ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Avensis 1.6 D-4D [test drive]

Toyota Avensis D4-D 1600 Diesel caroto test drive 2016 (5)

Αποκτώντας ένα πιο μοντέρνο παρουσιαστικό, περισσότερα ηλεκτρονικά και, για πρώτη φορά ένα κινητήρα diesel στα 1,6 λίτρα, το νέο Avensis αναβαθμίζει τη θέση του στη μεσαία κατηγορία.

Αν υπάρχει μία μεγάλη αλλαγή στη φιλοσοφία της τελευταίας γενιάς του Avensis, αυτή έχει να κάνει με την εξωτερική εμφάνιση. Το άλλοτε συντηρητικό σχήμα του έχει πλέον μετουσιωθεί σε ένα μοντέρνο, δυναμικό παρουσιαστικό, προσεγγίζοντας έτσι ένα σαφώς πιο νεανικό κοινό ή, καλύτερα, ένα κοινό που δεν κοιτά μόνο τους χώρους και την άνεση. Και αυτό είναι μόνο η αρχή.

Η συνέχεια εκτυλίσσεται στο εσωτερικό, που διατηρεί όλη την πρακτικότητα και την ευρυχωρία των προηγούμενων γενιών, αναβαθμίζοντας όμως την αίσθηση που προσφέρει, μέσω του σχεδιασμού και των χρησιμοποιούμενων υλικών. Το ταμπλό διαθέτει πλέον προσωπικότητα, το τιμόνι κερδίζει τις εντυπώσεις με την πληθώρα των χειριστηρίων και την εργονομία του, ενώ η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών έρχεται να συμπληρώσει, σαν κερασάκι, την όλη εικόνα. Αναβαθμισμένο και στα ηλεκτρονικά του, το Avensis προσφέρεται πλέον με στάνταρ το Toyota Safety Sense που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης, προειδοποίηση έκτακτου φρεναρίσματος και αυτόματη λειτουργία των προβολέων.

Αφήνοντας κατά μέρος τα του εσωτερικού, ιδιαίτερης μνείας χρήζει και ο νέος κινητήρας των 1,6 λίτρων, που βρίσκεται κάτω από το καπό. Μέχρι τώρα στη γκάμα του Avensis δεν υπήρχαν πετρελαιοκινητήρες κάτω από τα 2.0 λίτρα, γεγονός που δυσκόλευε τα πράγματα για την ελληνική πραγματικότητα. Το νέο αυτό σύνολο δεν διακρίνεται για την ισχύ του, παρόλα αυτά όμως δείχνει ικανό να κινήσει αξιοπρεπώς τα περίπου 1.500 κιλά του αυτοκινήτου.

photos: nmarinopoulos

Προερχόμενο από τη BMW, διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία, με σχεδόν μηδενικούς κραδασμούς και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Τη ροπή του τη βγάζει από χαμηλά, βοηθώντας έτσι στα συνεχή σταμάτα/ ξεκίνα και στην κίνηση της πόλης. Αντίστοιχα, η ισχύς του ανεβαίνει γραμμικά και δεν κρεμάει ιδιαίτερα στο ανώτερο τμήμα των στροφών. Όσο για το δυνατό του σημείο, είναι πιθανά η κατανάλωση, μιας που δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια για να δει κανείς τιμές κάτω από τα 7 λίτρα/ 100 χλμ. Για το τελευταίο βοηθάει και το καλό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων.

Σε ο,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά, το Avensis διατηρεί το «οικογενειακό» του προφίλ, δίνοντας έμφαση στην άνεση. Οι αναρτήσεις δείχνουν να διαχειρίζονται με επιτυχία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, φιλτράροντας τις περισσότερες από αυτές. Με τη σειρά του, το σύστημα διεύθυνσης έχει κερδίσει κάτι σε αίσθηση, ενώ παραμένει όσο άμεσο χρειάζεται στις εντολές του οδηγού. Τα φρένα κρίνονται καλά σε αίσθηση και απόδοση. Τέλος, οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε λογικά επίπεδα, δίνοντας έτσι μία αίσθηση ασφάλειας σε όποιον επιλέξει να κινηθεί με ρυθμούς γρηγορότερους του φυσιολογικού.

Εν κατακλείδι, το νέο Avensis δείχνει αναβαθμισμένο στα σημεία και, το κυριότερο, πιο μοντέρνο και δυναμικό στην όψη, κάτι που προδιαθέτει θετικά από την πρώτη κιόλας επαφή. Ο κινητήρας των 1.6 λίτρων, αν και δεν εντυπωσιάζει με τις τιμές ισχύος και ροπής του, καταφέρνει τελικά να κινήσει αξιοπρεπώς το όλο σύνολο. Προσφέροντας άνεση, χώρους για 5 άτομα, λογική κατανάλωση και -για να μην ξεχνιόμαστε- εγγύηση 6 ετών, η εν λόγω έκδοση αποτελεί αναμφίβολα μια ενδιαφέρουσα επιλογή για τη μεσαία κατηγορία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων TOYOTA

TOYOTA avensis 1.6 D-4D – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 78,0 x 83,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 82 kW (112 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 270 Nm (27,5 kgm) / 1.750-2.250 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμη τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4 sec
Τελική ταχύτητα 185 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 4,2 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 882 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 131 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Διπλά ψαλίδια
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 205/60 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.750 x 1.810 x 1.480 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.560/1.560 mm
Μεταξόνιο 2.700 mm
Χώρος αποσκευών 509 lt
Απόβαρο 1.460 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.995€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!