, ενώ από κάτω βρίσκονται το φλας και το φως της όπισθεν. Το καπό του πορτμπαγκάζ έχει έντονο τοξοειδές σχήμα, ενώ το τρίτο φως φρένων βρίσκεται στην αεροτομή.

Το εσωτερικό: μεγαλύτερη οθόνη και ηλεκτρολυτικά επιμεταλλωμένα χειριστήρια

Το εσωτερικό της ανανεωμένης SLC αναδίδει ακόμη υψηλότερη ποιότητα. Σημαντικό χαρακτηριστικό είναι ο διάκοσμος από ανοικτόχρωμο (βασικός εξοπλισμός) ή σκουρόχρωμο αλουμίνιο με φινίρισμα ανθρακονημάτων. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει νέα σχεδίαση. Τα δύο στρογγυλά όργανα διαθέτουν πλέον μαύρα καντράν. Οι κόκκινοι δείκτες επιτείνουν την σπορτίφ, μοντέρνα εμφάνιση.

Μία μεγάλη, έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών λειτουργιών με διαγώνιο 4,5 ιντσών (11.4 cm) είναι ενσωματωμένη μεταξύ των δύο καντράν. Προαιρετικά διατίθεται ένα αναλογικό ρολόι σε μαύρο φόντο. Η οθόνη ανάμεσα στα δύο στόμια αεραγωγών στην κεντρική κονσόλα είναι σαφώς μεγαλύτερη: σε συνδυασμό με το Audio 20 η διαγώνιός της είναι πλέον 7 ίντσες (17,8 cm). Το πλαίσιο της οθόνης είναι γυαλιστερό μαύρο. Οι πρόσθετες ενδείξεις για τις παραμέτρους του αυτοκινήτου υπογραμμίζουν την σπορ αίσθηση, όπως άλλωστε και η εμφάνιση των δεδομένων κινητήρα.

Τα ηλεκτρολυτικά επιμεταλλωμένα χειριστήρια για τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα (διαθέσιμα σε συνδυασμό με το πακέτο μνήμης) και τα χειριστήρια στο τιμόνι, σε συνδυασμό με την AMG και το Σπορ πακέτο, αποδεικνύουν την έμφαση που δόθηκε ακόμη και στην παραμικρή λεπτομέρεια.

Το νέας γενιάς σπορ τιμόνι, με διάτρητο δέρμα στις λαβές, και ο μοχλός DIRECT SELECT με το λογότυπο SLC (σε συνδυασμό με 9G‑TRONIC), συμβάλλει επίσης στη δημιουργία μία εξευγενισμένης σπορτίφ ατμόσφαιρας. Ένα νέο τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών από δέρμα nappa/μικροΐνες DINAMICA διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός. Η στεφάνη είναι επίπεδη στο κάτω τμήμα της, οι περιοχή των λαβών επενδύεται με μικροΐνες DINAMICA, και διαθέτει κόκκινες εμφανείς ραφές καθώς και λεπτομέρειες και χειριστήρια σε ασημί χρώμιο.

Οι δερμάτινες επενδύσεις αναβαθμίστηκαν επίσης. Η περιοχή των ώμων στα καθίσματα, με “ηλιοανακλαστική” δερμάτινη ταπετσαρία για παράδειγμα, είναι διάτρητη, ενώ οι οριζόντιες αυλακώσεις στα καθίσματα από δέρμα nappa είναι στο επιλεγμένο χρώμα εσωτερικών επενδύσεων. Τα περιγράμματα και οι διακοσμητικές ραφές δημιουργούν αντίθεση, ενώ  προστέθηκαν δύο νέα χρώματα – καφέ saddle (σε συνδυασμό με δέρμα nappa και δέρμα nappa Exclusive) και λευκό platinum (σε συνδυασμό με δέρμα nappa, δέρμα nappa Exclusive, δέρμα nappa designo και δέρμα nappa Exclusive designo).

Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός (προαιρετικά) επεκτάθηκε στο χώρο των ποδιών, δημιουργώντας μία αίσθηση ευρυχωρίας. Εκτός από το κόκκινο του ήλιου, υπάρχουν πλέον άλλα δύο χρώματα: πολικό μπλε και πολικό λευκό.

Παράδοση: 20η επέτειος από την πρώτη παρουσίαση στην αγορά

Το ντεμπούτο της SLK το 1996 είχε προκαλέσει αίσθηση. Όχι μόνο ήταν ένα compact roadster από τη Mercedes-Benz, αλλά υιοθετούσε ως χρώμα λανσαρίσματος ένα ζωντανό κίτρινο και είχε σκληρή οροφή vario αντί της κλασικής κουκούλας. Η SLK σηματοδότησε την αρχή μίας νέας εποχής για την παραδοσιακή μάρκα Mercedes-Benz και η σχεδίαση της οροφής της αποτέλεσε πρότυπο για πολλά άλλα αυτοκίνητα με ανοιγόμενη οροφή.

Κάτω από το εξωτερικό της κέλυφος, έκρυβε πολλά τεχνολογικά στοιχεία της C-Class, γεγονός που ισχύει και σήμερα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, στο πλαίσιο της νέας ονοματολογίας, η εταιρεία έκρινε σκόπιμο για το roadster να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του με το νέο όνομα SLC.

Η δεύτερη γενιά της SLK παρουσιάστηκε στην αγορά το Μάρτιο του 2004. Το μπροστινό τμήμα που βασιζόταν στο “ρύγχος¨ διθέσιου της Formula 1 υπογράμμιζε τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε το κορυφαίο μοντέλο της σειράς, η SLK 55 AMG.

Την Άνοιξη του 2005, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, έγιναν τα αποκαλυπτήρια του πρωτοτύπου SLK 320 CDI, με έναν πρωτοποριακό πετρελαιοκινητήρα 286 ίππων με τριπλό στροβιλοσυμπιεστή. Το αυτοκίνητο εκείνο δεν μπήκε ποτέ σε σειρά παραγωγής, αλλά ο συνδυασμός roadster/πετρελαιοκινητήρα υιοθετήθηκε επιτυχώς στην τρίτη γενιά που παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2011, και συγκεκριμένα στην SLK 250 CDI. Άλλο ένα χαρακτηριστικό της τρίτης γενιάς SLK ήταν η ευφυής οροφή vario με MAGIC SKY CONTROL, όπου το κρύσταλλο της οροφής γινόταν σκούρο με το πάτημα ενός κουμπιού.

Τιμές SLC:

  • SLC 180
40.600
  • SLC 200
50.100
  • SLC 300
66.750
  • Mercedes-AMG SLC 43
92.200
  • SLC 250 d
59.400
[/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button