ΔΟΚΙΜΕΣ

Mini Clubman Cooper D [test drive]

MINI Clumban Cooper D caroto test drive 2016 (14)

Μπορεί να έχει παραπάνω πόρτες και χώρους, μην ξεγελιέστε όμως. Πρωτίστως είναι Mini, είναι Cooper και, το σπουδαιότερο, είναι και D, προσφέρει δηλαδή γκάζια χωρίς κατανάλωση!

Το ο,τι η Mini έχει δημιουργήσει μία ολόκληρη γκάμα οχημάτων, που περιστρέφονται γύρω από το βασικό μοντέλο της, είναι γνωστό. Είτε ψάχνετε για crossover, είτε για cabrio, είτε ακόμα και για station wagon, με σκοπό να χωρέσετε όλη την οικογένεια, κάτι θα βρεθεί για την περίπτωσή σας. Ειδικά για το τελευταίο, δεν χρειάζεται να πάτε μακριά. Το έχουμε εδώ και μάλιστα στην -πιθανά- πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή του.

Από μπροστά το Clubman δεν ξεχωρίζει από τα κλασικά Mini, στο πλάι όμως είναι δύσκολο να μην προσέξει κανείς εκείνους τους 27 επιπλέον πόντους του αμαξώματος. Αυτοί ακριβώς είναι που κάνουν τη διαφορά στο εσωτερικό, προσφέροντας μία άνετη πίσω σειρά καθισμάτων, με αρκετό χώρο για τα πόδια των επιβατών, καθώς επίσης και ένα διαμέρισμα αποσκευών της τάξης των 360 λίτρων. Για το τελευταίο η πρόσβαση παρέχεται μέσω μίας διπλής πόρτας, που δεν διεκδικεί βραβείο εργονομίας, σίγουρα όμως έχει να πει πολλά σχεδιαστικά.

Κατά τα άλλα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν διαφέρει πολύ από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας. Ένα όμορφο ταμπλό με διακόπτες αεροπορικού τύπου, μία ευμεγέθης έγχρωμη οθόνη στο κέντρο, πλήρες εξοπλιστικά, με πολύ καλής ποιότητας υλικά και με μία αισθητική που αγγίζει κατευθείαν την καρδιά όσων εισέλθουν σε αυτό. Ειδικά για τον οδηγό, θα βρει εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, η οποία όμως δεν εντυπωσιάζει για την περιμετρική ορατότητα που προσφέρει. Όσο για το κάθισμα, προσφέρει αρκετή πλευρική στήριξη, αν και είναι λίγο σκληρό, ακολουθώντας τη γενικότερη σπορτίφ φιλοσοφία του αυτοκινήτου.

photos: nmarinopoulos

Και κάπου εδώ ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για αυτό το “D”, στον τίτλο του αυτοκινήτου. Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου Clubman εδράζεται ένα τετρακύλινδρο πετρελαιοκίνητο σύνολο 2.0 λίτρων, συνολικής ισχύος 150 ίππων, με 330 Nm ροπής. Αυτό, με έναν απλό υπολογισμό, σημαίνει επιπλέον 14 ίππους και 110 Nm ροπής από το βενζινοκίνητο Clubman Cooper! Από πολύ χαμηλά δείχνει να έχει άφθονη δύναμη για να τραβήξει τα 1.435 κιλά του αυτοκινήτου, ενώ όσο ανεβαίνουν οι στροφές, η συμπεριφορά του είναι γραμμική, χωρίς ξεσπάσματα. Ίσως να μην έχει το κρεσέντο της βενζίνης, στην πράξη όμως έχει όλη την απαιτούμενη δύναμη, μία πολιτισμένη συμπεριφορά και μια κατανάλωση απόλυτα λογική για τα όσα προσφέρει.

Θετική εδώ είναι και η συνεισφορά του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων, που για πρώτη φορά διατίθεται προαιρετικά στο Clubman. Οι αλλαγές που προσφέρει είναι σβέλτες και ομαλές, η λειτουργία του ιδιαίτερα πολιτισμένη, λείπουν όμως τα paddles και η αμεσότητα στο kick down, που θα το έκαναν πραγματικά ιδανικό στο ρόλο του.

Κατά τα άλλα, η οδική συμπεριφορά είναι η αναμενόμενη. Ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξει ο οδηγός (Green, Normal, Sport) αλλάζει και η αίσθηση. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο και το επιπλέον βάρος στερούν κάτι από το χαρακτήρα των Mini Cooper, η χασούρα όμως αυτή είναι μάλλον μικρή. Το Clubman Cooper D προσφέρει ένα βαρύ, γρήγορο τιμόνι, σφιχτές αναρτήσεις και εξαιρετικά σε αίσθηση και απόδοση φρένα. Παραμένει δηλαδή ένα «καρτάκι» που όμως είναι λίγο πιο μεγάλο, ώστε να χωράει περισσότερο κόσμο.

Τώρα αν θα το προτιμούσαμε, λέμε όχι (θα πηγαίναμε στο Mini Cooper) αν δεν είχαμε αυξημένες μεταφορικές υποχρεώσεις αλλά σίγουρα ναι, αν θα θέλαμε να μετακινούμαστε συχνά με περισσότερους από δύο επιβάτες παρέα. Γρήγορο, ευχάριστο, ασφαλές και με πολύ λογική κατανάλωση για το χαρακτήρα του, το Clubman Cooper D δεν έχει να ζηλέψει πολλά από ένα συμβατικό οικογενειακό μοντέλο, κουβαλώντας όμως ταυτόχρονα την ποιότητα και το χαρακτήρα της φίρμας του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MINI

Mini Clubman Cooper D – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.995 cc
Διάμετρος x διαδρομή 84,0 x 90,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τρικύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 330 Nm (33,6 kgm) / 1.750-2.750 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5 sec
Τελική ταχύτητα 212 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,7 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 4,1 / 3,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 48 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 738 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο σειραϊκό 8 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza T001, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.253 x 1.800 x 1.441 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.564/1.565 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 360-1.250 lt
Απόβαρο 1.435 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.616€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button