Δύο αυτοκίνητα πόλης -που οι δυνατότητές τους δεν περιορίζονται εκεί- φορούν δύο σύγχρονους κινητήρες, ανάλογης ισχύος. Υπάρχει νικητής σε αυτή τη σύγκριση;
Χμμ, κρίνοντας ίσως από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, θα έλεγε κανείς ότι πάμε μάλλον σε ισοπαλία, αφού τόσο το 208, όσο και το Polo, πραγματικά δείχνουν εφάμιλλα σε ισχύ, επιδόσεις και προσφερόμενους χώρους. Οδηγώντας τα, βέβαια, η όλη εικόνα αρχίζει να αποκρυσταλλώνεται, βάζοντας τα πράγματα στη θέση τους. Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, η VW ακολουθεί μία σαφώς πιο συντηρητική λογική, σε αντίθεση με την Peugeot. Αυτό, μπορεί να δίνει μία αίσθηση κύρους στο γερμανόφιλο κοινό, δεν παύει όμως -σαν αποτέλεσμα- να είναι σαφώς πιο «άχρωμο» και βαρετό από αυτό της γαλλικής πρότασης. Αντικειμενικά, το 208 προσφέρει ένα φρέσκο, νεανικό πρόσωπο, κερδίζοντας έτσι τις εντυπώσεις σε μία άμεση, οπτική αντιπαράθεση.
Επόμενη στάση, το εσωτερικό. Εδώ η υπόθεση σηκώνει λίγη παραπάνω κουβέντα, αφού υπεισέρχονται και άλλοι παράγοντες, πέραν της αισθητικής. Στο θέμα της εργονομίας, θα πούμε ότι το Polo έχει ελαφρά το πάνω χέρι, καθώς το λιγότερο φουτουριστικό ταμπλό του διαθέτει περισσότερους φυσικούς διακόπτες για το σύστημα infotainment, που διευκολύνουν εν μέρει το έργο του οδηγού. Από την άλλη, σε σχεδιασμό, το 208 βρίσκεται μακράν μπροστά, απαλλαγμένο από κάθε έννοια συμβατικότητας, χωρίς ωστόσο αυτό να βαίνει σε βάρος της χρηστικότητας.
Τα χρησιμοποιούμενα υλικά και στις δύο περιπτώσεις είναι αξιοπρεπή, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα θα διευκολύνουν την καθημερινότητα του χρήστη. Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, το κάθισμα του Polo είναι λίγο πιο άβολο και σχετικά σκληρό. Με τη σειρά του, το τιμόνι του 208 θα θέλαμε να σηκώνεται λίγο παραπάνω, ώστε να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης, ανάλογα με το σωματότυπο του οδηγού. Οι πίσω επιβάτες, σε γενικές γραμμές θα νιώσουν άνετα για την κατηγορία, ενώ τα διαμερίσματα των αποσκευών είναι παρόμοια, σε χωρητικότητα και σχεδιασμό.
photos: nmarinopoulos
Περνώντας στους κινητήρες, αμφότεροι είναι τρικύλινδροι, με άμεσο ψεκασμό και υπετροφοδότηση. Το σύνολο της Peugeot έχει λίγο μεγαλύτερη χωρητικότητα, η ισχύς όμως και η ροπή τους δεν διαφοροποιείται. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είναι εμφανές ότι το PureTECH μοτέρ του 208 δείχνει πιο πολιτισμένο σε χαρακτήρα, με λιγότερους κραδασμούς και ελαφρά πιο γραμμική λειτουργία. Αντιθέτως, ο TSI του Polo είναι ελαφρά πιο τραχύς, με ένα “γρέζι” που δεν ενοχλεί, γίνεται όμως αντιληπτό. Ένα πολύ ελαφρύ lag υπάρχει και στα δύο σύνολα, στις πολύ χαμηλές στροφές, με τον TSI να το κρατάει λίγο περισσότερο. Αμέσως μετά, όμως, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι το γερμανικό σύνολο δείχνει πιο νευρικό, τουλάχιστον σε αίσθηση, από τον αντίπαλό του.
Μία διαφοροποίηση υπάρχει και στο σύστημα μετάδοσης, αφού το 208 της δοκιμής (αυτό ήταν διαθέσιμο για το συγκριτικό μας) εφοδιαζόταν με το νέο, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων της εταιρίας. Αυτό, χωρίς να είναι πολύ γρήγορο, προσφέρει ιδιαίτερα ομαλές αλλαγές και δείχνει ιδανικό για όποιον επιθυμεί να κινείται άνετα, αποφορτισμένος από το καθήκον της μηχανικής αλλαγής των σχέσεων. Από την άλλη, ο μηχανικός επιλογέας του Polo, αντίστοιχα 6 σχέσεων, έχει καλή κλιμάκωση και αίσθηση. Τώρα, στα της κατανάλωσης, η διαφορά είναι ανεπαίσθητη, με την πλάστιγγα να γέρνει υπέρ της γαλλικής πρότασης, παρά το αυτόματο κιβώτιο που επιβαρύνει, στα χαρτιά, τη θέση του.
Ελαφρές διαφοροποιήσεις υπάρχουν και στην οδική συμπεριφορά. Αμφότερα τα αυτοκίνητα στοχεύουν στην άνεση, με το Polo να δείχνει, ίσως, λίγο πιο δεμένο. Το 208, ωστόσο, καταφέρνει να προσφέρει καλύτερη ποιότητα κύλισης και τελικά πιο άνετη μετακίνηση, είτε μιλάμε για καθημερινές διαδρομές, είτε για μεγαλύτερα ταξίδια. Ένα ακόμα ελαφρύ πλεονέκτημα του 208 έχει να κάνει με το σύστημα μετάδοσης, καθώς το μικρό σε διάμετρο τιμόνι του είναι ιδιαίτερα ακριβές στις εντολές του οδηγού.
Από αίσθηση δεν θα πρέπει να περιμένει κανείς πολλά, σε καμία εκ των 2 προτάσεων. Τυπικά πράγματα, όπως αρμόζει στην κατηγορία. Αμφότερα μπορούν να επιταχύνουν ικανοποιητικά, να κινηθούν σβέλτα, χωρίς άγχος, σε δρόμους με στροφές και να διατηρήσουν τις κλίσεις του αμαξώματος σε λογικά όρια. Αντίστοιχα και τα φρένα τους είναι πολύ καλά, σε αίσθηση και απόδοση.
Με αυτά κατά νου, τους περισσότερους πόντους σε αυτή την αναμέτρηση μαζεύει το πιο ευχάριστο οδηγικά 208, που γενικά δείχνει πιο κοντά στην εποχή μας και σε αυτό που θα ζητήσει ένα νεανικό κοινό. To Polo, που δεν υστερεί σε θέματα ουσίας πουθενά, έρχεται δεύτερο -τουλάχιστον για όσους η τιμή πώλησης έρχεται ως δεύτερη προτεραιότητα- καθώς το αυτόματο κιβώτιο του Peugeot ανεβάζει αρκετά τον πήχη. Η τελική απόφαση, βέβαια, ανήκει σε αυτόν που θα βάλει το χέρι στην τσέπη…
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLKSWAGEN
Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Peugeot 208 1.2 PureTech 110 EAT6 | VW Polo 1.0 TSI 110 PS | ||
Κυβισμός | 1.199 cc | 999 cc | ||
Διάμετρος x διαδρομή | 75,0 x 90,5 mm | 74,5×76,4 mm | ||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος | ||
Ισχύς | 81 kW (110 PS) / 5.500 rpm | 81 kW (110 PS) / 5.000 rpm | ||
Ροπή | 205 Nm (20,9 kgm) / 1.500 rpm | 200 Nm (20,4 kgm) / 2.000 rpm | ||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,8 sec | 9,3 sec | ||
Τελική ταχύτητα | 190 km/h | 197 km/h | ||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,5 lt/100 km | 6,6 lt/100 km | ||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,7 / 4,5 / 3,8 lt/100 km | 5,2 / 4,3 / 3,8 lt/100 km | ||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | 45 lt | ||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 769 km | 681 km | ||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | Euro 6 | ||
Εκπομπή CO2 | 99 g/km | 99 g/km | ||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | Στους εμπρός τροχούς | ||
Κιβώτιο | Αυτόματο 6 σχέσεων | Μηχανικό 6 σχέσεων | ||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας | ||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | ||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Energy Saver, 195/55 R16 | Hankook Kinergy Eco, 185/60 R15 | ||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | ||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 3.973 x 1.739 x 1.460 mm | 3.972 x 1.682 x 1.453 mm | ||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.465/1.450 mm | 1.463/1.456 mm | ||
Μεταξόνιο | 2.538 mm | 2.470 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 285-1.076 lt | 280-952 lt | ||
Απόβαρο | 1.165 kg | 1.100 kg | ||
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ | ||||
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού | από 16.000€ (17.000€ με το αυτόματο κιβώτιο) | από 14.890€ |