ΔΟΚΙΜΕΣ

Mercedes-Benz C 180 Coupe [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση
Mercedes-Benz C 180 Coupe caroto test drive 2016 (21)
«Όμορφη, πολύ όμορφη», είναι το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείς αντικρίζοντας για πρώτη φορά από κονά την κουπέ εκδοχή της C-Class…

Τα τελευταία χρόνια κανείς δεν μπορεί να πει πως δεν βγαίνουν από τα σχεδιαστήρια πραγματικά όμορφα αυτοκίνητα. Ειδικά στην Mercedes-Benz έχουν καταφέρει να δημιουργούν αρκετά κομψά και ελκυστικά σχήματα χρησιμοποιώντας ως βάση το καλούπι της top στην γκάμα S-Class. Και ενώ μόνο τα όνειρα μπορούν να συμβαδίσουν με τη ναυαρχίδα της μάρκας (κοστίζει πάνω από 100 χιλιάρικα), η ουσία κρύβεται στο δημοφιλέστερο μοντέλο της, που δεν είναι άλλο από την C-Class και μέχρι να δούμε την C-Cabrio, η κουπέ είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα της…

Πρόκειται για ένα εκλεπτυσμένο κουπέ που φτάνει σε μήκος τα 4,7 μέτρα και ειδικά στο πακέτο AMG του μοντέλου της δοκιμής μας, το σύνολο αποκτά μία πιο εμφατική διάσταση με το πανέμορφο στρογγυλεμένο πίσω μέρος. Σε σχέση με την προηγούμενη C-Class Coupe, η νέα είναι κατά 9,5 εκ. μακρύτερη και κατά 4 εκ. φαρδύτερη, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί και αυτό κατά 8 εκ. Μακρύτερο είναι και το καπό για να τονίζεται το κουπέ στιλ, ενώ πέρα από τις διαστάσεις έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές και στο πλαίσιο με χρήση ελαφριών υλικών, για την μείωση του βάρους έως 50 κιλά.

Η C-Coupe δεν είναι από τα κουπέ που θα στριμωχτούν οι πίσω δύο επιβάτες και χάρη στο  αυξημένο πλάτος της υπάρχει αρκετός χώρος, θα έλεγα ελαφρώς μεγαλύτερος από της αντίπαλης BMW 4 (δίχως αυτό να σημαίνει πως οι ψηλόσωμοι δεν θα χρειαστεί να κάνουν παραχωρήσεις). Η αισθητική του ταμπλό κινείται σε ένα πιο upper class επίπεδο και -πάντα στο μοντέλο της δοκιμής μας- το μαύρο ξύλο έρχεται σε όμορφη αντιπαράθεση με το δερμάτινο σαλόνι, ενώ ρετρό πινελιά αποτελεί το αναλογικό ρολόι. Εννοείται πως ποιοτικά τα πάντα είναι άψογα, ενώ το σύστημα πολυμέσων (χρίζει κάποιο χρόνο εξοικείωσης, ενοχλητικό που δεν υπάρχει χειροκίνητη αναζήτηση στα ερτζιανά, γιατί όχι touch-screen;) είναι το γνωστό που συναντάμε σε όλες τις πρόσφατες Mercedes.

photos: nmarinopoulos

Τώρα, αν θέλετε να αποκτήσετε την C-Coupe, η έκδοση της δοκιμής μας είναι η πιο λογική και συμφέρουσα, αφού είναι η μικρότερη της γκάμας. Κινείται από τον γνωστό turbo των 1.600 κ.εκ. που αποδίδει 156 άλογα και παρόλο που το σασί ζητά περισσότερη δύναμη, οι επιδόσεις κρίνονται ικανοποιητικές. Εδώ συνδυάζεται με το επίσης γνωστό κιβώτιο 7G-Tronic και η λειτουργία του (μαζί με του κινητήρα) παραμετροποιείτε από τα προγράμματα (Dynamic, Eco κ.α.). Γενικότερα και αν δεν είσαι με το γκάζι στο πάτωμα, η C-Coupe 180 καταναλώνει περίπου 8 λτ./100 χλμ. στον ανοιχτό δρόμο, ενώ στην πόλη και με το κλιματισμό στο «on» θα δεις μία τιμή γύρω στο «δεκαράκι».

Στο ταξίδι η κουπέ εκδοχή της C-Class είναι απολαυστική, με αρχοντική ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση (ακόμη και με την σπορ ανάρτηση και τις 18άρες ζάντες). Και για τα κυβικά της, είναι τόσο σπορ όσο πρέπει, αλλά μην περιμένετε κάτι πολύ άμεσο και σπορτίβικο, αφού σωστά είναι σαφής ο προσανατολισμός προς την άνεση. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, το τιμόνι «ακούει» άμεσα, ενώ λόγω του κουπέ σχήματος θέλει προσοχή στον οπτικό έλεγχο όταν βγαίνει κανείς σε διασταυρώσεις.

Συνοψίζοντας, εδώ μιλάμε για ένα οικονομικό σε κατανάλωση κουπέ, που χορταίνει το μάτι με το ελκυστικό στιλ του και που θα το χαρακτήριζα περισσότερο «βολτάτο», παρά σπορ. Έτσι και αλλιώς αυτός είναι ο στόχος για ένα από τα ομορφότερα premium κουπέ της αγοράς, ειδικά στην βασική του έκδοση που ξεκινά από 35.850 ευρώ (*βάσει του παλιού τιμοκαταλόγου, αναμένεται ο νέος). Και σε σχέση με τον ακριβότερο ανταγωνισμό, το Audi A5 είναι πλέον προς την δύση της καριέρας του, ενώ η BMW 4 ξεκινά από τα 2.000 κ.εκ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz C 180 Coupe 7G-Tronic – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.595 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 73,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 115 kW (156 PS) / 5.300 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.200-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,8 sec
Τελική ταχύτητα 223 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,4 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 455 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 126 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με τέσσερις συνδέσμους / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 245/40 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.686 x 1.810 x 1.405 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.546 mm
Μεταξόνιο 2.840 mm
Χώρος αποσκευών 400 lt
Απόβαρο 1.475 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 35.850€ (*με μηχανικό 6άρι κιβώτιο)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button