ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo XC90 D5 AWD [test drive]

Volvo XC90 D5 elafonissos 2016 (15)

Καλοκαιράκι και μάλλον ο ιδανικός τρόπος για να αποδράσουμε/δοκιμάσουμε ένα μεγάλο SUV δεν είναι άλλος από το να γράψουμε πολλά χιλιόμετρα…

Volvo XC90 D5 elafonissos 2016 (5)Τα τυχερά του επαγγέλματος; Μπορείτε να το πείτε έτσι μιας και τις ολιγοήμερες διακοπές μας είχαμε την ευκαιρία να τις συνδυάσουμε με το Volvo XC90. Και από την στιγμή που οι διακοπές με το πλοίο στοιχίζουν σε μερικές περιπτώσεις περισσότερο ακόμη και από την διαμονή, είπαμε να επιλέξουμε ένα large SUV, με τεράστιους χώρους και έναν οικονομικό ντίζελ. Βλέπετε, ακόμη και αν αποφύγουμε τα ακτοπλοϊκά έχουμε να αντιμετωπίσουμε το κόστος των διοδίων και φυσικά του καυσίμου.

Για αυτό το λόγο η ντίζελ έκδοση D5 ήταν μονόδρομος αν και αρχικά θα ήθελα το T6. Παρά ταύτα μάλλον διαψεύστηκα αφού ο δίλιτρος  ντίζελ πήρε άριστα μετά από περίπου 900 χιλιόμετρα που διανύσαμε από την πρωτεύουσα στο ησυχαστήριο του Γέρακα Λακωνίας και από εκεί στην μαγευτική Ελαφόνησο με τα κρυστάλλινα νερά. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις για τον όγκο του αυτοκινήτου, καθώς και καλή κατανάλωση καυσίμου η οποία στο ταξίδι κυμάνθηκε στα 7,5-8 λίτρα/100 χλμ. με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό (στην πόλη ανεβαίνει κοντά στο 10άρικο).

Volvo XC90 D5 elafonissos 2016 (20)Σύμμαχος του μοτέρ είναι το αυτόματο κιβώτιο με τις 8 σχέσεις που αλλάζει ομαλά και γρήγορα τις σχέσεις ανάλογα με το πρόγραμμα που επιλέγει ο οδηγός από το κυλιόμενο διακόπτη του Drive Mode. Η αλήθεια είναι πως για λόγους οικονομίας προτιμήσαμε να κινηθούμε με το Eco, όπου η απόκριση του γκαζιού είναι πιο χαλαρή για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Πάντως, το κιβώτιο είναι πολύ καλό στην λειτουργία του, σβέλτο στις αλλαγές του και ταιριάζει γάντι με τον ήσυχο πετρελαιοκινητήρα που στον ανοιχτό δρόμο «στροφάρει» στις 2.200 σ.α.λ. με 8η και 130 χλμ./ώρα.

Αν και το XC90 έχει ένα έντονο κυβιστικό μοτίβο που τονίζεται ακόμη περισσότερο από την εμφατική μάσκα, στις υψηλές ταχύτητες δεν υπάρχουν αεροδυναμικοί θόρυβοι που να ενοχλούν. Τουναντίον, η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία με το εσωτερικό να αγνοεί την ύπαρξη του ντίζελ κινητήρα. Το μόνα παράπονα που είχε να πει η φαμίλια ήταν τα πολλά ντεσιμπέλ. Όχι από το αυτοκίνητο, αλλά από το ασύλληπτο σε πιστότητα ήχου σύνολο της Bowers&Wilkins (της γνωστής για τα ηχεία της B&W) που πέρα από την κρυστάλλινη διαύγεια ήχου δεν μπουκώνει ακόμη και στο τέρμα της έντασης του. Πραγματικά, αξίζει τα χρήματα του, όταν φυσικά έχεις να καταβάλεις το ποσό των 5.000+ ευρώ (ε, τι να κάνουμε, τα καλά κοστίζουν…).

photos: nmarinopoulos

Το εντυπωσιακό με το XC90 είναι το πόσο ευκολοδήγητο είναι ενώ θα ήταν παράλειψη να μην σημειώσω την σχετικά μικρή -για τα πρώην δεδομένα των Σουηδών- και βολική στεφάνη του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού με μεταβλητή υποβοήθηση. Το οποίο έχει θετική αίσθηση, τα φρένα είναι πολύ δυνατά, ενώ η ανάρτηση φιλτράρει παραπάνω από αποτελεσματικά τις κακουχίες του οδοστρώματος παρά τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα με τις 20άρες ζάντες.

Στην 7-θέσια έκδοση της δοκιμής μας την βέλτιστη πρόσφυση εξασφάλιζε η τετρακίνηση με Haldex τελευταίας γενιάς (και τα ηλεκτρονικά υποβοήθησης όπως το hill-descent), οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές για ένα SUV των περίπου δύο τόνων, ενώ θα ήθελα κάτι θα ήταν λίγο καλύτερη απόσβεση από το μπροστινό υποπλαίσιο της ανάρτησης. Η πίσω διάταξη με το εγκάρσιο στοιχείο με φύλλα σούστας από φάϊμπεργκλας, λειτουργεί αποτελεσματικά και μόνο στα πολύ δύσκολα σημεία θα αντιδράσει κάπως απότομα (όπως είπαμε οι όμορφες 20άρες -για ζάντες μιλάμε- δεν είναι και ότι καλύτερο για το ελληνικό ανάγλυφο).

Volvo XC90 D5 elafonissos 2016 (19)Η γοτθική άποψη του αμαξώματος συνάδει με την μινιμάλ του ποιοτικού εσωτερικού που δεν επιδέχεται κριτικής σε θέματα συναρμογής και φινιρίσματος. Η παραμικρή λεπτομέρεια δείχνει να έχει μελετηθεί, από το λεβιεδάκι των ταχυτήτων έως το ιδιαίτερο διακόπτη εκκίνησης. Το ταμπλό του XC90 είναι πρότυπο εργονομίας με την αλά tablet οθόνη αφής 12,3’’ να είναι γρήγορη και άμεση σε ανταπόκριση και την πλοήγησή της να θυμίζει smartphone. Από την touch-screen ρυθμίζονται σχεδόν τα πάντα (κλιματισμός, ηχοσύστημα, πλοήγηση, προγράμματα λειτουργίας και ρυθμίσεις αυτοκινήτου, σύστημα πολυμέσων), ενώ ο πίνακας οργάνων είναι φουλ ψηφιακός και πολυθεματικός.

Το XC90 μας αρέσει και μάλιστα πολύ αφού αποτελεί και μία εναλλακτική στον γερμανικό ανταγωνισμό που ανέκαθεν κυριαρχούσε στα big-premium SUV. Διαθέτει ισχυρή σχεδιαστική ταυτότητα, έχει έναν δυνατό και οικονομικό κινητήρα, άψογη ποιότητα κατασκευής, ισορροπημένο set-up και τεράστιους χώρους που στην 5-θέσια διάταξη το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 692 λίτρα (314 λίτρα στην 7-θέσια). Φυσικά, οι καιροί επιτρέπουν σε ελάχιστους να έχουν στο γκαράζ τους ένα αυτοκίνητο που κοστίζει από 68.780€ (στην D5 της δοκιμής μας), αλλά για όσους τα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα αυτό συστήνεται ανεπιφύλακτα…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Παρακάτω θα βρείτε τα τεχνικά χαρακτηριστικά καθώς και ένα άλμπουμ με φωτογραφίες από άλλες εκδόσεις του Volvo XC90!

Volvo XC90 D5 AWD 7-θ – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 165 kW (224 PS) / 4.250 rpm
Ροπή 470 Nm (47,9 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία common rail, υπερτροφοδότηση VNΤ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,8 sec
Τελική ταχύτητα 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,8 / 5,8 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 70 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 823 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 152 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero Rosso, 235/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.950 x 2.008 x 1.775 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.669 / 1.671 mm
Μεταξόνιο 2.984 mm
Χώρος αποσκευών 310-671-1899 lt
Απόβαρο 2.030 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 68.780€

photos: gkaragiorgakis

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button