ΔΟΚΙΜΕΣ

Audi A4 1.4 TFSI vs BMW 318i vs Mercedes-Benz C180 [test drive]

Audi A4 cs BMW 318i vs Merc C180 caroto test drive 2016 (1)

Πόσο καλό είναι το νέο Audi A4; Την απάντηση δίνουν οι δύο κλασικοί του αντίπαλοι και σημαντικότεροι παίχτες στα premium μικρομεσαία σεντάν…

Εδώ έχουμε να κάνουμε με τρία από τα καλύτερα και προφανώς ακριβότερα μικρομεσαία σεντάν της αγοράς. Το πιο φρέσκο της παρέας είναι το νέο Audi A4 -που ήδη έχουμε δοκιμάσει, όπως και παλιότερα τις προτάσεις των δύο ομοεθνών αντιπάλων. Γερμανική υπόθεση; Μπορείτε να το πείτε και έτσι, μιας και ήδη έχουμε αντιπαραθέσει την 316i (την οποία αντικαθιστά η 318i της δοκιμής μας) με την C180. Αυτή την φορά έφτασε η ώρα να βάλουμε στο ίδιο κάδρο την Mercedes C180 με την τρικύλινδρη 318i και την βασική έκδοση του A4 (σ.σ. το φτηνότερο Volvo S60 Τ3 με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο δεν ήταν διαθέσιμο την συγκεκριμένη ημερομηνία, σύντομα θα ακολουθήσει σχετική δοκιμή).

Εμφανισιακά και τα τρία σεντάν «φορούν» σπέσιαλ πακέτα εξοπλισμού (το Audi το S-Line, η BMW το M-Pack, η Mercedes το AMG) και για αυτό δείχνουν τουλάχιστον εμφατικά. Η «τριάρα» έχει σαφώς αποκτήσει ενδιαφέρον μετά το facelift και το αμάξωμά της παραμένει δυναμικό. Αντίθετα, το A4 έχει συγκρατημένη άποψη και το μάτι πέφτει στην μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και τα κοφτά φωτιστικά σώματα. Αλλά ποιος να το έλεγε, πως την πιο αθλητική σιλουέτα θα την είχε μία Mercedes που κερδίζει τις εντυπώσεις με το αρχοντικό στιλ της και το πίσω μέρος που δείχνει το πιο ενδιαφέρον. Βέβαια, περί ορέξεως…

Με το μάτι και μόνο φαίνεται πως το A4 έχει ξεπεράσει τα όρια ενός κλασικού μικρομεσαίου σεντάν μιας και το μήκος του είναι στα 4,7 μέτρα. Είναι δηλ. κοντά 10 εκ. μακρύτερο από την «τριάρα» και τα περισσότερα εκατοστά στο A4 έχουν απορροφηθεί στο αμάξωμα (μιας και το μεταξόνιο είναι στα ίδια περίπου επίπεδα). Από πλευράς άνεσης και στα τρία αυτοκίνητα θα βολευτείς το ίδιο άνετα, με πολύ καλές θέσεις οδήγησης, ίδιους χώρους αποσκευών, ενώ οι αποστάσεις για τους πίσω επιβάτες (για τα γόνατα και τα κεφάλια) παίζονται σε ελάχιστα εκατοστά. Επίσης, τα τούνελ μετάδοσης στα τρία αυτοκίνητα απαιτούν συμβιβασμούς από τον πέμπτο επιβάτη, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως λόγω της κλίσης της οροφής τα πίσω παράθυρα στο A4 δεν κατεβαίνουν πλήρως (αλλά ως ένα σημείο). Οπότε από θέμα χώρων, σημειώσατε τριπλό «X»…

photos: nmarinopoulos

Το ταμπλό παίζει μεγάλο ρόλο στα premium μοντέλα και εδώ έχουμε να κάνουμε με τις βάσεις αυτών που χρησιμοποιούνται στις πιο ακριβές λιμουζίνες. Ως το νεότερο της παρέας, το νέο A4 έχει τον πιο hi-tech διάκοσμο που αναδεικνύεται κυρίως από τον μεγάλο προαιρετικό φουλ ψηφιακό πίνακα οργάνων με τις εναλλασσόμενες θεματικές του ενότητες. Από εκεί και πέρα, το ανοιχτόχρωμο σαλόνι ενισχύει μια lounge διάθεση, ενώ και στα τρία μοντέλα υπάρχει μια κεντρική οθόνη και λίγοι διακόπτες. Πάντως, σε κανένα από αυτά η οθόνη δεν είναι αφής, ενώ το κάθε σύστημα πολυμέσων έχει τις ιδιαιτερότητες του. Έτσι, όσο και αν το κράζαμε το iDrive (όταν είχε πρωτοβγεί πριν από χρόνια) είναι το πιο εύχρηστο στο χειρισμό του, ενώ ακολουθεί αυτό της Mercedes με το όμορφο λακαρισμένο πολυχειριστήριο.

Το πιο μπελαλίδικο που απαιτεί πολλές κινήσεις είναι το MMI της Audi. Για πιο λόγο το ρυθμιστικό της έντασης της φωνής να είναι ξέμπαρκο δεξιά από τον επιλογέα ταχυτήτων; Τις ιδιαιτερότητες του έχει και το σύστημα της Mercedes-Benz (θεωρώ μειονέκτημα την απουσία χειροκίνητου tuning στα ερτζιανά). Φυσικά, με τον καιρό όλα τα συνηθίζει κανείς… Οπότε, με το μάτι το εσωτερικό του A4 είναι το πιο εντυπωσιακό, αν και των Mercedes και BMW δίνουν μία πιο γεμάτη και συμπαγή ποιοτικά αίσθηση. Οπότε θα έλεγα πως εδώ το Audi ανακτά ότι έχει χάσει από την άτολμη εξωτερική σχεδίαση…

Ένα στοιχείο που αξίζει να σταθώ είναι τα λεβιέ ταχυτήτων. Ο κλασικός της BMW παραμένει πάντα διαχρονικός, ενώ ο αεροπορικού τύπου του A4 κλέβει τις εντυπώσεις. Παρά ταύτα, ο πιο πρακτικός από όλους είναι αυτός… που δεν φαίνεται, δηλ. της Mercedes που είναι τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού. Μάλιστα, είναι τόσο βολικός καθώς το δεξί χέρι βρίσκεται πάντα πάνω στο τιμόνι. Και ώρα να περάσουμε στο ρεζουμέ της υπόθεσης και κάτω από το καπό.

Εδώ θα ξεκινήσω από τον μικρότερο -από πλευράς ισχύος- που έχει και έναν κύλινδρο λιγότερο. Ο 1.500άρης της BMW αποδίδει 136 άλογα και υπολείπεται σε δύναμη και επιδόσεις από τους δύο αντιπάλους. Ωστόσο, είναι ένα αξιόλογο σύνολο που κινεί αγόγγυστα την «τριάρα» και η τρικύλινδρη χροιά του δεν ενοχλεί καθόλου. Μάλιστα, στις υψηλές στροφές ακούγεται και λιγότερο από τον πιο φασαριόζο TFSI που εμφανίζεται πιο ψυχωμένος. Ο πιο στρωτός και ισορροπημένος είναι μάλλον αυτή της C180 που αποδίδει 156 άλογα και εδώ θα έλεγα πως τα κυβικά παίζουν και τον ρόλο τους μιας και ο 1.400άρης του Audi εμφανίζει μια τραχύτητα. Ίσως και να φταίει και το S tronic που κάποιες στιγμές κατεβάζει λίγο παράξενα, ενώ είναι και κάπως απότομο κατά την εκκίνηση. Προσέξτε και για να μην παρεξηγηθώ. Δεν μιλάω για θέμα ταχύτητας στις αλλαγές των σχέσεων, το S tronic σαφώς είναι το πιο γρήγορο (όχι πως των BMW και Mercedes είναι αργά). Αλλά το ζητούμενο σε ένα σεντάν είναι η πιο αθόρυβη και ομαλή λειτουργία, αυτήν δηλ. που έχει το ZF8 και το 7G-Tronic (για αξιοπιστία μην με ρωτήσετε, αλλά για τα DSG έχουν ακουστεί διάφορα…).

Στο ταξίδι το A4 είναι πραγματικό απολαυστικό και ήσυχο και θα τολμήσω να πω πως έχει ελαφρώς καλύτερη ποιότητα κύλισης από τους αντιπάλους του. Άλλωστε, βασίζεται σε ένα ολοκαίνουργιο πλαίσιο σε σχέση με την ώριμη πλέον BMW. Εντούτοις, το Audi δεν καταφέρνει να αποσβέσει το ίδιο αποτελεσματικά τις κακουχίες του δρόμου και στα δύσκολα αντιδρά πιο ξερά από ότι η BMW και η Mercedes. Η τελευταία προσφέρει την καλύτερη άνεση από πλευράς ανάρτησης, ενώ έχει μία άμεση αντίδραση σε ότι κάνει. Ναι, το τιμόνι της είναι πιο κοφτερό και καλύτερο από της BMW, και πολύ περισσότερο από το ελαφρύ του Audi. Μάλιστα, το κάπως τεχνητό βάρος του τιμονιού του A4 είναι αυτό που αδικεί σε μεγάλο βαθμό αυτό που λέμε οδηγοκεντρικό. Κάπου εκεί φαίνεται και η αρχοντιά της πίσω κίνησης, ακόμη και στο όριο όπου το A4 μπορεί να στρίβει ελαφρώς πιο προβλέψιμα, αλλά παρόμοια με ένα hatch σαν το A3 (ή την A-Class για μην φανώ εμπαθής). Σχετικά με τα φρένα, κανένα παράπονο από την «τριάδα»…

Στο δια ταύτα το νέο Audi A4 είναι μία ολοκληρωμένη μικρή λιμουζίνα που εντυπωσιάζει περισσότερο όταν βρίσκεται μέσα παρά απέξω. Είναι άνετη, έχει την καλύτερη ποιότητα κύλισης και ένα high-tech διάκοσμο, αλλά για την τιμή πώλησης και τον πλήρη εξοπλισμό που διαθέτει θα έπρεπε να περιλαμβάνει και τον φουλ digital πίνακα οργάνων. Ο κινητήρας δίνει την εντύπωση πως είναι πιο δυνατός από ότι λένε τα χαρτιά, αλλά αφήνει μία αίσθηση ότι στο A4 ταιριάζουν λίγα περισσότερα κυβικά. Αυτό δεν θα το κρύψει η BMW 318i η οποία μπορεί να είναι η μικρότερη και τρικύλινδρη, αλλά τα καταφέρνει μια χαρά και παρά τα χρονάκια της έχει να πει το κάτι περισσότερο από το Audi. Εν τέλει η C180 είναι αυτή που μας προβλημάτισε λιγότερο, καθώς έχει αυτό το κάτι που την φέρνει overall στην πρώτη θέση του συγκριτικού μας…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων AUDI
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Audi A4 1 .4 TFSI
S tronic
BMW 318i
Auto
Mercedes-Benz
C180 7G-tronic
Κυβισμός 1.395 cc 1.499 cc 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm 82,0 x 94,6 mm 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια, τετρακύλινδρος εμπρός διαμήκη, τρικύλινδρος εμπρός διαμήκη, τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm 100 kW (136 PS) / 4.400-6.000 rpm 115 kW (156 PS) / 5.300 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500-3.500 rpm 220 Nm (22,4 kgm) / 1.250-4.300 rpm 250 Nm (25,5 kgm) / 1.200-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec 9,1 sec 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h 210 km/h 221 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,3 lt/100 km 7,8 lt/100 km 8,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,3 / 4,4 lt/100 km 6,2 / 5,2 / 4,3 lt/100 km 6,8 / 5,4 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 54 lt 60 lt 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 650 km 731 km 785 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 122 g/km 116 g/km 126 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους πίσω τροχούς Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής Αυτόματο 7 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα με διαμήκεις βραχίονες και στήριξη σε 5 συνδέσμους / Γόνατα με διαμήκεις βραχίονες και στήριξη σε 5 συνδέσμους Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy 3, 225/50 R17 Bridgestone Potenza S001, 225/45 R18 – 255/40 R18 Michelin Primacy 3, 225/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.726×1.842×1.427 mm 4.633×1.811×1.429 mm 4.686×1.810×1.442 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.572/1.555 mm 1.543/1.583 mm 1.588/1.570 mm
Μεταξόνιο 2.820 mm 2.810 mm 2.840 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt 480 lt 480 lt
Απόβαρο 1.375 kg 1.425 kg 1.350 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού από 32.500€
(31.540 με απόσυρση)
από 31.550€
(30.120€ με απόσυρση)
από 33.750€ (32.320€ με απόσυρση)

*Οι τιμές πώλησης αφορούν σε εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο και στην βασική έκδοση, οι τιμές των τεχνικών χαρακτηριστικών στις εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!