Ford Focus RS [test drive]

Ford Focus RS test drive caroto 2016 (5)

Το νέο Focus RS είναι ένα απολαυστικό τετρακίνητο που μπορεί να χορτάσει… μέχρι σκασμού τις σπορ ορέξεις και του πλέον απαιτητικού!

Σε πείσμα των καιρών, θα έλεγε κανείς πως οι ειδικοί στη Ford έχουν τον τρόπο τους στο να στήνουν αυθεντικές «παιχνιδομηχανές» για να προσφέρουν την ικανοποίηση που θα συναντούσες σε άλλες επιλογές (ίσως με διπλάσια και πάνω τιμή). Στην 3η του γενιά το πολυδιαφημισμένο υπερόπλο της Ford ξεχωρίζει από την πλέον κλασική «RS» συνταγή που περιλαμβάνει όλα τα πετυχημένα συστατικά για ένα αθλητικό –και οριακά κραυγαλέο θα έλεγα– αμάξωμα με μια μεγάλη φτερούγα στο πίσω μέρος. Χαμηλότερα και ανάμεσα στις δύο μπούκες υπάρχει ο απαραίτητος διαχύτης με αξιοσημείωτη λεπτομέρεια το προβολάκι της ομίχλης στο κέντρο (σας θυμίζει κάτι από το πρώτο Ford Ka;).

Ford Focus RS test drive caroto 2016 (8)Μπροστά η μάσκα είναι πιο άγρια, η εισαγωγή του αέρα πολύ μεγαλύτερη, υπάρχουν γενικότερα διάφορα σπόιλερ για τη βελτίωση της αεροδυναμικής, ενώ κάποιες σημειακές αναβαθμίσεις στο πλαίσιο έχουν βελτιώσει τη δυσκαμψία κατά 23%. Εννοείται πως ένα τόσο όμορφο πακέτο θα πρέπει να έχει και το ανάλογο περιτύλιγμα. Έτσι, η μπλε βαφή που λαμπυρίζει στο φως του ήλιου σαν γκλίτερ (κοστίζει κάτι παραπάνω από 1.000 ευρώ) έρχεται σε όμορφο κοντράστ με τις μαύρες σφυρήλατες 19άρες ζάντες (κοστίζουν κοντά στα 800 ευρώ). Τα έξτρα συνεχίζονται στο εσωτερικό, αφού για να μην κάθεσαι στα στάνταρ σπορ καθίσματα, αλλά στα καταπληκτικά Recaro, θα πρέπει να καταβάλεις περίπου 1.100 ευρώ και παρά την ψηλή έδραση δεν δυσκολεύτηκα να βολευτώ. Καταπληκτική είναι η πλευρική στήριξη και συγκράτηση του σώματος, ενώ γρήγορα μπορεί κανείς να συνηθίσει την πολύ καλή θέση οδήγησης.

Ο κινητήρας παίρνει ζωή πατώντας το μπουτόν εκκίνησης και το αρχικά κρύο γουργουρητό των 4 κυλίνδρων χωρητικότητας 2,3 λίτρων, που ενισχύεται από το τεχνητό σύστημα στην εισαγωγή και στην εξαγωγή, αρχίζει να σε βάζει στο κλίμα. Ουσιαστικά, πρόκειται για τον ίδιο Ecoboost του Mustang (με νέο twin-scroll στροβιλοσυμπιεστή και κάποιες άλλες μικροαλλαγές) που αποδίδει 350 άλογα και 470 ροπής από τις 2.500 έως τις 4.500 σ.α.λ., προσφέροντας γεμάτες ρεπρίζ και πολλή δύναμη στις μεσαίες και πάνω στροφές. Όσο για τις επιδόσεις, τα 4,7 δευτερόλεπτα που δίνει η Ford για το 0-100, αλλά και η τελική των 266 χλμ./ώρα, προφανώς λένε αρκετά από μόνα τους…

photos: panagiotis tritaris

Στον δρόμο το υπέροχο στήσιμο του Focus RS κρύβει χιλιόμετρα, αφού στο χαλαρό μπορείς να βρεθείς από την εκκίνηση να βλέπεις το κοντέρ να πλησιάζει τη 200άρα (υπερβολικό, αλλά έτσι είναι). Αρωγός το ακριβέστατο και λίγο πιο κοντό λεβιέ των έξι σχέσεων –με μελετημένη κλιμάκωση– για γρήγορες αλλαγές. Η κατανάλωση καυσίμου είναι ανάλογη του όλου πακέτου και σε χαλαρούς ρυθμούς θα κυμανθεί από τα 13-14 λτ./100 χλμ., για να ξεπεράσει τα 20 όταν είσαι συνεχώς με το γκάζι στο πάτωμα. Πράγμα κομματάκι δύσκολο, αφού το νέο Focus RS σε προκαλεί συνεχώς να το ξεζουμίζεις. Ο ήχος του είναι πραγματικά εριστικός και ακόμη πιο πολύ τα «σκασίματα» που ακούς από τις εξατμίσεις, θυμίζοντας κάτι από ράλι.

ford_focus_rs2015bΌλα τα λεφτά, πάντως, στο νέο Focus RS είναι στον τρόπο λειτουργίας της μετάδοσης της κίνησης στον πίσω άξονα. Ουσιαστικά, δεν υπάρχει πίσω διαφορικό με την κλασική έννοια της τετρακίνησης αλλά δύο ηλεκτροϋδραυλικά πολύδισκα συμπλεκτάκια στα δύο πίσω ημιαξόνια που κανονίζουν πόση ροπή θα περάσει στον κάθε πίσω τροχό. Τα δύο συμπλεκτάκια βρίσκονται σε κάθε έξοδο του πίσω διαφορικού και προσφέρουν χαρακτηριστικά torque vectoring. Η κεντρική μονάδα αποφασίζει για το ποσοστό κατανομής της ροπής, το οποίο θεωρητικά μπορεί να φτάσει έως 100% στον έναν πίσω τροχό, ενώ το μέγιστο της ροπής που μπορεί να περάσει στον πίσω άξονα είναι 70%.

Το πιο απολαυστικό από τα τέσσερα προγράμματα –Normal, Sport, Track και Drift– είναι φυσικά το τελευταίο, που θα σε βοηθήσει να «ντριφτάρεις», σαν να είσαι ο Ken Block! Προσοχή, εδώ θα πρέπει να ξέρεις τι κάνεις, αφού όσο κι αν επιβλέπουν την κατάσταση τα ηλεκτρονικά, δεν θέλει και πολύ για να το χάσεις… Σε νορμάλ συνθήκες γρήγορης οδήγησης και στο Sport πρόγραμμα το Focus RS πλασάρεται ιδανικά και με σωστή τοποθέτηση θα πλασαριστεί γλυκά και γλιστρώντας ελαφρώς με τα τέσσερα. Στο πρόγραμμα Track το γκάζι γίνεται πιο άμεσο, η ανάρτηση σκληραίνει κατά 40%, ο ήχος είναι πιο «πισταδόρικος», το ακριβές τιμόνι γίνεται ακριβέστερο. Στα συν ο εξαιρετικός στα κουμπώματά του επιλογέας ταχυτήτων, ενώ τα φρένα (4-πίστονα μπροστά με δίσκους 350 χλστ.) δεν μάσησαν σε κανένα σημείο της «κατάβασής» μας από την Πάρνηθα. Εννοείται πως στην καθημερινή χρήση το σωστό πρόγραμμα είναι το Normal.

Ολοκληρώνοντας, το νέο Focus RS επιτρέπει στον οδηγό να συμμετέχει σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο λίγα σπορ αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει τον τελευταίο καιρό. Εννοείται πως για να το κάνεις δικό σου δεν αρκεί να διαθέτεις κάτι παραπάνω από 50 χιλιάρικα, αλλά κι ένα καλό μπατζετάκι για καύσιμα. Άλλωστε αυτό δεν ισχύει για καθετί όμορφο;

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford Focus RS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 2.266 cc
Διάμετρος x διαδρομή 87,6 x 94,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 257 kW (350 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 470 Nm (47,9 kgm) / 2.000-4.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφoδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7 sec
Τελική ταχύτητα 266 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 10,0 / 7,7 / 6,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 62 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 849 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 175 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Goodyear Eagle F1, 235/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.390 x 1.823 x 1.472 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.564/1.539 mm
Μεταξόνιο 2.648 mm
Χώρος αποσκευών 260 – 1.045 lt
Απόβαρο 1.599 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 50.158€ (με προωθητική ενέργεια)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close