NEA

Τι θα γίνει με τα τέλη κυκλοφορίας;

teli kykloforias

Οι φήμες δίνουν και παίρνουν γύρω από τα τέλη κυκλοφορίας που μιλούν για επέκταση του συστήματος υπολογισμού με το CO2 και για παλαιότερα μοντέλα…

Με το τωρινό σύστημα μόνο τα οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης από 1/11/2010 φορολογούνται βάσει της εκπομπής CO2. Τώρα, στο ΥΠΟΙΚ εξετάζουν την επέκταση αυτού του συστήματος και για οχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης από 1/1/2007, αλλά αν ισχύσει κάτι τέτοιο θα υπάρξουν μεγάλες ανισορροπίες λόγω μεγάλων διαφορών στην εκπομπή και κατά συνέπεια σημαντικές επιβαρύνσεις.

Όπως ενδεικτικά αναφέρει ρεπορτάζ του cnn.gr, ο κάτοχος ενός Toyota Yaris 1.3 αντί για 135 ευρώ θα πληρώσει 170, ενός Opel Corsa 1.4 θα ανέβει από τα 255 στα 276 ευρώ, κάτι που ισχύει και για τον ιδιοκτήτη ενός VW Golf 1,4 TSI με 122 ίππους -σημειώστε το 122 ίππους, έχει σημασία.

Ο οδηγός ενός Ford Focus 1.6 αντί για 280 ευρώ θα πληρώσει 294, ενός Fiat Panda 1.2 αντί για 135 θα καταβάλει 155, ενός Toyota Auris 1.33 από 135 ευρώ 162. Από την άλλη οι κάτοχοι π.χ. Hyundai i10 1.1 αντί για 135 ευρώ θα πληρώσουν 117, αυτοί μιας BMW 116i από 280 ευρώ 167 και ενός Suzuki Grand Vitara από 690 ευρώ 625.

Μέχρι εδώ, όλα νορμάλ. Ωστόσο, υπάρχουν και περιπτώσεις που βγάζουν μάτια, όπως ο κάτοχος του VW Golf 1.4 TSI των 140 ίππων θα κληθεί να πληρώσει 414 ευρώ (+138 σε σχέση με τον ιδιοκτήτη της έκδοσης των 122 ίππων), μιας Mercedes C180 Kompressor (1.800 κυβικά, 154 άλογα) από 320 ευρώ 506 και μιας μεγαλύτερης Ε200 Kompressor (1.800 κυβικά, 184 ίπποι) ακριβώς τα διπλάσια: από 320 ευρώ 640.

Αυτοί όμως που θα πάθουν πραγματικό σοκ είναι οι κάτοχοι μικρών τετρακίνητων SUV. Ενώ τα τέλη ενός Daihatsu Terios 1.3 και ενός VW Tiguan 1.4 150 PS είναι αυτή τη στιγμή 135 και 255 ευρώ θα εκτοξευθούν στα 514 και 553 ευρώ αντίστοιχα, καθώς οι εκπομπές CO2 τους είναι ιδιαίτερα υψηλές (Terios 185 γραμμάρια το χιλιόμετρο, Tiguan 199). Για το 3θυρο Suzuki Vitara των 1.600 κυβικών τα 280 ευρώ θα γίνουν 625!

Από την άλλη, και σύμφωνα με το imerisia.gr, εξετάζονται νέες κλίμακες υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση του εκπεμπόμενους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα, με αύξηση του ποσού ανά γραμμάριο για τα οχήματα που εκπέμπουν πάνω από ένα όριο (π.χ. πάνω από 150 γραμμάρια).

Τέλος, προβλέπεται μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα μεγάλου κυβισμού και ηλικίας άνω των 15 ετών προκειμένου να δοθεί ουσιαστικό κίνητρο στους ιδιοκτήτες τους που έχουν καταθέσει πινακίδες να τις παραλάβουν εκ νέου. Σε κάθε περίπτωση οι όποιες αλλαγές αναμένεται να ανακοινωθούν προς το τέλος Σεπτεμβρίου και οι τελικές αποφάσεις θα τεθούν και υπόψη των θεσμών.

Πηγή: cnn.gr, imerisia.gr

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!