ΔΟΚΙΜΕΣ

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi [test drive]

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

DS 4 Crossback BlueHDI caroto test drive 2016 (14)

To premium σήμα της Citroen διεκδικεί ψήφο εμπιστοσύνης από το ελληνικό κοινό προτάσσοντας μία κομψή crossover πρόταση με έναν σούπερ ντίζελ κινητήρα…

Ένα από τα πιο αξιόλογα αυτοκίνητα των Γάλλων ήταν και είναι το DS 3 που δεν έχει ενδιαφέρον μόνο για την σικ εμφάνιση, αλλά και για το σπορ στήσιμο του. Στην περίπτωση του DS 4 και συγκεκριμένα στην έκδοση Crossback, το θέμα αποκτά ένα crossover ενδιαφέρον χάρη στην επίσης ενδιαφέρουσα σχεδίαση και την αυξημένη κατά 3 εκ. απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος. Το off-road ύφος τονίζουν οι μπάρες στην οροφή, τα πλαστικά στα τόξα των μεγάλων τροχών και το υπερυψωμένο στιλ, συνθέτοντας ένα ελκυστικό αισθητικά σύνολο.

Η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς, κάτι που δεν ξενίζει δεδομένου πως το μεγαλύτερο ποσοστό των σύγχρονων crossover σπάνια πατούν χώμα, δίχως να υπάρχει λόγος για… τετρακίνητη επιβάρυνση (επιπλέον κιλά, αυξημένο κόστος κ.α.). Κάτω από το καπό υπάρχει ο γνώριμος -και ένας από τους καλύτερους- ντίζελ κινητήρες της αγοράς. Ο λόγος για τον 1.6 BlueHDi που αποδίδει με στρωτό και ήσυχο τρόπο τους 120 ίππους που κινούν αγόγγυστα το απόβαρο των 1.385 κιλών. Εδώ συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο EAT-6 και οι αλλαγές των σχέσεων είναι ομαλές και σε καμία περίπτωση αργές.

photos: nmarinopoulos

Στο ταξίδι το DS 4 Crossback κινείται ήσυχα, εμπνέει εμπιστοσύνη και κυρίως είναι οικονομικό, αφού η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (με πιο «ελαφρύ» πόδι μπορεί να πέσει ακόμη χαμηλότερα). Από πλευράς ανάρτησης, αυτή είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να συντηρείται ένα σπορ προφίλ που δεν επισκιάζει την άνεση και την απόσβεσή της. Και παρά το αυξημένο ύψος οι κλίσεις είναι λογικές, το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση, αν και θα προτιμούσα λιγότερο τεχνητή αίσθηση στις χαμηλές στροφές.

Στο εσωτερικό υπάρχει διάχυτη μία DS άποψη με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και πλήρη διασύνδεση. Κυρίαρχο στοιχείο είναι η έγχρωμη οθόνη 7’’ που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων με στάνταρ navi, ενώ υπάρχει πλήρες σύνολο με σύστημα υποβοήθησης του οδηγού (keyless σύστημα, προειδοποίηση σε «τυφλά» σημεία, αυτόνομη πέδηση κ.α.). Από πλευράς χώρων, το Crossback είναι αρκετά άνετο και με ικανοποιητικό χώρο για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι δικαιολογημένα ίσως να γκρινιάξουν όταν διαπιστώσουν πως τα πίσω παράθυρα δεν κατεβαίνουν(!).

Εν κατακλείδι, το DS 4 Crossback προφανώς και ποντάρει στην διαφορετικότητα του και στο σικ χαρακτήρα του. Είναι ένα πραγματικά όμορφο crossover που περνά απροβλημάτιστα από πατημένους χωματόδρομους, είναι τόσο σπορ όσο χρειάζεται ώστε να μην επηρεάζεται η άνεση, έχει πλήρη εξοπλισμό και έναν σούπερ πετρελαιοκινητήρα που προσφέρει καλές επιδόσεις και «καίει» λιγότερο από ότι ίσως να περίμενες…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CITROEN-DS

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.560 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 88,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) /3.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,5 / 3,9 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 923 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 102 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρoϋδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.824 x 1.810 x 1.529 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.532/1.527 mm
Μεταξόνιο 2.612 mm
Χώρος αποσκευών 385-1.021 lt
Απόβαρο 1.385 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 23.500€ (αναμένεται νέα τιμή πώλησης)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button