Mercedes-Benz E 200 [test drive]

Mercedes-Benz E200 caroto test drive 2016 (5)

Εδώ και δεκαετίες η E-Class είναι η πιο εμβληματική σειρά της γερμανικής φίρμας. Για πολλούς και διάφορους λόγους…

Ένας από αυτούς είναι το γεγονός πως το στίγμα της E-Class βρίσκεται αρκετά πιο πάνω, από την μικρότερη και πιο mainstream C-Class, και λίγο πιο κάτω από την ναυαρχίδα, την S-Class. Μάλιστα, στην ολοκαίνουργια γενιά με τον κωδικό W213 επιλέχθηκε να φιγουράρει το ημιαυτόνομο σύστημα πλοήγησης Drive Pilot που διατίθεται και για την χώρα μας, αλλά δεν είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε αφού απουσίαζε από το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Όπως και να ‘χει, η νέα E-Class έχει να επιδείξει ένα πλούσιο τεχνολογικό σασί και όπως πάντα ένα αρχοντικό τρόπο κίνησης.

Ποιο είναι, άλλωστε, το ζητούμενο από μία μεγάλη λιμουζίνα που κοστίζει πάνω από 50 χιλιάρικα; Άνεση… και πάλι άνεση. Και σε αυτό τον τομέα η νέα E-Class παίρνει άριστα, αφού κινείται σα να βρίσκεται πάνω σε… πλάσμα στρώματος, ακόμη και στην απλή έκδοση της δοκιμής μας. Η ανάρτηση (μπροστά 4 συνδέσμων, πίσω πολλαπλοί) είναι αισθητά καλοστημένη αφού όχι μόνο περιορίζει τις κλίσεις του μακριού αμαξώματος στις στροφές, αλλά ισοπεδώνει το μεγαλύτερο ποσοστό των ανωμαλιών με εντυπωσιακό τρόπο. Και για όσους θέλουν ακόμη μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης να πούμε πως με περίπου ενάμιση χιλιάρικο υπάρχει και η ανάρτηση Dynamic Damping Control, με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ (στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε η στάνταρ αλλά χαμηλωμένη κατά 15 χλστ.). Εννοείται πως για την απόλυτη άνεση θα χρειαστεί να καταβάλει κανείς κοντά στα 3.000 ευρώ, ώστε να απολαμβάνει το μαγικό χαλί της αερανάρτησης Air Body Control.

Ακόμη, όμως και με την απλή ανάρτηση το ταξίδι με την E-Class είναι εκπληκτικά ξεκούραστο, πρωτίστως ήσυχο και με κορυφαία ποιότητα κύλισης (άλλωστε ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,26 λέει πολλά και από μόνος του). Μάλιστα, η αρχοντική της κύλισης σε χαλαρώνει σε μεγάλο βαθμό και σε κάνει να νιώθεις πως βρίσκεσαι σε ένα μικρότερο αυτοκίνητο, ενώ η μεταβλητή ακρίβεια του τιμονιού (ανάλογα με την ταχύτητα) και η αποτελεσματικότητα των φρένων είναι υπεράνω κριτικής. Στην E-Class τα πάντα φαίνεται να έχουν επικεντρωθεί γύρω από την άνεση των επιβατών, οπότε μην περιμένετε κάτι πιο σπορ από ένα αυτοκίνητο με καθαρό στιλ λιμουζίνας. Ποιος όμως θα αγόραζε ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να στρίβει στο όριο;

photos: nmarinopoulos

Περνάμε κάτω από το καπό όπου υπάρχει ο γνώριμος από την προηγούμενη γενιά δίλιτρος βενζινοκινητήρας BlueDirect με απόδοση 184 ίππους και 300 Nm. Έχει άμεσο ψεκασμό, είναι φυσικά υπερτροφοδοτούμενος και διακρίνεται για την απόλυτα στρωτή όσο και  ροπάτη λειτουργία του (η μέση ροπή εμφανίζεται από τις 1.200 έως τις 4.000 σ.α.λ.). Αν δεν έχετε ιδιαίτερες απαιτήσεις το μοτέρ αυτό θα σας καλύψει, αφού το ελαφρύτερο σασί ευνοεί τις επιδόσεις, εδώ και με το νέο αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Το 9G-Tronic είναι ότι πρέπει για μία ταξιδιάρικη λιμουζίνα όπως είναι η E-Class και εστιάζει περισσότερο στην βελούδινη αλλαγή των σχέσεων για αυτό και δεν είναι από τα πιο γρήγορα που υπάρχουν. Αυτό ισχύει για τα δύο πιο cool προγράμματα (τα Eco και Comfort), αφού στα Sport και Sport+ τα πράγματα ζωηρεύουν και μαζί και οι αλλαγές των σχέσεων με πιο άμεσο kickdown και απόκριση γκαζιού.

Με απλά λόγια η E200 είναι μία εντυπωσιακά άνετη λιμουζίνα (ακόμη και με την απλή ανάρτηση) δίχως να κάνει παραχωρήσεις στον τομέα των επιδόσεων αφού στο έργο του δίλιτρου κινητήρα συνεπικουρεί και η πυκνή –κυρίως αριθμητικά και όχι από πλευράς σχέσης μετάδοσης- κλιμάκωση του κιβωτίου. Από πλευράς κατανάλωσης αυτή κυμάνθηκε στα περίπου 9 λτ./100 χλμ., αλλά στο ταξίδι με πιο χαλαρό πόδι και στο πρόγραμμα Eco μπορεί να πέσει στα περίπου 7,0-7,5 λίτρα.

Για το τέλος άφησα το κομμάτι του ντιζάιν αφού δεν έχω και πολλά να πω. Με την ποιότητα κατασκευής να βρίσκεται υπεράνω κριτικής, ίσως να περίμενα κάτι περισσότερο από αυτό που φαίνεται, αλλά σε μία τέτοια κατηγορία δεν υπάρχουν και πολλά περιθώρια από το να υιοθετηθεί η σχεδιαστική άποψη της C-Class μπρος/πίσω πασπαλισμένη με λίγο άρωμα από S-Class. Αυτό δεν σημαίνει πως η νέα E-Class δεν εκπέμπει το απαιτούμενο κύρος, αλλοίμονο πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς για ένα προφίλ που φτάνει σε μήκος τα πέντε μέτρα (στα 4,923 για την ακρίβεια) και με τόσο φαρδιά μετατρόχια. Επίσης μεγάλο είναι και το μεταξόνιο των 2,939 μέτρων που ξεπερνά ακόμη και το συνολικό μήκος ενός smart fortwo, εξού και οι αρχοντικοί χώροι για όλους τους επιβάτες που θα βολευτούν με περίσσεια άνεσης. Στα θετικά τάσσεται και το βαθύ πορτμπαγκάζ των 540 λίτρων με το κάπως στενό άνοιγμα να είναι λογικό λόγω του σεντάν σχήματος.

Οι δεσμοί με την μικρότερη C-Class αποτυπώνονται και εντός  αφού το ταμπλό δείχνει αρχικά πανομοιότυπο. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια στοιχεία που το διαφοροποιούν, όπως η μεγαλύτερη οθόνη που είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό και παρόλο που δεν είναι αφής, δεν ισχύει το ίδιο με τα κουμπιά αφής στο τιμόνι. Ωστόσο, προσωπικά δεν με βόλεψαν αφού πολλές φορές «έπαιρναν» λάθος εντολή και για αυτό θα προτιμούσα τους κλασικούς πατητούς διακόπτες. Επίσης, στην κονσόλα υπάρχει μία μεγάλη θήκη, η οποία όμως δεν είχε την κατάλληλη διαρρύθμιση για να συγκρατήσει δύο ποτήρια.

Συμπερασματικά, αυτοκίνητα όπως η Ε-Class σου θυμίζουν πως όλα τα αυτοκίνητα δεν είναι ίδια και πόσο απολαυστικό μπορεί να είναι ένα ταξίδι με μία μεγάλη «κούρσα». H βασική E 200 της δοκιμής μας κοστίζει από 56.840 ευρώ και σε αυτή την κατηγορία και μέχρι να δούμε τη νέα BMW 5, θεωρώ πως ο μόνος της αντίπαλος έρχεται εκ των έσω και αφορά στην εξαιρετική και οικονομική δίλιτρη ντίζελ E 200d των 150 ίππων (σύντομα η σχετική δοκιμή) που κοστίζει από 58.050 ευρώ…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz E 200 Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.991 cc
Διάμετρος x διαδρομή 83,0 x 92,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Θέση κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 5.500 rpm
Ροπή 300 Nm (30,6 kgm) / 1.200-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7 sec
Τελική ταχύτητα 240 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 7,6 / 5,9 / 4,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 66 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 776 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 132 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Ψαλίδια με εγκάρσιους και τριγωνικούς συνδεσμους/Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Signature II, 225/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.923 x 1.852 x 1.468 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1583/1604 mm
Μεταξόνιο 2.939 mm
Χώρος αποσκευών 540 lt
Απόβαρο 1.605 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 56.840€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close