ΔΟΚΙΜΕΣ

Volkswagen e-Golf [test drive]

Volkswagen e-Golf caroto test drive 2016 (21)

Η πιο ιδιαίτερη, ίσως, από όλες τις εκδόσεις του Golf, μας δίνει μία γεύση από το μέλλον. Με όλα τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης αλλά και με τους περιορισμούς που αυτή συνεπάγεται…

Μιλώντας για οικονομία, πρακτικά, δεν υπάρχει καμία έκδοση του Golf που να είναι οικονομικότερη στην καθημερινή χρήση από τη συγκεκριμένη. Με ένα μέσο κόστος 3-3,5 ευρώ/ 100 χλμ. ούτε το πετρέλαιο, ούτε το γκάζι, ούτε καν το φυσικό αέριο μπορούν να συγκριθούν με ένα συσσωρευτή που φορτίζει ρεύμα από ένα απλό, οικιακό δίκτυο. Άρα, είναι μήπως ώρα να αρχίσουμε να αλλάζουμε προτεραιότητες;

Volkswagen-e-Golf_2015_1600x1200_wallpaper_40Εάν μέναμε στα νούμερα της κατανάλωσης, η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα ήταν ένα εύκολο ναι. Μόνο που, στην πράξη, η ηλεκτροκίνηση είναι μία αρκετά νέα τεχνολογία για να βασιστεί κανείς απόλυτα πάνω της. Ναι μεν υπάρχουν διαθέσιμες προτάσεις, όπως αυτή του e-Golf, θα πρέπει όμως κανείς να είναι έτοιμος να συμβιώσει και με τους περιορισμούς που απορρέουν από αυτές.

Αρχίζοντας από τα βασικά, μιλάμε για ένα υψηλό κόστος κτήσης, της τάξης των 38.500 ευρώ. Αν λογαριάσετε πόσο κοστίζει ένα απλό Golf και βάλετε κάτω το κέρδος του καυσίμου ανά 100 χλμ. θα δείτε ότι πρέπει να γράψετε πολλά χιλιόμετρα για να κάνετε απόσβεση. Ένας άλλος περιορισμός αφορά την τελική ταχύτητα, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ./ώρα, λόγω κατανάλωσης. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι για μία πλήρη φόρτιση σε οικιακό δίκτυο, δεν αρκεί ένα ολόκληρο βράδυ! Χρειάζονται 13 ώρες στην πρίζα (ή 8 ώρες, εάν διαθέτετε wallbox), ώστε να πάρετε μία ρεαλιστική αυτονομία 140 περίπου χιλιομέτρων.

photos: nmarinopoulos

Volkswagen-e-Golf_2015_1600x1200_wallpaper_3bΑφήνοντας κατά μέρος τα «αρνητικά» της ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να δούμε και τα θετικά, τα οποία, θεωρούμε, δεν είναι ευκαταφρόνητα. Καταρχήν έχουμε ένα ισχυρό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, ισχύος 115 ίππων. Αυτός μπορεί πάνω από τα 100 χλμ./ώρα να «ρουφάει» αρκετή ενέργεια, περιορίζοντας σημαντικά την αυτονομία, στις χαμηλές ταχύτητες όμως, στις εκκινήσεις και στην κίνηση στον αστικό ιστό, δείχνει να ανταπεξέρχεται σαφώς καλύτερα από ένα αντίστοιχο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Χωρίς κενά ισχύος, χωρίς κραδασμούς, με μία απόλυτη γραμμικότητα (ηλεκτροκινητήρας, γαρ), με έντονο τράβηγμα χαμηλά, ακρίβεια στο γκάζι και με έναν ανεπαίσθητο ήχο, ο κινητήρας του ηλεκτρικού Golf δείχνει να μην έχει αντίπαλο, υπό κανονικές συνθήκες. Παρότι μάλιστα το βάρος του αυτοκινήτου είναι αυξημένο (μόνο ο συσσωρευτής ζυγίζει 318 κιλά), αυτό δεν φαίνεται στην πράξη. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα εκ των 3 προγραμμάτων λειτουργίας, Comfort, Eco και Eco+, με τα δύο τελευταία να περιορίζουν κάπως την ισχύ, προς όφελος της αυτονομίας.

Κατά τα άλλα, το ηλεκτρικό Golf ακολουθεί τα βήματα των υπολοίπων εκδόσεων. Καλό σε ποιότητα κατασκευής και σχεδιασμό, με πλούσιο επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και εξοπλισμού, καλλά και με έναν ελαφρά διαφοροποιημένο πίνακα οργάνων και ένα κατάτι μικρότερο χώρο αποσκευών, λόγω των διαστάσεων του συσσωρευτή.

Η οδική του συμπεριφορά παραμένει ουδέτερη, με τις μαλακές αναρτήσεις να απορροφούν αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι κλίσεις στις στροφές γίνονται αισθητές αλλά δεν προβληματίζουν τον οδηγό. Όσο για την αδράνεια που προσφέρει το επιπλέον βάρος, διαχειρίζεται με ευκολία και σε καμία περίπτωση δεν αφήνει τον οδηγό να αμφισβητήσει τις δυνατότητες του αυτοκινήτου. Ο τελευταίος έχει ακόμα ένα χαρτί στα χέρια του, τον έλεγχο της ανάκτησης ενέργειας του συστήματος, μέσω του επιλογέα του κιβωτίου. Ανάλογα με το στιλ οδήγησης, μπορεί να πετύχει τη μεγιστοποίηση της φόρτισης εν κινήσει, περιορίζοντας εν μέρει την επαφή του με το μεσαίο πεντάλ.

Ολοκληρώνοντας, το e-Golf θα αποτελούσε υπερβολή, εάν δεν υπήρχε από πίσω μία πλήρως ανεπτυγμένη γκάμα εκδόσεων του Golf, ώστε να αποτελεί δείγμα τεχνολογικής υπεροχής και ωριμότητας.. Μπορεί να απευθύνεται σε λίγους, κοιτάζει όμως ξεκάθαρα το μέλλον και δίνει μια γεύση από αυτό, καθώς δεν θα αργίσει η ώρα που τα ηλεκτρικά οχήματα θα ενταχθούν στην καθημερινότητά μας.

Διαβάστε περισσότερες δοκιμές για μοντέλα VOLKSWAGEN

Volkswagen e-Golf – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας AC, 323V
Μέγιστη ισχύς, ροπή 85 kW (115 PS), 270 Nm, όριο στις 12.000 rpm
Θέση ηλεκτροκινητήρα Στον μπροστά άξονα, εγκάρσια τοποθέτηση
Μπαταρία Λιθίου-ιόντων (li-on)
Θέση μπαταριών Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Σε οικιακό δίκτυο 230V: 13 ώρες
Σε Wallbox: 8 ώρες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4 sec
Τελική ταχύτητα 140 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 17,8 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 130-190 km
Χωρητικότητα μπαταρίας 24,2 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 140 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης (μονοβάθμιος μειωτήρας)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental Conti.eContact 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.254 x 1.799 x 1.453 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.543/1.512 mm
Μεταξόνιο 2.632 mm
Χώρος αποσκευών 341-1.231 lt
Απόβαρο 1.585 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 38.500€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button