ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τις Mercedes-AMG GT S & A 45 [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Μερικοί γύροι στην πίστα των Μεγάρων ήταν αρκετοί ώστε τα δύο top μοντέλα της Mercedes να μας δώσουν ισχυρές δόσεις αδρεναλίνης …

Mercedes-AMG GT S caroto test drive 2016 (32)Η αλήθεια είναι πως είχα να βρεθώ χρόνια στην «διπλανή» μας πίστα και η επιστροφή ήταν αρκετά δυνατή, τόσο δυνατή σα να βαράς πρωί-πρωί δύο βαριά σφηνάκια. Το ομορφότερο και πιο… φαντεζί, είναι αυτό που θα σε μεθύσει περισσότερο, όχι μόνο για την δύναμη και το σαγηνευτικό του σχήμα, αλλά και για το γεγονός πως είναι ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει τον τελευταίο καιρό. Ο λόγος για την AMG GT S των 209.376 ευρώ, τη νέα σπορ Mercedes που αντικαθιστά την εξωτική SLS και που με ένα λιγότερο «mega-GT» χαρακτήρα απευθύνεται σε περισσότερους πετώντας το γάντι στα π.χ. Porsche 911 Carrera Turbo S (στην top εκδοχή της), Audi R8 V10 και Nissan GT-R. Δίχως να αγνοούμε κλασικά πισωκίνητα, όπως τα Aston Martin V12 ή Jaguar F-Type R (σάμπως ξεφύγαμε λιγάκι :-)).

Mercedes-AMG GT S caroto test drive 2016 (3)Από κοντά είναι ένα πανέμορφο μεγάλο κουπέ, με την κλασική συνταγή του μακριού καπό και τους δύο τυχερούς να βρίσκονται μερικά εκατοστά μπροστά από τον άξονα κίνησης, ενώ το εμφατικό στιλ τονίζει η κίτρινη βαφή (αυτή του λανσαρίσματος). Το μάτι δεν την χορταίνει (θεωρώ ως την καλύτερη γωνία της στα ¾ από πάνω και πίσω) και παρόλο που δεν δείχνει τόσο κραυγαλέα όσο η SLS με τις gullwing πόρτες, η AMG GT δείχνει πιο αρμονική και ισορροπημένη (σ.σ. εξαιρετικές οι φωτογραφίες και το βίντεο του Παναγιώτη Τριτάρη!). Με το ρολόι να «τρέχει» γρήγορα, δεν είχαμε και πολύ χρόνο στην διάθεση μας για χάζι, με την συγκεκριμένη AMG GT S που ταξίδεψε από την Γερμανία για να την δοκιμάσουμε στην πίστα (και μόνο εκεί) των Μεγάρων. Σημειώστε πως η GT S έχει περισσότερα προνόμια από την απλή GT (των 462 ίππων και των 180.676 ευρώ), όπως είναι το η ανάρτηση AMG Ride Control, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ και το Race mode)…

Mercedes-AMG GT S caroto test drive 2016 (14)Για ένα σούπερ σπορ μοντέλο η πρόσβαση είναι σχετικά εύκολη (σε σχέση με μία Lambo ή ακόμη και με ένα BMW i8) και βολεύεσαι με άνεση δίπλα από την ογκώδη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το μπουτόν εκκίνησης. Μία οκτάδα από διακόπτες περιβάλει τον κοντοστούπικο επιλογέα ταχυτήτων, ενώ ο πιο αγαπημένος μας ήταν ο πάνω αριστερά και η επιλογή Race. Σε αυτό το πρόγραμμα ο καταπληκτικός σε όλα του υπερτροφοδοτούμενος V8 έβγαζε ένα εντυπωσιακά προκλητικό ήχο, ένα από τα καλύτερα soundtrack που έχω ακούσει τελευταία… Και φυσικά δεν μπορέσαμε να της αντισταθούμε σε κανένα σημείο, ξεκινώντας όσο πιο γρήγορα ένα βαλς με την top-Mercedes και με σεβασμό στα Pirelli (βλέπετε η πίστα φθείρει πολύ εύκολα τα λάστιχα, πόσω μάλλον με ένα τόσο δυνατό αυτοκίνητο…).

To caroto.gr ευχαριστεί τον Παναγιώτη Τριτάρη για τις εξαιρετικές φωτογραφίες και βίντεο!

Mercedes-AMG GT S caroto test drive 2016 (5)Έχουμε και λέμε: 0-100 σε 3,8 δλ., τελική στα 310 χλμ/ώρα. Την πρώτη επίδοση την νιώσαμε για τα καλά σε κάθε επιτάχυνση, για την δεύτερη άντε να είδαμε κάτι παραπάνω από την μισή που δίνει ο κατασκευαστής σε μία τόσο μικρή πίστα. Μάλιστα, ένα τόσο δυνατό κουπέ όπως η AMG GT S, κάνει τα Μέγαρα (εννοώ την πίστα) να φαίνονται ακόμη μικρότερα. Πόσο δυνατό; Σκεφτείτε πως εδώ ο πολυφορεμένος αλουμινένιος V8 των 4.000 κ.εκ. αποδίδει 510 άλογα και 650 Nm ροπής, στους πίσω τροχούς μέσω διπλόδισκου κιβωτίου 7 σχέσων.

Mercedes-AMG GT S caroto test drive 2016 (16)Θηρίο ανήμερο; Δεν θα το έλεγα, αφού το πλαίσιο και το ισορροπημένο set-up της GT S καταφέρνει να τιθασεύει αυτή την δύναμη με ένα μοναδικό τρόπο και όταν αρχίζεις να μαθαίνεις τα χούγια του αυτοκινήτου, αρχίζεις να ξεθαρρεύεις μαζί του και να προσαρμόζεσαι στις όποιες δυστροπίες μπορεί να έχει ένα top κουπέ. Αυτό που θέλω να πως είναι πως τελικά η AMG GT δεν είναι και τόσο… φοβερή όσο δείχνει, αλλά είναι πολύ περισσότερο φιλική από ότι θα περίμενες. Όσο για τα φρένα, η επιβράδυνση είναι τέτοια σα να ρίχνει άγκυρες. Βέβαια, όλα αυτά αφορούν εντυπώσεις μερικών γύρων και μακάρι να είχαμε πολύ περισσότερο χρόνο για περισσότερα συμπεράσματα…

Mercedes-Benz A 45 AGM caroto test drive 2016 (2)Για το τέλος αφήσαμε το σφηνάκι που χτυπάει λιγότερο (στην τσέπη και όχι στο κεφάλι) και που δεν είναι τόσο απαγορευτικό για τα ελληνικά δεδομένα (51.800 ευρώ). Πρόκειται για την γνωστή και top εκδοχή της A-Class που πέρασε από ένα facelift και πλέον αποδίδει 381 άλογα (από 360) και 475 Nm ροπής. Με 190,5 άλογα στο λίτρο η A 45 AMG είναι αυτή τη στιγμή το ταχύτερο hatchback της αγοράς με το 0-100 να πέφτει στα 4,1 δλ. (από 4,5), ενώ πιο κοντή είναι και η κλιμάκωση της σχέσης 3 και 7 του αυτόματου κιβωτίου. Περισσότερα για το μικρότερο sportscar της Mercedes θα έχουμε να πούμε από την σχετική δοκιμή στους δρόμους, μείνετε δικτυωμένοι… στο πιο αγαπημένο σας καρότο!

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Mercedes-Benz AMG GT S Mercedes-Benz A 45 AMG
Κυβισμός 3.982 cc 1.991 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 92,0 mm 83,0 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/οκτακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 375 kW (510 PS) / 6.250 rpm 280 kW (381 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 650 Nm (66,3 kgm) / 1.750-4.750 rpm 475 Nm (48,4 kgm) / 2.250-5.000 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 3,8 sec 4,2 sec
Τελική ταχύτητα 310 km/h 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής – lt/100 km – lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 12,2 / 9,4 / 7,8 lt/100 km 9,2 / 6,9 / 5,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 65 lt 56 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) – km – km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 219 g/km 162 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια/Διπλα ψαλίδια Γόνατα McPherson/Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση εμπρός: 265/35 R19, πίσω: 295/30 R20 235/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.546 x 1.939 x 1.289 mm 4.367 x 1.780 x 1.417 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.680/1.651 mm 1.557/1.561 mm
Μεταξόνιο 2.630 mm 2.699 mm
Χώρος αποσκευών 285-350 lt 341-1.157 lt
Απόβαρο 1.645 kg 1.555 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 209.376€

από 51.800€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button