ΔΟΚΙΜΕΣ

Peugeot 208 BlueHDi 100 [on the road]

Peugeot 208 BlueHDi Gerakas 2016 (2)

Κατηφορίζουμε προς την Μονεμβασιά με το πιο… ισορροπημένο Peugeot 208 που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά…

Το 208 (και οι πρόγονοί του) ήταν πάντα ένα από τα αγαπημένα γαλλικά μοντέλα στην Ελλάδα. Με στιλ που ξεχωρίζει, καλούς κινητήρες, εξαιρετική ποιότητα κύλισης κ.ά. πάντα κέρδιζε μια θέση στην καρδιά αλλά και στο γκαράζ πολλών Ελλήνων. Σήμερα, με δεδομένες τις αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και με τις ανορθόδοξες λύσεις που απαιτεί η οικονομική κρίση, καλείται να παίξει και το ρόλο του μικρού οικογενειακού. Αυτό κάναμε κι εμείς! Φορτώσαμε ολόκληρη την τετραμελή οικογένεια, αποσκευές που επαρκούν για μια μικρή… μετανάστευση και ξεκινήσαμε για τριήμερο σε ένα από τα ομορφότερα σημεία της Πελοποννήσου.

Η εμπειρία μας με το 208 ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο, καθώς δέχτηκε με χαρά να φιλοξενήσει στα 285 lt του τις υπεράριθμες αποσκευές μας. Μεταξύ μας, λίγα μοντέλα αυτής της κατηγορίας έχουν τόσο μεγάλο χώρο αποσκευών. Στο πίσω κάθισμα μπήκαν τα παιδικά καθίσματα. Αν οι πίσω επιβάτες ήταν ενήλικοι, θα έπρεπε να συμβιβαστούν με το γεγονός ότι βρίσκονται σε ένα αυτοκίνητο πόλης με μέτριους χώρους. Οπότε, ναι, μπορείς να πας οικογενειακές διακοπές με το 208, αλλά μόνο αν τα παιδιά είναι μικρά.

Ξεκινώντας το ταξίδι, δεν μπορείς παρά να δώσεις τα εύσημα στους Γάλλους μηχανικούς για τη δουλειά που έχουν κάνει στην ανάρτηση και στην ηχομόνωση. Κινούμασταν στην εθνική οδό με 120-130 km/h και είχαμε την γνώριμη ποιοτική αίσθηση πως όλα είναι υπό έλεγχο. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ανάρτηση που φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου και ηχομόνωση που αφήνει έξω κάθε ανεπιθύμητο θόρυβο. Αυτά είναι σημαντικά πράγματα στο ταξίδι, γιατί εξασφαλίζουν την ηρεμία που χρειάζεσαι ώστε να επικεντρωθείς στα βασικά, δηλαδή στην ασφαλή οδήγηση.

Στο ύψος της Τρίπολης αποφασίζω να αγνοήσω τις οδηγίες του συστήματος πλοήγησης (από το smartphone μου. Το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν είχε GPS) και να συνεχίσω ευθεία ώστε να βγω αργότερα στην έξοδο για το νέο δρόμο Τρίπολης-Σπάρτης. Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο με καλή ποιότητα ασφάλτου, δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αρκετές καμπές με σωστή κλίση. Χωρίς καθόλου κίνηση, το ένστικτο του παλιού δοκιμαστή οδήγησε το δεξί μου πόδι να ασκήσει περισσότερη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού.

photos: nmarinopoulos

Ο κινητήρας των 1,6 lt αποδίδει 100 PS στις 3750 rpm. Περίπου 2000 rpm χαμηλότερα η ροπή φθάνει στη μέγιστη τιμή της (254 Nm). Αυτό που εισπράττεις όταν οδηγείς το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πως από τις πολύ χαμηλές στροφές το μοτέρ δείχνει την προθυμία του. Ανεβάζει ήρεμα και σταδιακά μέχρι περίπου τις 4500 rpm όπου δεν έχεις λόγο να μην αλλάξεις σχέση στο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Ακόμη και τόσο φορτωμένο όσο το είχαμε εμείς, το 208 1.6 BlueHDi 100 όχι μόνο δε δυσανασχετούσε, αλλά κατάφερνε να κινείται σβέλτα. Λίγο μετά την Σπάρτη, όπου ο δρόμος είναι άθλιος (κλασσικός ελληνικός επαρχιακός) εκτιμήσαμε ιδιαίτερα αυτήν την σπιρτάδα στις λίγες ευκαιρίες που είχαμε για να προσπεράσουμε τα φορτηγά που βρίσκονταν στον δρόμο μας. Το μικρό τιμονάκι καταφέρνει να σου δώσει την σπορ αίσθηση που ήθελαν να πετύχουν οι Γάλλοι, αλλά κυρίως είναι ακριβές και γρήγορο. Ο επιλογέας των ταχυτήτων υστερεί λίγο σε ακρίβεια, αλλά αυτό το καταλαβαίνεις μόνο στις πολύ γρήγορες αλλαγές.

Περνώντας τους Μολάους, πλησιάζουμε στη Μονεμβασιά (ή Μονεμβάσια όπως τη λένε οι ντόπιοι ή Μονεμβασία όπως την γράφουν οι ταμπέλες). Το δωμάτιο που είχαμε κλείσει ήταν λίγα χιλιόμετρα έξω, στο υπέροχο γραφικό λιμάνι του Γέρακα, με τους χαλαρούς ρυθμούς και το καλό και φρέσκο φαγητό. Το λιμάνι βρίσκεται στην είσοδο μιας λιμνοθάλασσας και γι’ αυτό μπορείς να κάνεις μπάνιο μόνο στην άκρη του λιμανιού. Πιο πίσω τα νερά είναι ρηχά και στάσιμα. Δε μυρίζουν όμως, καθώς οι κάτοικοι και οι επισκέπτες φροντίζουν να μη μολύνουν αυτόν το μικρό «κρυφό» παράδεισο.

Ρωτώντας ποια είναι η καλύτερη παραλία της περιοχής, όλοι οι ντόπιοι συμφωνούν: «Η Βλυχάδα, που βρίσκεται κοντά στο χωριό Ρειχιά». Ο δρόμος για την παραλία είναι δύσκολος. Στενός, με πολλές στροφές και αρκετές φουρκέτες, καθώς η μορφολογία του Ζάρακα, όπως ονομάζεται η ευρύτερη περιοχή, σε αναγκάζει να ανέβεις και να κατέβεις πολλούς λόφους και βουνά. Το 208 φυσικά δεν έχει κανένα πρόβλημα. Η ροπή σε βοηθά στην ανηφόρα, τα φρένα σε γεμίζουν εμπιστοσύνη στην κατηφόρα και οι περιορισμένες κλίσεις στις στροφές εξασφαλίσουν ότι τα παιδιά (μάλλον) δε θα ζαλιστούν.

Φτάνοντας στη Βλυχάδα, διαπιστώνεις γιατί όλοι προτιμούν αυτήν την παραλία. Ζωγραφίστε στο μυαλό σας αυτήν την εικόνα: ένας κόλπος με ήρεμα γαλαζοπράσινα νερά, μεγάλες λευκές πέτρες και στο πλάι απόκρημνα βράχια που εισβάλουν στη θάλασσα σαν προστατευτικές πύλες του κόλπου. Ο ελάχιστος κόσμος (αρχές Ιουλίου), η μικρή καντίνα με τα βασικά σε απόλυτα λογικές τιμές και η απουσία σήματος κινητής τηλεφωνίας εξασφαλίζουν πως τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά :-).

Οι υπόλοιπες δύο ημέρες περνούν με χαλαρές βόλτες σε παραλίες και φυσικά στο κάστρο της Μονεμβασιάς, ένα από τα πιο γραφικά σημεία στην Ελλάδα. Έχοντας εξοικειωθεί εύκολα με το σύστημα infotainment του 208, το smartphone έχει γίνει το κέντρο της ψυχαγωγίας παίζοντας καλή μουσική από το Spotify απευθείας στα ηχεία του αυτοκινήτου. Για να είμαι ειλικρινής, βλέποντας τη χορταστικά μεγάλη οθόνη αφής του 208 έκανα τις εξής σκέψεις: δεν είναι κρίμα που ακόμη και σήμερα το σύστημα πλοήγησης δεν αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό σε ΟΛΑ τα αυτοκίνητα; Δεν θα έπρεπε ΟΛΑ τα νέα μοντέλα να έχουν ενσωματωμένο 4G modem που θα σου παρέχει ασύρματη πρόσβαση στο internet όπου κι αν βρεθείς; Αυτά είναι χαρακτηριστικά που συναντάς σε ένα smartphone των 80 ευρώ, αλλά όχι σε ένα αυτοκίνητο των 15.000+ ευρώ…
Λ
ίγο πριν πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής παρατήρησα κάτι εκπληκτικό στο 208 1.6 BlueHDi 100: η μέση κατανάλωση (από την Αθήνα μέχρι και εκείνη τη μέρα) ήταν μόλις 4,7 lt/100 km! Εντάξει, το μίγμα της διαδρομής δεν περιλάμβανε καθόλου αστικές μετακινήσεις, όμως και πάλι αυτή η τιμή ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Και με έβαλε στη διαδικασία να την ρίξω ακόμη περισσότερο, εφόσον μάλιστα κανείς δεν βιάζεται όταν επιστρέφει από διακοπές :-). Φτάνοντας στην Αθήνα το trip computer έγραφε 4,5 lt/100 km, 817 km κι άλλα 50 περίπου εναπομείναντα χιλιόμετρα, με ένα ρεζερβουάρ!

Αν και θεωρητικά δεν ανήκουμε στο target group του 208, οφείλουμε να παραδεχτούμε πως κάλυψε απρόσμενα καλά τις οικογενειακές μας μίνι διακοπές. Μπορεί το κόστος της συγκεκριμένης έκδοσης να μην είναι ιδιαίτερα χαμηλό (16.760 ευρώ με προσφορά από την Peugeot), όμως είναι ένα αυτοκίνητο που θα αποζημιώσει και με το παραπάνω όσους το επιλέξουν. Και δεν είπαμε κουβέντα για την όμορφη εσωτερική και εξωτερική του σχεδίαση…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button