ΔΟΚΙΜΕΣ

Citroën C4 1.2 PureTech 130 [test drive]

Citroen C4 PureTech 130 caroto test drive 2016 (6)

Η είσοδος του group PSA στον χορό του downsizing είναι η καλύτερη απόδειξη της ρήσης «οι τελευταίοι που μπαίνουν σε ένα πάρτι κάνουν τη μεγαλύτερη εντύπωση»…

Και αυτό, όχι μόνο γιατί αμέσως κέρδισε τα εύσημα από τους «οργανωτές» με τον τίτλο του «Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς για το 2015» αλλά, κυρίως, γιατί από την πρώτη στιγμή που θα μπεις στο αυτοκίνητο και θα κάνεις μερικά χιλιόμετρα μαζί του θα ψάχνεις να βρεις πού στο καλό έχουν κρύψει οι Γάλλοι έναν –τουλάχιστον– ακόμα κύλινδρο και καμιά 600αριά κυβικά.

Ίσως μοιάζει υπερβολή όλο αυτό, όμως είναι τέτοια η συμπεριφορά και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του εξαιρετικού 1.2 e-THP, που πραγματικά σε κάνουν να θαυμάζεις τα επίπεδα τεχνολογίας στα οποία έχουν φτάσει οι κινητήρες –και δη αυτοί της βενζίνης– σήμερα. Αν και μόλις 1,2 λίτρων και τρικύλινδρος, μοιάζει και συμπεριφέρεται καλύτερα και από ένα ψυχωμένο ατμοσφαιρικό σύνολο των 1,8-2,0 λίτρων, ξεπερνώντας το μάλιστα σε χαρακτηριστικά ροπής, ενώ χρειάζεται εξασκημένο αυτί –ή να σε έχουν προειδοποιήσει– για να ακούσεις τους ελάχιστους κραδασμούς που υποδεικνύουν την ύπαρξη τριών κυλίνδρων.

Προφανώς, το εν λόγω μοτέρ, και μάλιστα στην έκδοση των 130 ίππων της δοκιμής μας, είναι το highlight της συγκεκριμένης έκδοσης της C4. Δυνατό σε όλη την κλίμακα των στροφών, γεμίζει με κέφι από πολύ χαμηλά, δεν «ξεφουσκώνει» ψηλά, ενώ χάρη και στο μικρότερο βάρος του από έναν diesel επιτυγχάνει κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία, ιδίως στις επιταχύνσεις, τόσο από στάση όσο και στις ρεπρίζ. Παράλληλα, είναι αθόρυβο και πολιτισμένο (θα σας κουράσουμε, αλλά δύσκολα πιστεύεις ότι πρόκειται για τρικύλινδρο), ενώ τηρουμένων των αναλογιών και με ελαφρύ πόδι μπορεί να κινηθεί στην περιοχή των 6,5 λίτρων σε κατανάλωση καυσίμου (αν πιεστεί, μπορεί να αγγίξει και τιμές κοντά στα 9 λίτρα). Σε όλα αυτά συμβάλλει και το κάπως «μακρύ» εξάρι κιβώτιο, αν και η εντυπωσιακή ροπή του μικρού κινητήρα καθιστά τη χρήση του με τις μεγάλες διαδρομές του επιλογέα αρκετά περιορισμένη.

Πέρα από τον κινητήρα, ο οποίος κερδίζει τα περισσότερα εύσημα, η C4 παραμένει μια γνωστή ποσότητα για την κατηγορία. Παρά τα χρόνια που βρίσκεται στην παραγωγή, εξακολουθεί να αποτελεί ένα ελκυστικό σχήμα, με αρκετές ενδιαφέρουσες σχεδιαστικές «στιγμές». Το ίδιο συμβαίνει και στο εσωτερικό, όπου τόσο το ταμπλό (με τη μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών) όσο και το σαλόνι είναι κατασκευασμένα από υψηλής ποιότητας υλικά, με πολύ καλή συναρμολόγηση και εξαιρετική εργονομία. Κάτι που, σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό και τους ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές (φτάνουν έως και τα 408 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού), συντηρεί την εικόνα ενός αυτοκινήτου σύγχρονου, πρακτικού και πάνω απ’ όλα άνετου.

photos: ptritaris

Η λέξη «άνεση» είναι εγγεγραμμένη στον γενετικό κώδικα των αυτοκινήτων της Citroën και η C4 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Η ρύθμιση της ανάρτησης και το γενικότερο στήσιμο του πλαισίου έχουν ως κύριο γνώμονα την απορρόφηση όλων των ανωμαλιών στον δρόμο και την εξασφάλιση κορυφαίας ποιότητα κύλισης, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που πραγματικά απολαμβάνεις στα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο. Η πολύ καλή ηχομόνωση, τα άνετα καθίσματα και ένα γενικότερο easy living που αποπνέει συμβάλλουν τα μέγιστα στη δημιουργία ενός συνόλου που μπορεί να ταξιδεύει με τις ώρες χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. Δεν λείπουν κάποιες ενστάσεις (η αίσθηση του τιμονιού θα μπορούσε να είναι καλύτερη και οι κλίσεις του αμαξώματος πιο σωστά ελεγχόμενες), όμως πρόκειται για πολύ μικρές –και ενδεχομένως αυστηρές– παρατηρήσεις σε ένα κατά τα άλλα πλήρες σύνολο, που βρίσκεται χωρίς αμφιβολία στην πρώτη γραμμή της κατηγορίας του.

Συνοψίζοντας, η βενζινοκίνητη έκδοση της C4 με τον τρικύλινδρο 1,2 των 130 ίππων είναι ίσως η ευτυχέστερη στιγμή στην γκάμα του μοντέλου. Το μικρό μοτέρ κυριολεκτικά «βγάζει μάτια» με την απόδοσή του, ενώ αν η προτεραιότητά σας δεν είναι η μέγιστη δυνατή οικονομία σε καύσιμο, έχει σαφές προβάδισμα έναντι των diesel, όχι μόνο λόγω απόδοσης και ποιοτικών χαρακτηριστικών αλλά και χάρη στο μικρότερο βάρος του (κάτι που, εκτός των άλλων, έχει επιπτώσεις και στην ακριβέστερη οδική συμπεριφορά, λόγω καλύτερου balance του αυτοκινήτου).

Σε μια εποχή και μια αγορά όπου το πετρέλαιο φαντάζει μονόδρομος (και η Citroën έχει πολλά ισχυρά ατού σε αυτή την έδρα) η παρουσία ενός τόσο καλού βενζινοκινητήρα δημιουργεί έναν ευχάριστο πονοκέφαλο για τον αγοραστή. Με τα κομπιουτεράκια κάτω, και με τιμή εκκίνησης για τη βασική έκδοση τα από 16.590 ευρώ (με απόσυρση + προσφορά), μένει στον καταναλωτή να αποφασίσει τι από τα δύο τον εξυπηρετεί περισσότερο. Στην περίπτωσή μας, πάντως, αυτός ο μικρός τυπάκος των 1,2 λίτρων, που μπήκε αργοπορημένος αλλά φουριόζος στο πάρτι της κατηγορίας, είναι σίγουρα ό,τι πιο ενδιαφέρον μάς έχει προκύψει τελευταία στο πάρτι του downsizing.

Περισσότερες δοκιμές για μοντέλων CITROEN

Citroën C4 1.2 PureTech 130 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 90,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 230 Nm (23,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 199 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 4,8 / 4,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 833 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 110 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Energy, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.329 x 1.789 x 1.489 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.522/1.522 mm
Μεταξόνιο 2.608 mm
Χώρος αποσκευών 408-1.183 lt
Απόβαρο 1.280 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 16.590€ (με αποσυρση + προωθητική ενέργεια)

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!