NEA

Πλευρικοί αερόσακοι: είναι χρήσιμοι ή απλά ένα εφέ; [vid]

Έρευνα της ADAC δείχνει πως σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης οι πλευρικοί αερόσακοι δεν είναι και τόσο αποτελεσματικοί…

ADAC-LATERAL-CRASH-TEST (4)Η ADAC, η γνωστή γερμανική λέσχη αυτοκινήτου που είναι από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, έκανε δικά της crash test με ένα VW Golf και μια BMW Z4 και τα πορίσματα έδειξαν πως οι επιβάτες που βρίσκονται από την απέναντι πλευρά της σύγκρουσης είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι. Διότι γλυστρούν από τη ζώνη προς τα πλάγια, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να τραυματιστούν σε κεφάλι, θώρακα και λεκάνη από την πρόσκρουση στις επενδύσεις των θυρών, τα καθίσματα και το ταμπλό.

ADAC-LATERAL-CRASH-TEST (2)Από την άλλη, τα υπάρχοντα συστήματα είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλειας σε συγκρούσεις από την πλευρά του οδηγού και έτσι οι πλευρικοί αερόσακοι δεν παρέχουν καμία επιπλέον προστασία (σ.σ. στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως 1 στις 3 πλευρικές συγκρούσεις γίνεται από την πλευρά του συνοδηγού).

ADAC-LATERAL-CRASH-TEST (1)Η ADAC πάντως θα δραστηριοποιηθεί προκειμένου το συγκεκριμένο crash test να γίνει μέρος του προγράμματος δοκιμών του EuroNCAP από το 2020, ενώ προτείνει πως για τη μεγαλύτερη ασφάλεια των επιβατών σε πλευρικές συγκρούσεις να χρησιμοποιούνται κατάλληλοι προεντατήρες για τις ζώνες (ώστε οι οδηγός και συνοδηγός να μένουν σταθεροί πάνω στα καθίσματά τους). Επιπρόσθετα ένα άλλο μέτρο που προτείνεται είναι η προσθήκη αερόσακων και στην κεντρική κονσόλα, προκειμένου τα σώματα όσων κάθονται μπροσά να μην έρχονται σε επαφή μεταξύ τους.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button