ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Sportage 1.6 T-GDI DCT 4×4 [test drive]

Για την ΚΙΑ, το όνομα Sportage έχει συνθεδεί διαχρονικά με το όχημα εκείνο με το οποίο κατάφερε να ξεχωρίσει από τον κορεατικό συρμό κοντά δύο δεκαετίες πριν, και να κερδίσει τα εύσημα στην δύσκολη ευρωπαϊκή αγορά από την πρώτη του κιόλας γενιά.

Kia Sportage T-GDI 4x4 caroto test drive 2016 (3)Πρόκειται για το αυτοκίνητο στυλοβάτης της γκάμας της εταιρίας, που πέρα από την έξωθεν καλή μαρτυρία που έδωσε στην ΚΙΑ, αποτέλεσε και σημαντική εμπορική επιτυχία. Η αλλαγή πλεύσης μάλιστα που έγινε στην προηγούμενη,, την τρίτη γενιά του μοντέλου, με σχεδιαστή την «χρυσή μεταγγραφή» από την Audi, τον σχεδιαστή Peter Sreyer (o οποίος αναμόρφωε εκ βάθρων όλη την εταιρία) άνοιξε ένα έντελώς νέο κεφάλαιο στην πορεία του μοντέλου, αφού πέρα από την  εξαιρετικά όμορη και ισορροπημένη σχεδίαση ακολούθησε και την τάση των καιρών, αφήνοντας πίσω τις πατροπαράδοτες τετρακίνητες λύσεις και μπαίνοντας για τα καλά στην σύγχρονη crossover κοσμοθεωρία.

H νέα τέταρτη γενιά έρχεται να «πατήσει» πάνω σ’ αυτό το απόλυτα επιτυχημένο σενάριο, κρατώντας την βασική δομή του σχεδίου και του συνολικού concept στα μηχανικά μέρη, και εξελίσσοντάς το όπου αυτό κρίθηκε απαραίτητο ώστε το Sportage να συνεχίσει να είναι μία υπολογίσιμη ποσότητα στην κατηγορία, και δη στις δύσκολες ευρωπαϊκές αγορές. Η τάση αυτή είναι πρώτα και κύρια εμφανής στον σχεδιασμό του νέου αμαξώματος.

Σε πρώτη φάση έχει παραμείνει η βασική αισθητική προσέγγιση του προηγούμενου μοντέλου (ιδίως σε ότι αφορά τις πλαϊνές γραμμές και το μοίρασμα των όγκων), ενώ έχουν υπάρχει αισθητές αλλαγές τόσο στο πίσω όσο και -πάνω απ’ όλα- στη μάσκα. Στο πίσω μέρος τα φώτα αλλά και κάποιες επεμβάσεις στο σχέδιο έχουν δημιουργήσει ένα πιο ανάλαφρο αλλά όμορφο σχήμα σε σχέση με το παρελθόν. Ενώ στην μάσκα η ενσωμάτωση και εδώ του σχήματος της γρίλιας που υπάρχει σε όλη την γκάμα των μοντέλων της εταιρίας σε συνδυασμό με ένα άκρως εντυπωσιακό σύμπλεγμα φωτιστικών σωμάτων, δημιουργούν ένα σχήμα πολύ εντυπωσιακό και δυναμικό. Μάλιστα δεν ήταν λίγοι εκείνοι που κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, μιλούσαν για μία μικρή Porsche, καθώς τα «νευρα» στο καπό αλλά και το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων, θυμίζουν έντονα Cayenne (και αυτό κάθε άλλο παρά κακό είναι).

Η συνάφεια με premium καταστάσεις είναι ακόμα εμφανέστερη στο εσωτερικό, ιδίως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην έκδοση GT Line και με ένα πρωτοφανές για την κατηγορία πακέτο εξοπλισμού που θα ζήλευαν και πολύ ακριβότερα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως κατηγορίας. Πριν φθάσουμε εκεί, αυτό που σε κερδίζει αμέσως είναι η αίσθηση που αποκομίζεις ενός πολύ καλοφτιαγμένου αυτοκινήτου, με εξαιρετικής ποιότητας υλικά, άψογη συναρμολόγηση και έναν γενικότερο ευρωπαϊκό «αέρα» διάχυτο παντού (όχι και άδικα πάντως, μιας και εκτός από την σχεδίαση κατασκευάζεται και στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Σλοβακία).

Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο πάντως του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν το απίστευτο επίπεδο εξοπλισμού με το οποίο ήταν εφοδιασμένο. Αν και τα περισσότερα είναι εξτρά, δεν παύουν να αποτελούν μια ένδειξη των δυνατοτήτων της εταιρίας και μέχρι που μπορεί να φθάσει για να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό πελάτη (έστω και αν το κόστος ξεπερνά αρκετά το όριο των 30.000 ευρώ). Από που να αρχίσει και που να τελειώσει κανείς: δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω(!) -τα εμπρός ηλεκτρικά- μαζί με… θερμαινόμενο τιμόνι, τεράστια ηλιοροφή, ηλεκτρική πίσω πόρτα, αυτόματος κλιματισμός, οθόνη αφής πολλαπλών ενδείξεων και ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα που δύσκολα βρίσκει κανείς σ’ αυτή την κατηγορία (συνδυασμός Infinity και JBL ηχείων για όσους γνωρίζουν και εκτιμούν το κορυφαίο).

photos, video: ptritaris

Μαζί με όλα αυτά υπάρχει και ένα πλούσιο ηλεκτρονικό πακέτο άνεσης και ασφάλειας, που συμπεριλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση νεκρής γωνίας,αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα παρκαρίσματος και πάει λέγοντας. Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε την εξαιρετική εργονομία -πολύ βελτιωμένη η θέση οδήγησης σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο- αλλά και τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, μιλάμε πλέον για ένα αυτοκίνητο που στέκεται με αξιώσεις μέσα στις πρώτες επιλογές ενός αγοραστή της κατηγορίας.

Σε ότι αφορά τους χώρους, το νέο Sportage διαθέτει τρία εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από πριν (φθάνοντας στα 2,67 μέτρα) κάτι που το καθιστά αισθητά πιο ευρύχωρο, ιδίως για τους πίσω επιβάτες. Σε σχέση  με τον ανταγωνισμό του είναι στο πάνω μέρος της κατηγορίας (δεν φθάνει πάντως τα επίπεδα ενός CRV) ενώ στον χώροαποσκευών, τα 491 λίτρα είναι και αυτά κορυφαία τιμή για αυτοκίνητο αυτού του είδους.

Στα μηχανικά μέρη δεν έχουν υπάρξει σημαντικές αλλαγές αλλά αρκετές ρυθμίσεις σε επιμέρους σημεία που έχουν τονίσει ακόμα περισσότερο τα καλά στοιχεία του Sportage τρίτης γενιάς. Σ’ αυτό το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ξεχώρισαν δύο από τα highlights του νέου μοντέλου: ο τούρμπο κινητήρας 1.6 Τ-GDI με τους 177 ίππους (ίδιος με του Pro-Ceed αλλά με διαφορετικές ρυθμίσεις) και το επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Σε ότι αφορά τον πρώτο, ήταν μία πραγματική αποκάλυψη μετά την καταιγίδα των diesel που έχουν κυριαρχήσει στην ελληνική αγορά και στις δοκιμές μας. Χωρίς ίχνος κραδασμού και θορύβου στο ρελαντί, με εξαιρετικό τράβηγμα από πολύ χαμηλά (έχει ήδη 27 κιλά ροπής από τις 1.500 σ.α.λ.!) και δύναμη σε όλη την κλίμακα των στροφών, είναι χωρίς αμφιβολία ένα εξαιρετικό μοτέρ από κάθε άποψη. Οι 177 ίπποι είναι υπεραρκετοί για το αμάξωμα των 1.640 κιλών και οι επιδόσεις (αν εκμεταλλευτεί κανείς και το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο) είναι από τις καλύτερες -αν όχι οι καλύτερες- στην κατηγορία του. Και όλα αυτά με μία μάλλον αναπάντεχη εγκράτεια στην κατανάλωση καυσίμου, αφού σε νορμάλ ταξίδια με ταχύτητες 120-140 χλμ./ώρα μπορεί να κρατηθεί και κάτω από τα 9 λίτρα (είδαμε και τιμές κοντά στα 8 σε κάποιες περιπτώσεις) ενώ μέσα στην πόλη, θα σκαρφαλώσει σε μία αναμενόμενη τιμή των 10-11 λίτρων.

Στην όλη εξαιρετική εικόνα που αποκομίζει κανείς από τον κινητήρα συμβάλλει τα μέγιστα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 7 σχέσεις. Αν και όχι τόσο άμεσο όσο τα πιο σύγχρονα DSG της VW (τουλάχιστον σε επίπεδο αίσθησης), είναι πραγματικά μοναδικός ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται με τον κινητήρα, κάνοντας το μεγάλο SUV της ΚΙΑ να κινείται σβέλτα και με σιγουριά. Από εκεί και πέρα όλο το μηχανολογικο υπόβαθρο υποστηρίζει την όλη προσπάθεια δημιουργίας ενός σύγχρονου μοντέλου της κατηγορίας, με ένα πολύ στιβαρό πλαίσιο να φροντίζει για την σταθερότητα και την ακαμψία, ενώ το σύνολο των αναρτήσεων είναι πολύ σοφά μοιρασμένο ανάμεσα στην άνεση και στην μείωση των όποιων περιττών κινήσεων του αμαξώματος.

Ως αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι το νέο ΚΙΑ Sportage αποδεικνύεται μία ευχάριστη έκπληξη στον δρόμο, όντας ένα αυτοκίνητο που παρά το ύψος και τον όγκο του κινείται με άνεση και μια γενικότερη αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς σε ότι κάνει. Παρά τα 45άρια ελαστικά των 19 ιντσών, καταφέρνει να μην είναι κουραστικό και να διατηρεί παντού μία ποιότητα κύλισης πολύ υψηλού επιπέδου.

Ο πολιτισμένος κινητήρας και η καλή ηχομόνωση σε συνδυασμό με την πολυτελέστατη καμπίνα (τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας) ήταν οι καλύτεροι σύντροφοι για πολύωρα ταξίδια, ενώ αν εξαιρέσουμε το ελαφρύ τιμόνι -που δεν χάνει σε αίσθηση πάντως- τίποτα δεν φαίνεται ικανό να ταραξει τον οδηγό και τους επιβάτες από την άνεση που απολαμβάνουν. Ειδικής μνείας αξίζουν και τα φρένα τα οποία είναι πολύ καλά σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα και δεν κουράζονται και εύκολα (ακόμα και σε κατάβαση όπως η Πτέρη που βρεθήκαμε στα πλαίσια της δοκιμής).

Εκτός δρόμου, αν και υπάρχουν οι προϋποθέσεις -όπως για παράδειγμα το κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού-, τα χαμηλοπρόφιλα ασφάλτινα ελαστικά αλλά και οι μικρές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής αποτελούν έναν κάποιο ανασταλτικό παράγοντα για υπερβολές. Όπως και να έχει πάντως, με λίγη προσοχή -και οδηγό που γνωρίζει τι κάνει και πότε πρέπει να το κάνει- θα φθάσει αρκετά πιο μακριά απ’ ότι αφήνουν να εννοηθούν οι προδιαγραφές του και η εξωτερική του εμφάνιση. Και πάλι όμως -θα επιμείνουμε- χρειάζεται προσοχή γιατί τα συγκεκριμένα ελαστικά, αν και θείο δώρο για την άσφαλτο, μπορούν ανά πάσα στιγμή να σας βάλουν σε μπελάδες είτε από κάποιο κλατάρισμα είτε από την αδυναμία τους να ανταποκριθούν σε λίγο πιο απαιτητικές off road καταστάσεις (βλέπε για παράδειγμα λάσπη, βρεγμένο γρασίδι κ.λπ.).

Συμπερασματικά, το Sportage με τον τούρμπο βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων και τους 177 ίππους είναι πέρα από κάθε αμφιβολία μία πρόταση πρώτης γραμμής για την πολυπληθή και με έντονο ανταγωνισμό κατηγορία. Όσο και να ψάξαμε στις σημειώσεις μας δεν του βρήκαμε κάποιο εμφανές μειονέκτημα (πέρα από τις μάλλον μεγάλες ποτηροθήκες…), ενώ σε όλους τους επιμέρους τομείς η βαθμολογία του αγγίζει το «άριστα». Πρόκειται για ένα πολύ όμορφο και εντυπωσιακό αυτοκίνητο, ευρύχωρο και ποιοτικό, και με οδικά χαρακτηριστικά που δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από ευρωπαϊκά μοντέλα αυτής της συνωμοταξίας οχημάτων.

Μπορεί τα 34.090 ευρώ που κοστίζει η έκδοση της δοκιμής (29.170 με το μηχανικό κιβώτιο, οι τιμές είναι προ νέου καθεστώτος, αναμένεται ο νέος τιμοκατάλογος των εταιριών) να μοιάζουν υπερβολικά (δεν είναι!), όμως στην γκάμα του μοντέλου υπάρχουν πολύ πιο προσιτές επιλογές είτε με τον ίδιο κινητήρα (από…. στην δικήνητη έκδοση) είτε σε εκδόσεις πετρελαίου. Αυτό που πέρα και πάνω απ’ όλα έχει σημασία είναι αυτό: Ότι το νέο Sportage μπορεί και έχει τα φόντα να κοιτάξει στα ίσια τους πάντες, και -ακόμα περισσότερο- να λοξοκοιτάξει προς πιο premium εταιρίες και καταστάσεις. Και αυτό είναι σίγουρα το μεγαλύτερο κέρδος για ένα αυτοκίνητο και μία εταιρία που έκαναν πολύ δρόμο για να φθάσουν έως εδώ (εδώ οι τιμές πώλησης, αναμένεται ο νέος τιμοκατάλογος).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

Kia Sportage 1.6 T-GDI DCT 4×4 GT Line – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.591 cc
Διάμετρος x διαδρομή 77,0 x 85,4 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά/κατά τον εγκάρσιο άξονα
Ισχύς 130 kW (177 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 265 Nm (27,0 kgm) / 1.500-4.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 9,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 10,0 / 7,6 / 6,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 688 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 175 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων με διπλό συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiSportContact5, 245/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.480 x 1.855 x 1.635 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.609/1.620 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 503 lt
Απόβαρο 1.534 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 34.090€* (από 29.170€* με μηχανικό 6άρι κιβώτιο)*

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Το αυτοκίνητο εισάγετε κατά παραγγελία με το κομμάτι; Δεν το έχουμε δει σε καμία αντιπροσωπεία! Τι συμβαίνει;

    1. Αυτή την περίοδο ειναι κάπως περίεργα τα πράγματα με τις Hyundai-Kia καθώς βρισκονται σε στάδιο διαπραγμάτευσης για νέα αντιπροσώπευση. Ήδη βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης η διαδικασία μεταφοράς απο τον ομιλο Δάβαρη προς τον όμιλο Βασιλάκη, μέχρι το τέλος του καλοκαιριού θα έχουμε νεότερα. Θεωρητικά παντως η KIA μας έχει πει πως το αυτοκινητο πωλείται κανονικα.

      1. Ήλπιζα να έχουν εκτελωνίσει ορισμένα αυτοκίνητα προ 1ης Ιουνίου για να γλυτώσω τον νέο ΕΕΤ.Δύσκολο μάλλον…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!