ΔΟΚΙΜΕΣ

BMW M2 [first drive]

BMW-M2_Coupe-caroto-test-drive-hungaroring-2016 (17)

Πόσο αδιάφορο μπορεί να σε αφήσει ένα hot πισωκίνητο κουπέ με εξακύλινδρο turbo κινητήρα 370 ίππων και ένα set-up στημένο για πιρουέτες που θα ζήλευε ακόμη και η καλύτερη μπαλαρίνα;

BMW-M2_Coupe-caroto-test-drive-hungaroring-2016 (3)Για αρκετούς η M2 είναι ένα από τα πιο hot αυτοκίνητα της χρονιάς και όχι αδίκως. Πρόκειται για την πιο πρόσφατη έμπνευση του M Division με τους ανθρώπους της BMW να αναφέρονται σε ρίζες του παρελθόντος (ξεκινώντας από την 2002 Turbo του 1973) και σε μία συνέχεια της M1 του 2011. Χαρακτηριστικό της ακμής που διανύει τo Μ Division είναι πως από το 2010 έως το 2015, οι πωλήσεις αυξήθηκαν από τις περίπου 17.000 στις 67.400 μονάδες. Τι λέτε, όμως, δεν αφήνουμε τα οικονομοτεχνικά για να περάσουμε κατευθείαν στο ψητό;

BMW-M2_Coupe-caroto-test-drive-hungaroring-2016 (11)Για την top πίστα στην Ουγγαρία δεν μπορεί, κάτι θα έχετε ακούσει. Είναι η γνωστή Hungaroring από το πρωτάθλημα της Formula 1 και ως μία σχετικά τεχνική πίστα με αρκετά ανισοϋψή κομμάτια που την κάνουν ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Ότι πρέπει για να δοκιμάσουμε στο όριο την M2 σε ένα απόλυτα ασφαλές περιβάλλον. Έχουμε, λοιπόν, και λέμε: τούρμπο 6-κύλινδρος σε σειρά με 370 άλογα στις 6.500 σ.α.λ., ροπή στα 465 Nm (με το overboost να δίνει 500 Nm) και 0-100 σε 4,3 δευτερόλεπτα. Δίχως υπερβολές το μοτέρ είναι ένα από τα πιο δυνατά που υπάρχουν αυτή την στιγμή και δεν μιλώ για την στεγνή απόδοσή του, αλλά για τον ωμό και ροπάτο τρόπο με την οποία την ξεδιπλώνει. Μπορεί να ακουστεί κλισέ, αλλά τραβά από το ρελαντί και στο πρόγραμμα Sport+ το M-Soundtrack (υπάρχουν ειδικά  ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κλαπέτα στην εξαγωγή για μεταβολή της χροιάς) σου ανοίγει μονομιάς την όρεξη δίνοντας το δικό του ρεσιτάλ.

BMW-M2_Coupe-caroto-test-drive-hungaroring-2016 (25)Εδώ το 7-τάχυτο διπλόδισκο M-DCT (στην στάνταρ έκδοσή της η M2 έχει μηχανικό 6άρι) είναι πραγματικά πολύ γρήγορο και στο Sport+ ανεβάζει σχεδόν… καρφωτά σχέση (ομαλά, όχι άγαρμπα σαν το SMG) και κατεβάζει αστραπιαία (με ιδανικό ανέβασμα των σ.α.λ.) με τις απολήξεις να βγάζουν ένα μπάσο κοχλασμό. Η σχεδίαση των paddles είναι εξαιρετική (στην χειροκίνητη αλλαγή το κιβώτιο κρατά τις σχέσεις στον κόφτη) και το κοφτερό set-up της M2 σου δίνουν μία αίσθηση σα να οδηγείς σε ρυθμούς «playstation». Για να αντιληφθείτε την δύναμη του μοτέρ περνώντας με σανιδωμένο το γκάζι και πάντοτε στο Sport+ (τα υπόλοιπα είναι τα Comfort και Sport) οι πίσω τροχοί σπινάρουν με την αλλαγή 2ας προς 3η σχέση!

photos: karagiorgakis greek team

BMW-M2_Coupe-caroto-test-drive-hungaroring-2016 (128)Ως τελικός αποδέκτης και διαχειριστής της ροπής, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο διαφορικό M-Differential συνεργάζεται άψογα με το M-Dynamic για ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις και ντριφτ. Εννοείται πως ένα hot πισωκίνητο χρειάζεται εξίσου δυνατά φρένα (μπροστά 4-πίστονα διάτρητα με δίσκους 380 χλστ., πίσω 2-πίστονα 370 χλστ.), ενώ η ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα παρέχει εξαιρετική πληροφόρηση. Αξίζει να σημειωθεί πως οι άνθρωποι της BMW είχαν οριοθετήσει δύο συγκεκριμένα τμήματα της πίστας για να μετρήσουν τις επιδόσεις μας (έτσι για χαβαλέ, να αναφέρω πως το caroto.gr ήταν στο top-10).

BMW-M2_Coupe-caroto-test-drive-hungaroring-2016 (24)Αφήνοντας την πίστα, η M2 ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά όπως σχεδόν κάθε BMW. Η ντοπέ εμφάνιση με τα αεροδυναμικά βοηθήματα, οι μεγαλύτερές εισαγωγές του προφυλακτήρα που κατευθύνουν τον αέρα κατευθείαν στους 19άρηδες τροχούς, οι τετραπλές απολήξεις, ο πίσω διαχύτης, η ψύκτρα στο διαφορικό, τα φαρδύτερα μετατρόχια, τα λογότυπα M και πολλές άλλες λεπτομέρειες τονίζουν την μικρότερη top BMW.

BMW-M2_Coupe-caroto-test-drive-hungaroring-2016 (126)Κάθε βελτίωση στο αμάξωμα έγινε με γνώμονα την βελτίωση της αεροδυναμικής, καθώς και της ψύξης των μηχανικών μερών. Πολλά εξαρτήματα του κινητήρα προέρχονται από τις M3/M4 (υπερτροφοδότηση TwinScroll, άμεσος ψεκασμός, διπλό Vanos για μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα όλων των βαλβίδων), το σύστημα λίπανσης έχει επανασχεδιαστεί ώστε να περιορίζεται η μετατόπιση του λαδιού στις απότομες δυναμικές μεταβολές (υπάρχει επιπλέον αντλία ώστε να διασφαλίζεται η σωστή παροχή), το σύστημα ψύξης έχει μεγαλύτερο εναλλάκτη, ενώ υπάρχει ψύκτρα λαδιού και για το διαφορικό.

BMW-M2_Coupe-caroto-test-drive-hungaroring-2016 (124)Την M2 την οδηγήσαμε και εκτός πίστας στον αυτοκινητόδρομο για να διαπιστώσουμε και εκεί τις εκρηκτικές της ρεπρίζ. Πάντως, αξίζει να σταθούμε και στο γεγονός πως στα περίπου 45 χλμ. που κάναμε με βαρύ πόδι η κατανάλωση κυμάνθηκε στα περίπου 13 λτ./100 χλμ. (τιμή που δεν θεωρείται παράλογη για τέτοιου είδους αυτοκίνητο). Τέλος, να πούμε πως η BMW M2 υπάρχει ήδη στον τιμοκατάλογο της ελληνικής αντιπροσωπείας και κοστίζει από 72.751 ευρώ. Και όσοι λίγοι σκέπτεστε να την παραγγείλετε αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι πως θα την έχετε με το κλειδί στο χέρι σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα. Ναι, έτσι έχουν τα πράγματα για την Μ2, από ότι φαίνεται η μικρότερη δεν έχει μόνο την χάρη, αλλά και την μεγαλύτερη ζήτηση…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button