BMW 330e [test drive]

BMW 330e caroto test drive 2016 (1)

Τι θα λέγατε για ένα fun to drive μοντέλο, με 252 ίππους ισχύος αλλά μόλις 1,8 λίτρα κατανάλωση στα 100 χλμ.; Το μέλλον είναι πλέον εδώ, αρκεί να μπείτε στην πρίζα!

Ας ξεκινήσουμε με μία διαπίστωση, πως τα επόμενα χρόνια θα πολλαπλασιαστούν οι υβριδικές προτάσεις, σε κάθε κατηγορία. Οι ολοένα και αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων που θεσπίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, οδηγεί τους κατασκευαστές στην αναζήτηση εναλλακτικών πηγών ισχύος, πέραν των συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης. Έτσι, τόσο τα αυτοκίνητα πόλης, όσο και μεγαλύτερες προτάσεις, θα αρχίσουν να χρησιμοποιούν plug-in υβριδικά συστήματα, όπως έχει ήδη αρχίσει, δειλά, να διαφαίνεται.

Μία γεύση από αυτό ακριβώς το μέλλον, στη μεσαία κατηγορία, έρχεται να προσφέρει σήμερα η BMWμε την 330e. Πρόκειται για μία έκδοση που φτιάχτηκε με γνώμονα την οικονομία στη χρήση, χωρίς όμως αυτό να επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις και το δυναμικό ταμπεραμέντο της. Αντιθέτως, με 252 ίππους στον πίσω άξονα, οι δυνατότητές της είναι ακριβώς αυτές που θα περίμενε κανείς από μία σπορτίφ, premium πρόταση των Βαυαρών.

Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, το μόνο που μαρτυρά την ιδιαιτερότητά της 330e είναι τα διακριτικά λογότυπα και, φυσικά, το έξτρα καπάκι μπροστά από την πόρτα του οδηγού, για την ηλεκτρική φόρτιση. Αντίστοιχα και εντός ξεχωρίζει το κουμπί eDrive, στη βάση του επιλογέα, που προσφέρει 3 διαφορετικές διαμορφώσεις, autoeDRIVE, Max eDrive και Save, που μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάλογα με το ποσοστό φόρτισης των συσσωρευτών και το πόσο θέλει να χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα.

photos: nmarinopoulos

Κατά τα άλλα, όποιος καθίσει πίσω από το τιμόνι, θα εκτιμήσει το πολύ καλό σε στήριξη αλλά λίγο σκληρό κάθισμα, τη στεφάνη με το σωστό πάχος και διάμετρο, όπως και την εργονομία του εσωτερικού, που διευκολύνει την καθημερινότητα, καθώς και τη διαχείριση όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και ασφάλειας του αυτοκινήτου.

Όπως σε όλα τα υβριδικά οχήματα, έτσι και εδώ, με το πάτημα του μπουτόν εκκίνησης δεν ενεργοποιείται άμεσα ο βενζινοκινητήρας αλλά μόνο ο ηλεκτροκινητήρας. Μία πλήρης φόρτιση του τελευταίου από οικιακό δίκτυο απαιτεί ρεαλιστικά τουλάχιστον 5-7 ώρες στην πρίζα και προσφέρει πρακτικά εμβέλεια 20-25 χλμ. (35 στα χαρτιά). Το καλό είναι ότι οι 88 συνολικά ίπποι της ισχύος του αποδεικνύονται αρκετοί για να κινήσουν ικανοποιητικά τα 1.660 κιλά του αυτοκινήτου, σε συνθήκες πόλης. Ακόμα και σε μία πιο έντονη επιτάχυνση δεν χρειάζεται να επέμβει ο βενζινοκινητήρας, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας, με την οικονομία που αυτή συνεπάγεται.

Εάν βέβαια ο οδηγός πατήσει πιο βαθιά το γκάζι, άμεσα θα μπει και ο άλλος κινητήρας στο παιχνίδι, προσφέροντας επιπλέον 184 ίππους. Με το 0-100 στα 6,1 δλ. και την τελική στα 225 χλμ./ώρα, η 330e αποδεικνύεται ιδιαίτερα σβέλτη, παντού. Οι επιταχύνσεις τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει είναι πολύ καλές, ενώ αρωγός στην όλη υποδειγματική λειτουργία είναι και το οκτάρι κιβώτιο, που εξασφαλίζει ομαλές και γρήγορες αλλαγές, είτε στην αυτόματη διαμόρφωση, είτε στη σπορ, ή αλλάζοντας σειριακά ταχύτητες μέσω των paddles. Ο υβριδικός αυτός συνδυασμός του συστήματος μετάδοσης διατηρεί μία ομαλή λειτουργία σε όλο το φάσμα λειτουργίας, χαμηλή ηχητική υπογραφή και μία κατανάλωση που μπορεί να είναι από μηδενική, αν ο οδηγός είναι συνεπής με την ηλεκτρική φόρτιση, μέχρι περίπου τα 7,4 λίτρα/100 χλμ. αν μιλάμε για άδειο συσσωρευτή και χρήση αμιγώς του βενζινοκινητήρα.

Ασχέτως των υβριδικών modes λειτουργίας, η 330e δεν παύει να διαθέτει 4 διαφορετικά modes οδήγησης (Sport plus, Sport, Comfort και EcoPlus) τα οποία αλλάζουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου κατά το δοκούν. Πολιτισμένη, με καλή ποιότητα κύλισης και γενικά ποιοτικά χαρακτηριστικά από τη μία, σπορτίφ, με σφιχτές, καλορυθμισμένες αναρτήσεις, άμεσο τιμόνι και αρκετή αίσθηση και πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού, από την άλλη. Οι 19ρηδες τροχοί με τα Potenza S001 προσφέρουν άφθονη πρόσφυση, περνάνε όμως πιο εύκολα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό. Όσο για τα φρένα, σε καμία περίπτωση, ακόμα και μετά από έντονο φρενάρισμα, από μεγάλη ταχύτητα, δεν δείχνουν να πτοούνται.

Εν κατακλείδι, η 330e καταφέρνει να συγκεράσει κάτι από το χαρακτήρα των ισχυρότερων εκδόσεων της σειράς 3, με τη φιλικότητα και την οικονομία στη χρήση που προσφέρει ένα plug-in υβριδικό. Και αυτό από μόνο του είναι αρκετά σημαντικό για να παραγνωρίσει κανείς το σχετικά τσουχτερό αντίτιμο που ζητάει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW 330e – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι διαμήκως τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 5.000 – 6.500 rpm
Ροπή 290 Nm (29,5 kgm) / 1.350 – 4.250 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 65 kW, Ροπή: 250 Nm
Μπαταρίες Νικελίου-μετάλλου υδριδίου, Χωρητικότητα: 7,6 kWh
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μεικτή διάταξη 252 PS (σ.σ. η συνδυασμένη ροπή αγγίζει τα 420 Nm)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,1 sec
Τελική ταχύτητα 225 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,1 / 1,9 / 3,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 561 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 44 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Potenza S001, 255/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.633 x 1.811 x 1.429 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.543/1.583 mm
Μεταξόνιο 2.810 mm
Χώρος αποσκευών 509 lt
Απόβαρο 1.660 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 47.532€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close