BLOGΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Τι σημαίνει το Brexit για την βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία; [blog]

car brexit (9)

Η έξοδος της Αγγλίας από την Ευρωζώνη και το ευρώ θα έχει σημαντικές επιπτώσεις και στην εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία…

car brexit (5)Περίπου 800.000 άνθρωποι στην Βρετανία εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με όσα εργοστάσια υπάρχουν εκεί και δεν μιλάμε μόνο για τα εγγλέζικα, αλλά και για αυτά που ανήκουν σε εξωγενείς κατασκευαστές. Όπως είναι η Honda ή η Nissan με τον Carlos Ghosn (τον μαέστρο της συμμαχίας Renault-Nissan) να έχει νωρίτερα σχολιάσει πως η παραγωγή στο Sunderland θα επανεξεταστεί ενδελεχώς. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμαίνονται και ανάλογες αντιδράσεις από τις Honda, Toyota, Ford, General Motors, VW Group, Jaguar και Land Rover, αφού προβλέπουν ένα ασταθές επιχειρησιακά περιβάλλον.

car brexit (1)Το 2015 η παραγωγή αυτοκινήτων στην Βρετανία χτύπησε «κόκκινο» φτάνοντας τα 1,5 εκ. οχήματα εκ των οποίων το 57% ήταν εξαγώγιμα προς τις χώρες της Ε.Ε. Εδώ το όφελος υπήρχε στην μηδενική φορολογική επιβάρυνση λόγω της ευρωζώνης και για αυτό οι μεγάλες μη ευρωπαϊκές εταιρίες (KIA-Hyundai, Nissan, Toyota, Suzuki κ.α.) έχουν γραμμές παραγωγής σε ευρωπαϊκό έδαφος (αυτός ήταν και ένας λόγος που εταιρίες όπως π.χ. η Daihatsu ήταν μη ανταγωνιστικές στην Ευρώπη και για αυτό αποχώρησαν).

car brexit (6)Πλέον, κατασκευαστές όπως η Toyota που κατασκευάζει στην Βρετανία αυτοκίνητα εδώ και μισό αιώνα ή η Nissan που απασχολεί 8.000 άτομα με ετήσια παραγωγή στα 475.000 οχήματα ετησίως, ίσως να κρίνουν ασύμφορα τα εργοστάσια και να τα περιορίσουν ή ακόμη και να τα μεταφέρουν σε άλλες χώρες εντός Ε.Ε. Βέβαια, κανείς δεν ξέρει πως θα διαμορφωθούν τα πράγματα με το μέλλον της Ευρωζώνης, αλλά ακόμη και ο Andy Palmer (ο CEO της Aston Martin) έχει εκφράσει την αρνητική προοπτική για 1.800 άτομα που απασχολούνται από την φίρμα επί βρετανικού εδάφους…

car brexit (7)Τουλάχιστον αυτά ισχύουν για όσο υπάρχει η Ευρωζώνη, διότι αν ακολουθήσει μία ακόμη έξοδος υπάρχει περίπτωση το ντόμινο να ξεκινήσει με ανεξέλεγκτους ρυθμούς. Εσείς, τι λέτε, τα πράγματα θα είναι χειρότερα ή καλύτερα για την Βρετανία εκτός Ευρωζώνης, δεδομένου πως δεν μιλάμε για μία ανίσχυρη πολιτικό-οικονομικά χώρα όπως έχει καταντήσει η δική μας;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!