ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Νερό αντί βενζίνης: Η καινοτομία της Bosch μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 13%

Η Bosch είναι η πρώτη και η μόνη εταιρεία που λανσάρει το σύστημα ψεκασμού νερού – Έξτρα μπόνους: το νερό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και μπορεί να αυξήσει την ισχύ του κινητήρα. Δείτε πως λειτουργεί το νέο σύστημα ψεκασμού:

infographic-water_injectionΕίναι γεγονός ότι ακόμη και οι πιο εξελιγμένοι κινητήρες βενζίνης χάνουν περίπου το ένα πέμπτο των καυσίμων τους. Ιδιαίτερα σε υψηλές ταχύτητες, ένα μέρος της βενζίνης χρησιμοποιείται για την ψύξη του κινητήρα αντί για την λειτουργία της κίνησης. Με το νέο σύστημα ψεκασμού νερού, η Bosch δείχνει ότι μπορεί να «ρίξει» την κατανάλωση καυσίμου των μοτέρ. Ακόμη και σε συνθήκες ταξιδιού ή γρήγορης οδήγησης, η νέα τεχνολογία που λανσάρει η Bosch καθιστά δυνατή τη μείωση των ρύπων κατά 4% και τη κατανάλωση καυσίμων έως 13%. Η οικονομία καυσίμου που προσφέρει αυτή η τεχνολογία της Bosch επιτυγχάνεται κυρίως σε κινητήρες τρικύλινδρους και τετρακύλινδρους. Με άλλα λόγια κινητήρες μεσαίας κατηγορίας αυτοκινήτων.

Αύξηση της ισχύος του κινητήρα

bosch-wassereinspritzungΗ καινοτομία της Bosch δεν περιορίζεται μόνο στον τομέα της οικονομίας καυσίμου. Μπορεί ακόμα να βελτιώσει τη λειτουργία του κινητήρα. “Ο ψεκασμός του νερού μπορεί να προσφέρει μία επιπλέον ώθηση σε κάθε υπερτροφοδοτούμενο  κινητήρα” αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος της Bosch. Με διαφοροποίηση του σημείου έναρξης ψεκασμού καυσίμου, ο κινητήρας λειτουργεί ακόμα πιο αποτελεσματικά. Σε αυτή την βάση οι μηχανολόγοι μπορούν να προσδώσουν πρόσθετη ισχύ σε ένα κινητήρα, ακόμα και σε σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Η βάση αυτής της καινοτόμου τεχνολογίας του κινητήρα στηρίζεται σε ένα απλό γεγονός: ένας κινητήρας δεν πρέπει να υπερθερμανθεί. Για να αποφευχθεί η υπερθέρμανση ψεκάζεται μία πρόσθετη ποσότητα καυσίμου. Το καύσιμο εξατμίζεται μειώνοντας την θερμοκρασία του κινητήρα και των εξαρτημάτων του. Με την χρήση ψεκασμού νερού, οι μηχανολόγοι της Bosch εκμεταλλεύονται αυτή την φυσική αρχή. Πριν γίνει ανάφλεξη του καυσίμου, ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής μία ποσότητα νερού σε μορφή ατμού. Με την υψηλή θερμοκρασία των ατμών  του νερού επιτυγχάνεται αποτελεσματική ψύξη.

– Έχει βγει στην παραγωγή η συγκεκριμένη τεχνολογία;

Η BMW M4 GTS είναι το πρώτο όχημα που έχει παραχθεί με τη λειτουργία του καινοτόμου και πρωτοποριακού συστήματος ψεκασμού νερού. Στους εξακύλινδρους κινητήρες του οχήματος, προσφέρει βελτιωμένη απόδοση και κατανάλωση ακόμα και με πλήρες φορτίο. Η Bosch προμηθεύει ανταλλακτικά ψεκασμού νερού για την BMW M4 GTS.

– O ψεκασμός νερού δεν προκαλεί σκουριά στον κινητήρα;

Όχι, καθώς δεν μένει νερό στο θάλαμο καύσης. Το νερό εξατμίζεται πριν γίνει η καύση στον κινητήρα. Όλο το νερό αποβάλλεται στο περιβάλλον, μαζί με την εξάτμιση.

– Πώς επαναγεμίζεται το δοχείου νερού;

Ο ψεκασμός νερού απαιτεί μόνο μια μικρή ποσότητα του νερού, που πρέπει να διατηρείται επί του οχήματος. Κατά μέσο όρο, χρειάζεται γέμισμα κάθε 3.000 χιλιόμετρα. Η ξεχωριστή δεξαμενή νερού πρέπει να συμπληρώνεται με αποσταγμένο νερό.

– Μπορεί το νερό στη δεξαμενή  να παγώσει;

Όταν ο κινητήρας σβήνει, το νερό ρέει πίσω στην δεξαμενή του, όπου μπορεί να παγώσει. Μετά την επανεκκίνηση του κινητήρα, το νερό ζεσταίνεται και πάλι.

– Υπάρχει κάποιος άλλος αντίστοιχος μηχανισμός άμεσου ψεκασμού νερού στο εμπόριο;

Η Bosch είναι η πρώτη εταιρεία που θα προμηθεύει τις αυτοκινητοβιομηχανίες με ανάλογη τεχνολογία ψεκασμού νερού, συνεπώς τα πρώτα εργοστασιακά αυτοκίνητα που θα φέρουν αυτό το σύστημα είναι γεγονός.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Ένα σχόλιο

  1. Γιατί πανηγυρίζει η Bosch;
    Το σύστημα χρησιμοποιείται εδώ και 90 περίπου χρόνια. Για λόγους συντομίας δεν παρατίθεται εδώ όλη η βιβλιογραφία αλλά ένα απλουστευμένο κείμενο.
    Τα συμπεράσματα είναι ποικίλα από αυτήν την εφαρμογή: Ανακούφιση από την επιστροφή σε σωστές λύσεις υπερθέρμανσης υπερσυμπίεσης
    Αισιοδοξία ότι ο μύθος της υπερσυμπίεσης βενζινοκινητήρων θα βρει τις σωστές εφαρμογές του.
    Αισιοδοξία επίσης ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές κινητήρων με υπερσυμπιεστή.
    Μέχρι τώρα η υπερθέρμανση λόγω υπερσυμπίεσης στους βενζινοκινητήρες αντιμετωπίζονταν με διατάξεις EGR και με ψεκασμό επιπλέον καυσίμου χωρίς ουσιαστική παρέμβαση στην απόδοση (και ισχύ του βενζινοκινητήρα) απλά αυξάνοντας την κατανάλωση.

    Boost Cooler History
    Water injection was evaluated scientifically in the 1930’s by H. Ricardo who demonstrated that one can basically double the power output of an engine using water/methanol. The first widespread use was during WWII on supercharged and turbocharged aircraft. In 1942, the German Luftwaffe increased the horsepower of the Focke-Wulf 190D-9 fighter aircraft from 1776HP to 2240HP using 50/50% water/methanol injection.
    The allies soon followed by fitting the P51 Mustang and other high performance aircraft with water/methanol injection. Following the war, the turboprop aircraft industry used water/methanol injection and called it the “automatic power reserve system (APR)” for use in hot or high altitude take off. It surfaced again in the 60’s when GM used a system on the OEM turbo Corvair.
    Ιστορικό ψύξης υπερσυμπίεσης
    Ο ψεκασμός νερού αξιολογήθηκε επιστημονικά στην δεκαετία του 1930 από τον H.Ricardo ο οποίος απέδειξε ότι μπορεί κανείς να διπλασιάσει βασικά την ισχύ εξόδου ενός κινητήρα χρησιμοποιώντας νερό/μεθανόλη. Η πρώτη ευρεία χρήση ήταν κατά τη διάρκεια του β ‘ ΠΑΓΚΟΣΜΊΟΥ πολέμου σε κινητήρες αεροσκαφών υπερτροφοδοτούμενους με στροβιλοσυμπεστή ή υπερσυμπιεστή. Το 1942, η γερμανική Luftwaffe αύξησε την ιπποδύναμη του μαχητικού αεροσκάφους Focke-Wulf 190D-9 από 1776HP σε 2240HP χρησιμοποιώντας 50/50% ψεκασμό νερού/μεθανόλης.
    Οι Σύμμαχοι ακολούθησαν σύντομα στην τοποθέτηση στο P51 Mustang και άλλων αεροσκαφών υψηλής απόδοσης ψεκασμού νερού/μεθανόλης. Μετά τον πόλεμο, η βιομηχανία αεροσκαφών turboprop χρησιμοποίησε ψεκασμό νερού/μεθανόλης και την ονόμασε “αυτόματο σύστημα εφεδρείας ισχύος (APR)” για χρήση σε απογείωση ζεστού ή μεγάλου υψομέτρου. Εμφανίστηκε ξανά στην δεκαετία του ‘ 60 όταν η GM χρησιμοποίησε ένα σύστημα στο OEM turbo Corvair.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!