BMW X1 sDrive18i [test drive]

BMW X1 18i caroto test drive 2016 (13)
H εισαγωγική πρόταση της BMW στην κατηγορία των SUV φέρνει λίγο περισσότερο στιλ, επιπλέον κύρος και, για πρώτη φορά, ένα τρικύλινδρο κινητήρα στα 1.500 κ.εκ.

Τώρα αν αναρωτιέστε πως συνδυάζονται αυτά, η απάντηση είναι, μια χαρά! Με το downsizing να κρατάει καλά, χάρη στη συνεχή εξέλιξη των κινητήρων σε θέματα απόδοσης και λειτουργίας, μπορούμε πλέον να συζητάμε για τρικύλινδρα σύνολα σε premium SUV. Ο κινητήρας, άλλωστε των 1,5 λίτρων της BMW ήδη έχει επιδώσει τα διαπιστευτήριά του σε άλλα μοντέλα της γκάμας, με απόλυτη επιτυχία.

Εδώ, βέβαια, τα πράγματα ζορίζουν λίγο, καθώς δεν αναφερόμαστε σε κάποιο μικρομεσαίο όχημα αλλά σε ένα SUV των 4,4 μέτρων, με όγκο και με παρουσιαστικό που σε κάνει να περιμένεις κάτι περισσότερο από τους 136 ίππους του εν λόγω συνόλου. Εντάξει, σε αυτό φταίει λίγο και το πακέτο εξοπλισμού Μ που φοράει το συγκεκριμένο όχημα. Ακόμα όμως και χωρίς αυτό, η νέα Χ1 είναι αρκούντως δυναμική και κερδίζει εύκολα τις εντυπώσεις.

Η επιβλητικότητα της εξωτερικής εμφάνισης συνεχίζει και εντός. Τα πάντα δείχνουν προσεγμένα, στα γνωστά, υψηλά πρότυπα της φίρμας. Καλής ποιότητας υλικά, εργονομικά χειριστήρια, μία εξαιρετική θέση οδήγησης -με καλή περιμετρική ορατότητα- και ένας μεγάλος κατάλογος εξοπλισμού, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει HUD, συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και το ολοκληρωμένο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας, με οθόνη 8,8 ιντσών, που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό.

Οι διαθέσιμοι χώροι είναι απόλυτα επαρκείς για τη μετακίνηση έως και 5 επιβατών. Υπάρχει αρκετή άπλα για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω, ενώ ορισμένες λεπτομέρειες, όπως οι πρακτικοί χώροι για μικροαντικείμενα και τα τραπεζάκια των πίσω θέσεων, προσφέρουν μία νότα πολυμορφικού. Αντίστοιχα εξαιρετικό είναι το διαμέρισμα των αποσκευών, που χωρίζεται σε δύο επίπεδα και έχει συνολική χωρητικότητα 505 λίτρων.

photos: nmarinopoulos

Επιστρέφοντας στα του κινητήρα, οι αριθμοί δίνουν 136 ίππους ισχύος και 220 Nm ροπής. Περισσότερη σημασία όμως έχει η πολιτισμένη του συμπεριφορά, τα πολύ χαμηλά επίπεδα κραδασμών και η γεμάτη λειτουργία του, ακόμα και στις πολύ χαμηλές στροφές. Η sDrive18i δεν πρόκειται να βάλει φωτιά στο δρόμο, είναι όμως σε θέση να κινείται απροβλημάτιστα, τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις, όσο και σε ένα μεγάλο ταξίδι, φορτωμένη με φίλους και αποσκευές.

Αρμονική κρίνεται και η λειτουργία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο δεν είναι το κλασικό οκτάρι της BMW αλλά ένα Steptronic, έξι σχέσεων. Οι αλλαγές επιτυγχάνονται πολύ ομαλά, χωρίς καθυστερηση. Στη ρύθμιση sport βελτιώνονται λίγο οι χρόνοι, ενισχύοντας κατάτι το ταμπεραμέντο του οχήματος. Όσο για την κατανάλωση, διατηρείται σε πολύ λογικά επίπεδα, αν σκεφτεί κανείς το συνολικό όγκο και βάρος.

Στο δρόμο τώρα, η Χ1 δείχνει πολύ στιβαρή, εν μέρει χάρη στην σπορ ανάστηση του πακέτου Μ. Οι κλίσεις στις στροφές είναι μειωμένες, ενώ η ευστάθεια, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, είναι χαρακτηριστική. Το τιμόνι είναι άμεσο, με σχετικά καλή πληροφόρηση. Αντίστοιχα και τα φρένα δείχνουν αποδοτικά. Οι μεγάλοι τροχοί των 18 ιντσών προσφέρουν άφθονη πρόσφυση, δίνοντας μία επιπλέον αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό.

Ανάλογα με τις διαθέσεις του, ο τελευταίος μπορεί να επιλέξει μία εκ των ρυθμίσεων EcoPro, Comfort και Sport, που επεμβαίνουν στον κινητήρα, στο  σύστημα διεύθυνσης και σε άλλες παραμέτρους, αλλάζοντας έτσι τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Άνετη, ευρύχωρη, με καλό εξοπλισμό, δυναμικό παρουσιαστικό και έναν οικονομικό αλλά όχι αδύναμο κινητήρα, η Χ1 sDrive18i αποτελεί αναμφισβήτητα μία σοβαρή πρόταση στη συγκεκριμένη κατηγορία. Και μπορεί το κόστος κτήσης της να μην είναι ευτελές, η δωρεάν όμως συντήρηση για 5 χρόνια (ή 60.000 χλμ.) έρχεται να δώσει ένα ακόμα κίνητρο, για όποιον τη ζαχαρώνει…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW X1 sDrive18i Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ Τρικύλινδρος
Ισχύς 100 kW (136 PS) / 4.400 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.250 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,4 / 5,3 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 51 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 653 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 124 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7 225/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.439 x 1.821 x 1.598 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.561/1.562 mm
Μεταξόνιο 2.760 mm
Χώρος αποσκευών 505-1.550 lt
Απόβαρο 1.505 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 29.350€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close